Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttill-minne
Läst 818 ggr
Natali
0

In memorian...Gullfaxe!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skrev ut artikeln om Corona och FIP på min hemsida. Lade också ut en liten minnes ruta på Gullfaxe. Blir lite tårögd. Han var en sån oroligt fin katt!

Gullfaxe avlivades efter ca 3 veckors sjukdom. Han fick först någon slags större infektion, han svarade dock på antibiotika. Tyvärr började sedan buken svälla, och han blev sämre. Han avlivades vid påsk 2005. Han är otroligt saknad, av både mej och av den matte och husse han fick ha under en kort period!

Äskade vän
Vilken grabb du var!
Trygg, social och mysig.
Kort var den tid du fick,
Men du kommer alltid finnas
Vi kommer alltid minnas dig!

Vi är trygga i tanken
där du är nu lider du ej
där får du gör det tycker bäst
Leka, mysa, äta god mat och sova!

Du är för alltid saknad
Men du är också
För evigt i våra minnen!

Vi ses!

Blev lite melankolisk så här på natten. Är totalt utmattad också efter en arbetsprövning, som jag nu fick avbryta. (Och den var bara på 25 %…Gråter). Ville bara dela med mej av minnet. Den jobbiga tiden efter är ju över nu, det var ju två år sedan. Är väl dags att göra scrapbild kollaget nu. Fick ett antal bilder av köparna som jag hade tänkt göra en minnes tavla av.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Ylva-Li
0

*skickar en kram* Vilken vacker kisse.. Förstår att han är saknad. En sorg som aldrig riktigt går över.. Fy.. Jag hoppas innerligt att jag slipper ta bort någon av våra töser för tidigt.. :(

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

MyTwiggs
0

Vi sörjer med dig! Tråkigt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Leffe
0

Jag tycker det är ett underbart sätt att sörja en vän på detta sätt. Man blir påmind då och då av de fina sakerna med den bortgångna katten och sitter och tänker tillbaka.

Spotless
0

Det är aldrig rättvist när en liten vän inte får vara frisk och leva. Förstår att du sörjer!

chikan
0

Fina pojken. Förstår om du fortfarande sörjer när du tänker på honom.

Lullan1
0

Usch så tragiskt…

cherish
0

Kram på dig vännen!!! Minns när du berättade om det … *ryser* Många kramar och extra kram till dig för att det inte funkade med arbetsprövningen …

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Anna77
0

åhh vad söt han var. Beklagar verkligen.

Natali
0

Tack allihopa. Alltså Gullfaxe dog troligen i FIP. Men då han alridg obducerades så kommer jag aldrig få 100 % svar.

Jag ser också att jag skrivit fel. Det var våren 2006 han avlivades….

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

emiya
0

En sån sötnos! Ett fint sätt att minnas honom, att minnas de mysiga stunderna!

Tröstekram, både för Gullfaxe och för att arbetsprövningen inte gick bra!Ledsen

AnneAlva
0

Det är jobbigt att minnas men ändå är det värt så mycket. Tråkigt med arbetsprövningen, men du kommer igen med nya krafter när du fått vila upp dig! Kram

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex