Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 682 ggr
geiputaus
0

Winnies hemkomst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi då äääntligen fått hem våran väldigt efterlängtade guldklimp S*Shaneequas Wenonah.

Självklart blir det ju en liten bildbomb på hennes första dag här hos oss.

Först ut har vi första mötet med den läskiga nakenfisen Falcon. Här blev det en hel del fräs från Winnies håll. Men Falcon blev däremot överlycklig över sin nya kompis.

geiputaus
0

Efter att Winnie har ätit, druckit, kissat och bajsat (det va ju en lång färd från ÖStersund till Örebro) så hoppade hon genast upp i klätterställningen för att ha en bättre sikt över den där nakna saken…

geiputaus
0

En dag senare (idag) så känns allt mycket bättre. Winnie har börjat att finna sig till rätta i sitt nya hem. Har ju ett överflöd av vippor och annat skoj… Är ju vippdödare in i själen…Två är redan färdiga Förvånad

geiputaus
0

I och med att man slappnar av så vågar man ju titta lite extra på hunden… Den va ju inge farlig…

Winnie+Falcon=kompisar

geiputaus
0

Hon är helt enkelt den vackraste sötaste, mest underbara, carmigaste, ljuvligaste lilla prinsessan vi någonsin kunnat tänkt oss!!! Vi kommer vara dig evigt tacksamma Cherish!!

Titta bara!! Kyss

geiputaus
0

Nu har det varit ett spännande dag med många upptåg…Så Winnie slocknade på en sekund.

Mer lek och bus lite senare

Natali
0

Myyysigt! Hon har ju bra släktskap med eran förra katt… ;-) Så skönt att äntligen få hem henne va?! Roligt att det funkar bra med falcon.

ROligt o få träffas snart. Det är ju inte så långt bort nu ju. =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

geiputaus
0

#6: Mmmm det är verkligen ljuvligt. Hon ligger i mitt knä nästan hela tiden. Så söt så man inte vet vart man ska ta vägen!
Det är verkligen så skoj att Falcon fortfarande avgudar katter. Jag tror han blev förälskad i Hugin och sen dess har inte inte kunnat släppt katterna ur sitt hjärta ;)

Spotless
0

Härligt att det går så bra med jycken! Vilken klok liten fröken som valde att betrakta honom i lugn och ro från klätterträdet. Grattis till att ha fått hem er lilla prinsessa!

SandraK
0

Söt tjej!

RacerDonnans
0

Grattis och tack för rapporten! Jag vet ju vilken raring hon är.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

[Wiveka]
0

Vilka sötnosar, båda två!!!

Lullan1
0

Vilka härliga bilder, och grattis till en förtjusande liten kattfröken!

MyTwiggs
0

Grattis! Fint att hon och vovven redan är kompisar!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

cherish
0

Åååååh vår älskade lillskrutta!!! Förstod väl att Falcon skulle falla pladask … hon är bara så underbar! Hund är hon ju van hemifrån men jag undrar om hon inte funderar på vad han är för nåt *fniss* för hon är ju van att en hund är stor och hårig!!!

Pussa dem båda från oss och hälsa från syster Sickan som går här och ropar och säkert saknar sin syster yster ….

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

geiputaus
0

#13: Mmm det gick över förväntan!  

#14: Winnie hälsar massa tillbaka. Hon saknar er däruppe!

Buffy-co
0

Grattis!!

Jättesöt liten tjej- sååå mysigt mönster!!Hon var min favorit i kullen!!Kyss

Kul hund också…visst är det en mexikanare??

Jag har bara träffat kinesiska - min cocker  Smilla är helt käär i 2 kinesiska små nakentikar som har rejält med punkfrissa på skallen och vippor runt benen..de har väl mer hår än de mexikanska?
De är nakna alltså - inte powderpuff - men mer hår än Falco..
De är urmysiga!

Gulligt att Falco blev så förtjust direkt!!Glad

geiputaus
0

#16: Nä han är inte mexikanare…många som tror det dock! ;) Han är pudel och kines faktikst :P Inte så vanlig blandning kanske ;)

Buffy-co
0

Haha- då var jag inte helt ensam om att vara ute och cykla… Hemlis

Han ser mysig ut -  oavsett!!Skrattande

aggeelin
0

Åhhh en sån sötnos -  och så kul att ni finns i Örebro - där finns jag, Charlie och Maxen också! SkrattandeSkrattande

Och visst är det härligt när det äntligen är dags! Väntan är lång…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnneAlva
0

Grattis till er lilla prinsessa! Det är så roligt att äntligen få hem de små underverken när man gått och väntat och väntat och väntat… Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
0

Hugin hälsar till systerdotter, gamla lekkompisen Falcon och gamla mattarna!

geiputaus
0

#18: Nej det va imponerande ;) jo han är mysig som bara tusan :D

#19: Va skoj med lite mer cornish-folk i örebro!! ganska många cornish häromkring va vi har förstått… Ska du ställa 7-8 juni?? :)

#20: Mmm verkligen!! Den som väntar på något gott…

#21: Åååh!! Hälsa tillbaka!!! Borde ses nån dag. Vi bor ju inte såå långt ifrån varandra :) Du ska inte ställa här i Örebro i Juni?? Finns gästrum om det skulle behövas :)

chikan
0

#22 haha, näe. Jag ställer inte ut. Jag är inte en sådan sorts kattkärring, bara en vanlig kattkärring som gillar att sitta hemma med katterna i knät och näsan nerkörd i pälsen på dem. Flört Inget ont om era andra kattkärringar där ute alltså! Jag går ju gärna på utställning och glor på er och alla katter, har bara ingen större lust att utsätta mig för det där andra momentet själv. Skrattande

Men ses kan vi ju göra ändå! Ni har inte vägarna förbi nästa helg på utställningen här i Uppsala?

geiputaus
0

#23: Haha… vi är inte såna kattkärringar ännu heller… men är på goood väg ;) det hade varit skitskoj att komma förbi, men det blir dock inte denna helg. men väldans gärna nån annan helg!! :)

aggeelin
0

#22, Tyvärr ska jag inte ställa ut då. Charlie har inte utvecklat sin päls så där lockigt och fint ännu… bara delvis och det är nog inte OK… skulle gärna annars. KOmmer nog och tittar, vi kan väl hålla koll så kan vi hälsa. Hann inte med att anmäla Maxen (vi kommer att flytta från Hovsta till Näsby dvs inom Örebro , så vi har mycket om oss) annars hade det varit roligt att se vad Maxen tyckt om en utställning. Tror nog att det är Charlie som är snyggast av dem och Maxen går i en annan klass, han är en norsk skogkatt (  de trivs bra tillsammans och leker samma lekar, Jag tror att Maxen tror han är en cornish… )

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

pallemaxwell
0

Så otroligt fin tjej ni fått hem. Vilken vacker färg hon har. Grattis Skrattande

KaCee
0

Grattis till lilltjejen! Hon är verkligen jättesöt!
Skönt att hon kommer bra överens med er nakenfis med.

majsan
0

Grattis till en vacker kisseKyss Men vad häftig er jycke är.. Lite hårdrocksvovve.Skrattande

[Silkwaves]
0

Grattis till den lilla tjejen sööt - men jag säger som Majsan Wow  vilken hund !! De blir ett härligt par !!

geiputaus
0

#26: Ja färgen är jättevacker… Om vi inte är helt ute och cyklar är det svartsköldpaddagouti-vit…Eller är det det Cherich?? Generad

#27: Tusen tack! Mm, det va det man va mest spänd inför om hon skulle göra…Men se på tusan!

#28: Japp, han är lite hårdrock till utseendet…Men en lite fjant innerst inne Flört 

#29: Det är Winnie och Falcon mot världen. Falcon har faktikst till och med en t-shirt som det står Bodyguard på Räcka ut tungan

kissan78
0

Winnie är ju verkligen en helsöt tös och Falcon går inte av för hackor han heller! ;)

#30 Min sphynx Chino har oxå en sån tröja det står bodyguard på, ursött!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

geiputaus
0

#31: Visst är tishan helcool?? ;)

cherish
0

#4: Fick klump i halsen när jag läste det där … TACK!!! Ni är så gulliga!!!

Bifogar en bild från utställningen - Tack Lakriskatten/Petra för hjälpen att bära Winnie!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

geiputaus
0

Första gången Winnie får uppleva grönt gräs och det livliga bostadsområdet vi bor i… Inte en hit!

geiputaus
0

Men fåglarna var väldans intressanta!!

geiputaus
0

Men bäst va nog att ligga i mattes knä och bara titta på allt omkring…Vi tar upptäckandet en annan dag…

geiputaus
0
Keso
0

Så här har vi den lyckliga ägaren till en av de vackraste och sötaste cornishar jag någonsin sett. Som jag tittat på S*Shaneequas hemsida och suktat efter denna ljuvliga lilla varelseKyss

Lycka till med Winnie och lägg in bilder på henne ofta så jag får njuta lite av henne ocksåFlört