17-åring med ungar?
Syrran har tagit hand om en 17-årig katthona. Hennes ägare har dött och ingen i familjen ville ha henne. Hon har alltid varit utekatt och kommit och gått som hon velat. Hennes mat har bestått av matrester och det hon kunnat fånga ute. Vi vet att hon fick ungar för två år sen. Hon ser ut som en gammal katt, pälsen är raggig och hon är smal men magen står ut som bulor på sidorna. Hon ser typiskt gravid ut. Men kan det vara möjligt när hon är så gammal? Hon dricker och kissar mycket så hon har förmodligen problem med njurar som är vanligt hos äldre. Det märks att hon känner sig mycket nöjd med allt kel hon får. Ska ta henne till vet men vill vänta tills hon känner sig mer hemmastadd. Är det nån som hört om nåt liknande?
Kattor är fantastiska överlevare. Visst kan hon vara dräktig!Har hon inga röda tuttar?Annars om hon ser rund ut kan hon ha mask eller näringsbrist?Stackars gumman! Jag tycker du ska sätta henne i en ombonad transportbox och ta henne till en snäll och bra kattveterinär, så h*n får kolla igenom henne.Då får du bättre besked och kan planera utifrån det.(eller rättare sagt din syster)
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Visserligen är det möjligt att hon är dräktig, men lika troligt är att det är hjärta och levern (o/e njurar) som håller på att ta slut, vilket brukar kunna ge symtom på utspänd buk, pga vätskeansamling.

Att hon dricker och kissar mycket låter som symptom på diabetes, de går även ner i vikt då.
Hon kan ha flera orsaker, bäst att kolla upp anser jag.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Min mormor hade en katt som blev 22 år. Hon fick kattungar ändå in i de sista åren. Hon levde mest på det som blev över efter tvåbeningarnas mat och så fisk från sjön…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet