Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 678 ggr
Leffe
2008-05-07 00:45
0

Apoteket

I apotekets tidning, Apoteket, som finns att få på apoteket tas i årets första nummer upp tips och råd m.m. hur man ger katten olika mediciner såsom piller och pasta.

LenoreH
2008-05-07 01:09
0

Läste idag att apotekets monopol på djurmedicin ska försvinna, om det var till nästa år(?)

LinusCRX
2008-05-09 21:55
0

Såg också den artikeln. Riktigt bra för oss amatöer!

#1 Oroar mig på ett sätt eftersom de tänker gå på samma linje som för humanläkemedel och därför inte kommer kunna köpas på djurkliniker. Jag blir lite oroad över om de nya aktörerna på den omreglerade apoteksmarkanden inte är intresserade att tillhandahålla djurläkemedel för att det inte tillräckligt lönsamt. Tycker det är kanon med Apoteket AB som verkligen har ryckt upp sig på sista tiden med bra öppettider och apotek som har djurläkemedelssortiment ute på hyllorna.

Buffy-co
2008-05-12 01:52
0

Nja.. som anställd på Apoteket AB så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt..
De för en urusel personalpolitik…. som gör att personalen mår dåligt och blir utbrända…
Känner att det inte kan bli värre än vad det är nu- men är samtidigt lite rädd för att tillgängligheten kan bli sämre i mindre lönsamma orter i glesbygden..
Nu ska det ju regleras sägs det men..
Djurläkemedel borde inte bli sämre med i och med detta tycker jag….

Har inte orkat sätta mig in i allt om avregleringen eftersom jag just nu inte jobbar utan har tidsbegr. sjukpension men..Apoteket AB är som sagt ingen bra arbetsgivare alls
- och jag tycker servicen är sämre än någonsin faktiskt - ute på golvet..när man är kund..
Så  det var intressant att höra positiva reaktioner också- för vi anställda märker mest av det negativa i form av stress och neddragningar av personal mm