Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 481 ggr
Melle_bus
2008-05-08 19:36
0

OT Bengal??

Är lite nyfiken på vad ni känner till och tycker om denna rasSkrattande

kissan78
2008-05-08 19:40
0

Vet inte så särskilt mkt mer än att jag tycker dem är oerhört vackra! Spec snöbengaler!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Buffy-co
2008-05-08 21:55
0

Vacker katt och har bara erfarenhet av en enda Bengal som en kompis har..och den är tyvärr inte kul alls….det tycker inte hon själv ens - fast hon självklart tycker om katten!

Men den är mycket osocial och säregen….hon har haft den sedan den var unge, den har haft huskattskompisar men varit lite svår mot dem tror jag…
Jag har fått för mig att det är en krävande ras på ett helt annat sätt än cornish - de har mycket "vilt-beteende "kvar tror jag..
Men som sagt..jag är ingen expert alls!

MagicPaws
2008-05-10 19:50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft bengaler samt fött upp en kull av dom.
Visst finns det dom få individer som är lite "vildare" men det är extremt ovanligt nu för tiden då man inte avlar på dessa.

Mina var otroligt sociala precis som CRX men dom är mer för höjder, är oftast mycket starkare konstigt nog än andra katter.
Dom är dessutom ofta väldigt verbala vilket gett dom dåligt rykte på utställningar då dom kan använda morrningar och fräsningar på ett helt annat sätt än andra katter.

Dock är dom helt underbara katter, individer och deras päls är verkligen att DÖÖÖ för!! Jag slutade med Bengaler p.g.a. allergi men dom kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta.

Bifogar bild på min Gudinna aka N*Fonia's Avalanche (n 22 33)
Som jag sörjer djupt att jag var tvungen att omplacera.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike