Hugin klättermus
Tror ni att jag fick lite hjärtsnörp igår när Hugin dundrar förbi soffan och ut på balkongen och upp i nätet - HÖGT upp! Jag vrålar HUGIN! och han kastar sig ner, kutar in i sovrummet och gör om alltihop igen. Då stängde Matte balkongdörren och så var det slut på den roliga leken.
Jag känner mig lite osäker till att nätet ska hålla för Hugins betydande vikt, särskilt om han kommer rusande i full galopp och gör om det gång på gång. Men roligt hade han i alla fall…
Tyvärr hann jag inte ta någon bild. Jag var alldeles för upptagen med att känna mig skräckslagen och fantisera fram en bild på näthinnan där Hugin faller och faller och faller…
Fyyyy va hemskt. Fattar att du fick hjärtsnörp!! Men måste däremot säga att det faktiskt låter som Hugin i ett nötskal *fniss*

Så där gjorde mammas katter! Trots att nätet var bra fastsatt fick man hjärtat i halsgropen varje gång. Vet precis hur du kände dig!

Men, Hugin!
Vi håller just på att fundera ut en lösning för hur vi ska näta in vår balkong. Det är bra att få veta att det måste hålla för att kasta sig upp i. Har ni hönsnät, eller hur har ni gjort?
#3 Japp. Hönsnät. Vi funderade på fyrkanstnät eftersom det är lite lättare att ha att göra med, och dessutom ser lite snyggare ut. men plånboken fick bestämma och då blev det hönsnät. Vi har häftat fast nätet med MÅNGA häftpistolshäftor på träramar med ben som står på balkonggolvet. Ramarna är byggda av läkt som fästs ihop med vinkeljärn. Sen har vi fäst ramarna i varandra med buntband. Och sen ett nät till som tak, som häftats fast efteråt.
Bilden är från innan taket sattes fast.

# tack! Det är ungefär så vi tänkt göra. Vår balkong har små vinklar och vrår vid räcket så jag tror att vi får göra träramar. Vi har en balkong ovan oss så förhoppningsvis slipper vi göra tak. Jag funderar på om man skulle kunna göra någon slags lut innåt högst upp för att förhindra klättring ända upp. Tack för bilden, den ska jag visa sambon och be honom sätta igång…
*iiii* Hjärtat i halsgropen! Lilla Hugin då, inte skrämma oss så! 

Hjälp, det lät farligt!
Fin bild på grabbarna!

Men Hugin då, inte skrämmas så!

#9 haha! Vilken härlig bild! Ja, det var nog något liknande som försigick där ute på balkongen, även om Hugin nog klängde mer som en apa med alla fyra tassarna - vilda ögon med bus i blick och en snabbt svängande svans! Och oj vilken fart han fick genom lägenheten när jag vrålade på honom.

Du beskriver leken så jag kan inte låta bli att le…men förstår skräcken!!
Glömmer aldrig när jag bodde på 8:e våningen och hade en liten inbygg balkong-som tur var var den lätt att näta in helt och hållet från golv till tak-(OK hemsk svindel fick jag när jag fäste nätet uppe i balkongen ovanförs staket…)
Vidrig material som jag inte vill använda igen så gärna…hönsnät..jag "sydde" i stort sett fast det runt om -hur det nu gick minns jag inte men det gick att fästa..
Jag tackade sen mitt pedantiska tråcklande…(såå läskigt att bo så högt upp med katt på balkong!!!) när följande inträffade;
En dag "satt" Danne mitt på, högt uppe på nätet som en seriefigur ni vet-platt med benen spretandes åt alla håll..och vrålandes efter någon fluga eller geting som flugit ut genom nätet…
Gud vad rädd jag blev..
hjärtat stannade!!! (synd man inte hann ta foto..)men som sagt nätet gav som tur var inte vika alls…
Då var Danne ung och våghalsig - bara 2 år..
Men Danne tyckte nog inte det var så skönt/lätt att klättra i nätet-jag "slet " ner honom och han gjorde aldrig om det under det året vi bodde där,1997…
Fniss, det låter verkligen som om Hugin är en äkta cornish.
Men jag tror faktiskt inte att du behöver oroa dig. Håll koll på klamrarna några gånger per år, så att de inte rostar. I övrigt ser ju kontstruktionen väldigt stabil ut. Vi har ett plastnät, och det håller - även om vi också får hjärtat i halsgropen här uppe på 6:e våningen varje gång Peter klättrar i det. (Anthon har ännu inte visat några såna tendenser.)

Oh shit!! Jag måste verkligen ta tag i vår nätning av balkongen. Den är verkligen inte gjord för en såna vilda lekar, och det vet man ju aldrig när de kan få för sig att utöva! Jag tänker på Fuffens lilla äventyr varje gång jag är ute på balkongen och katterna är med. Usch! Vill inte vara med om nåt liknande!
Men han är ju riktigt charmig, den där Hugin!
Ska verkligen bli trevligt att träffa både dig och katterna i helgen!