Kattlådeflytt!
Nu har vi då gjort slag i saken och flyttat kattlådan från toaletten ut i hallen där vi gjort om en garderob och ställt den i. Det blev jättebra och katterna är helt i extas och leker och busar i lådan som tokar! Hoppas bara att de kommer ihåg lådflytten inatt när de ska gå och kissa! 
Anledningen till kattlådeflytten, är att vi bor i en bostadsrättslägenhet på 2:a våningen och då vi redan har haft stopp i avloppet (på toan) ett par gånger så ville vi inte riskera det fler gånger.
Nu när vi väntar hem Styx så håller vi på för fullt att förbereda hennes ankomst. Kattlådeflytten var steg 1. Nästa vecka bär det av till djuraffären, där ska vi köpa en ny bädd och titta på ett klösträd till. Jag vill ju att hon ska känna sig välkommen när hon flyttar hem till oss!

Jag har kattlådorna på toan och har 2 långhåriga katter och en vanlig bondkatt men har aldrig haft stopp på toan.
Inte annat än att jag får ta bort päls i avloppet efter perserns bad.
Blev det namnet Styx?
Vad skönt att du sluppit avloppsrensning! Tyvärr (måste jag säga) så älskar Doris att leka i kattlådan. Trots att vi har kattlådehus så sprätter hon kattsand över precis hela lägenheten. Hon gör riktiga atackhopp in i lådan och ut igen, ibland så snubblar hon och ligger på rygg och sprattlar i lådan. Hon gillar som sagt att gräva och leka i den.
Njae… vi har väl inte riktigt bestämt oss för vad Styx ska kallas, så tillsvidare så heter hon Styx för det är hennes "finnamn". Dock lutar det starkt åt Jissa 

Härligt med katter som tycker om lådan! Är det någon människa som tycker om att leka på toaletten, kanske? Nej, trodde väl inte det! Det är väl bara katter som kan få allting att bli kul!
Skönt att det fungerar.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Vi tröttnade också på all kattsand så vi flyttade ut kattlådan utomhus. Våra katter har en kattlucka ut till rastgård på ca 20 kvm. Halva rastgården är under tak och vi har katt lådan (med lock och vipplucka) där. Även rexflickan verkar tycka att det är ok med "utedass". Och vi tycker det är skönt att slippa både sand och lukt! Även om man gör rent flera ggr per dag och har bra sand så tycker jag att det luktar lite när man har flera katter.

Lullan! Så det kommer en till! Grattis! Tydligen kan man inte vara några dagar borta från iFocus - har inte alls hängt med - vem är denna Styx??
#6 Hihi, jag trodde också att det var en ny katt som skulle flytta in hos Lullan tills jag såg datumet då tråden skapades! Det är ju Jissa det handlar om!
En gammal gammal tråd som dammats fram ur gömmorna…
Åh det var inte meningen attt väcka några falska förhoppningar. Jag kollade inte datumet på tråden; vill bara berätta om mitt listiga sätt att slippa kattsand inomhus.
"Inte så van forumskribent ännu.." 
#8 Ingen fara alls! Vi fick ju gå och klura lite på vad det var för katt som skulle flytta in hos Lullan. 
I övrigt tycker jag att din lösning med kattlådan är smart! Jag önskar att jag också kunde fixa så, men då skulle det bli på balkongen, och jag vet inte jag…
Hihi, tack chikan för din uppmärksamhet! Jag undrade också vad för liten kisse som skulle flytta hem till mig nu *fnissar*

Hi hi, och jag tänkte Näääe inte kan du väl döpa henne till Jissa, det finns ju redan en 

Va? Skulle man läsa datumet med? *skrattar högt*. Sorry, jag bara har haft en sån kittling, att det snart är dags för en till till Lullan. Men kanske kan somliga motstå frestelsen bättre en andra? (Min nyaste kom hem för två dagar sedan - den vita lilla killen.)……………………. Och är av samma åsikt som andra: Utedass för kissorna låter utmärkt fiffigt!

..ha haha..jag undrade också…ffa undrade jag över att Lullan bodde på andra våningen…vi har ju alla följt hennes flytt..
Förvirringen är total! *asgarvar* Visst är det lite kul när gamla goa trådar plockas fram igen? 

…..