Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 478 ggr
Leffe
0

God morgon 2008-05-09

God morgon. Verkar bli en jättefin dag. Funderar på om jag skall ta med två katter på promenad. Sedan städa lite
Sköt om er

MyTwiggs
0

God morgon!

Jag ska åka tåg idag! Jag gillar inte att åka tåg, men det gör inget…

Hälen mår mycket bättre nu!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

God morgon! Ha det gott ute i solen och tänk på att även våra Cornish Rex kan bränna sig när det är sol!Särskilt på öron och andra tunnpälsade partier.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Godmorgon!

Jag vill också varna lite för den varma solen eftersom Lethe fick solsting igår efter att ha legat för länge och solat sig. Hon var lite vinglig och kräktes en gång så vi tog enmilliliters-pipetter och gav henne vatten, sedan blev hon mycket bättre. Nu brukar ju de flesta vuxna normalintelligenta rexar inse själva när de legat för länge, men alla är ju inte begåvade med denna insikt (och tydligen inte våran Lethe…). Glad

Dagen bjuder på tvätt av burskynken, promenad i det fina vårvädret och muffinbak, ser faktiskt fram emot två av tre. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Aje-T
0

God förmiddag,

här skall packas för utställning i morgon och skrubba Mauritz bröst för sjunde gången. Han blev missfärgad av sitt fina orange halsband när han var ute i regnet och det är fortfarande lite gult. Hoppas att domaren har överseende…..Ledsen

Strawberrygirl
0

Härlig dag, snart är jobbdagen slut och jag ska ge mig ut och njuta av det vackra vädret… hmm.. nja blir packning istället och greja lite eftersom vi åker till Norge för utställning ikväll. Hemma igen sent söndag kväll så jag har tagit ledigt på måndag, förhoppningsvis är det fint väder då i alla fall så jag får njuta lite eftersom det inte lär bli något sådant i helgen.

mumsikoff
0

Här är det till att göra klart lite arbeten och sånt till skolan, då imorgon blir en heldag med kattbadande av våra katetr både hemma och hos fodervärden och packande av utställningsväska inför Söndagens utställning i Uppsala :D

AnnaS
0

#5 Skoj, då ses vi i Norge. Jag kommer dit på söndagen med Juppi och Sissi. Vilka har du med dig?

Jag är ingen bra CRX-matte, jag är så trött på Sissi som är fruktansvärt intensiv just nu. Generad Hon springer KONSTANT runt mina ben, spinner, gosar, jamar och kelar. Matte är bäst och ingen annan duger. Hon slänger sig från var som helst upp i min famn för att kela. Igår kväll från badrumsskåpet ner på mig som satt på toaletten, jag var inte heller klädd så jag har kraftiga rivmärken på ryggen. Hon är på diskbänken och vill gosa bara jag går in i köket och hon ska kela när jag letar kläder i mina lådor. Hon är helt underbar och supertrevlig, men JUST NU är hon bara för mycket och allltid, konstant, ivägen…

Strawberrygirl
0

#7 Kul! Ska bli roligt att se dina fina tjejer igen! =) Jag har med mig min maskade tjej och hennes matte såklart, Pixie blir förhoppningsvis IC under helgen. Så det blir ingen paddkonkurrens från mig! Maria T kommer också med, utan paddor! :p

Inlägget är låst för nya kommentarer