Sy eget burskynke!?
Hej å hå!
Nu är det ca fem veckor kvar till utställningen här i Örebro. Winnie ska ställas såklart! Det är första gången vi ställer själva. *pirr i magarna*
Nu har vi då fått den briljanta (eller ev. den idiotiska) idén att sy burskynket själva. Har massa härligt tyg och massa härliga idéer…Nu gäller det bara att resultatet blir lite härligt i alla fall
Vi undrar nu hur ni har haft det med era "sy-första-burskynket-upplevelser" Gick det bra? Borde vi ha en backup-plan?
Har vi glömt något om vi tänkt att sy:
*tak m. liten bård
*väggar
*golv
*toaskynke
*ev. en hängmatta
Vore tacksamma för lite tips på vägen 
Sy efter rätta mått och se till att det går att fästa, det finns inga egentliga regler för burskynken
.Så länge det finns knytband och klämmor kan man trolla i det oändliga.Lycka till!Jag måste nog komma och kika på resultatet..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1: Jaa det tycker jag att du ska göra ;) Om inte annat kan jag garantera att det kommer att komma fotografier på vårat färdiga verk ;)

kanske en liten bädd om det inte blir en hängmatta?
#3 Mmm tänkte kanske ge oss in på en puff ;)
Det fixar ni så bra! Hon kommer bli så fin i skynket ni visade … jag planerar lite utställningar jag med, vill ni åka på fler …? ;) Tänkte ni ska få använda utställningskitet lite! ;) Kram!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Det kommer säkert att bli JÄTTEMAFFIGT!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
det blir säkert fint.Jag kan lite ot berätta att jag ibland bara tar en snygg gardin och draperar efter behag….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag har ju tjusiga och praktiska hörnhyllor….. 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jag tror också att det kommer bli alldelas utmärkt!
Mitt första (och enda) egentillverkade skynke för dubbelbur blev jättefint i terrakotta och grönt, men två saker ska i alla fall jag göra annorlunda nästa gång. Strykfritt tyg, och gardinspiral eller någon snabbare upphängningsannordning än 24 knytband!!!
Lycka till!
#5 Tack du är så söt! Vi förstår inte vad vi hade gjort utan dig!! :) Självklart följer vi med på så många utställningar vi bara hinner och har råd med ;)
#6 Åh vi får verkligen hoppas på det!!
#7 Mmm, självklart hade vi väl kunnat göra så… Men som vanligt när vi ger oss in i något ska det vara rejält ;)
#8 Hmm…det tåls att tänka på :P
#9 Hahaha… bra tips du kommit fram till!! Som tur är har vi fått lite tips på vägen. Gardinspiraler är ett av tipsen… Strykfritt tyg är dessvärre inte inplanerat. Våran plan är: Göra en hel burinredning utan att det ska bli för dyrt. Hittills har vi faktikst bara betalat 60:- för lite fleece till puffen (som jag lägger ut bild på här neranför). Allt annat har vi haft hemma ;)
Superfin puff!!
#13 Hihi tackar! Inte helt galet för att vara första gången man syr på år och dar ;)
# 15 Gud så fint det är!
www.mytwiggs.com

#17 hur sydde du din hängmatta? kan man få en beskrivning på den med lite mått och beskrivning?
Wow!!! Cooolt! Så himla fint det blir!!!
#10: Äsch, nu blir jag så generad ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
#17 Jag är ledsen men jag kan nog inte ge dig beskrivning och mått… Sydde lite på måfå…Det enda måtten ajg tagit är så att själva inredningen ska passa buren… men annars vet jag inte… :S Hoppas jag inte måste göra om det bara *fniss*
Wow! Vilket toppenjobb! Ursnykkt alltihop, och jag måste säga att färgvalet är kanon till Winnie!
www.mytwiggs.com

#22 kanske bara kan ta lite bilde på den och berätta hur du gjorde för att få till mitten? snällla??

jamen herregu så fint och pedagogiskt ni har gjort det. man tackat man tackar

Herrejösses vad snyggt! Bra jobbat tjejer! Jag ska få in den där anmälan jag med.