Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 1466 ggr
Melle_bus
1

Har ni någon annan ras förutom CRX?

Lite nyfiken på om ni har några andra raser förutom cornish.

Hur är den andra rasen tillsammans med cornishen och hur skiljer de sig i sättet mot Crx?

Vill gärna bild på dem tillsammans=)

Leffe
0

Jag har Norska Skogkatter och en huskatt. Cornishar och skogisar verkar gå jättebra ihop. Hemma hos mig bryr sig inte skogisarna så mycket om rexarnas nycker utan låter dem mer eller mindre bestämma. Att det går bra kanske beor på skogisarnas tålamod

cherish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har europé och huskatter utöver cornisharna! :D Går jättebra, våra rexar tyr sig gärna till husisarna och europén, de ligger gärna tillsammans och leker och busar. Inga problem alltså!

Bild på Baileys och Aki.

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

mumsikoff
0

Jag har ju då Sphynxar också och måste säga att dessa raser går superbra tillsammans, båda är nyfikna och väldigt sociala, samt gillar att mysa under täcket :)

Lullan1
0

Nej, jag har bara Cornish Rex.

[Johanna84]
0

Jag har conish och huskatt. Det funkar väl så där, måste jag säga… ;) Eller så är det min huskatt som är lite tillbakadragen bara. Han verkar tycka att Enya är lite för på, hon tränger sig ner med honom vart han än går och lägger sig, och allra helst ska hon ligga på honom… Det gillas Inte så då kliver han upp och Enya ser alltid lika snopen ut! ;) (Finns bilder på dem i mitt fotoalbum)

Men snart flyttar huskatten och in flyttar en till cornish! Tror Enya kommer att bli Glad!

//Johanna

MyTwiggs
0

Vi har haft ett antal olika raser tidigare, Huskatter, Skogisar, perser, abessinier och sphynx…

Måste säga att Cornisharna ÄGER!

Vi har bara sammanfört cornish med annan ras EN gång, och det gick INTE bra alls!

Kolla själva!

Fritz tillsammans med DK*Need fur Al Catpone "Tommie" (Sphynx om ni skulle missta er ;))

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Natali
0

Jag har förutom Cornish, Huskatt och Sphynx.

Den äldsta huskatten tycker det blir lite för mycket om alla skall ligga med honom. Men han lägger sig bara någon annan stans då. Den lilla huskatten ligger gärna med alla andra. Fast mest med den äldsta huskatten. Sphynxen funkar super bra med rexarna. Det gick så snabbt att få in henne här i flocken.

Rexarna på Sphynxen är ganska lika i sättet. Sphynxen är lite mer burdus, något i alla fall. =) Husisen tror nog hon är en cornish…så henne kan jag inte räkna, hon skall flytta också. Den äldre husisen är lugn o trygg, inget kan störa hans balans…

Hittade bara på den äldre husisen o sphynxen..ska se om jag hittar mera..

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

Hittade en bild med mej, Ego (sphynx) och Pepsi…

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Bims-Lena
0

Vi har tre Cornish Rex (Elsa, Rådis & Silly) och en Ocicat (Bimsie). Bimsie är äldsta katten här hemma (9,5 år) och hon fungerar fantastiskt bra ihop med rexarna. Hon verkligen älskar kattungar och tar det på största möjliga allvar det här med att uppfostra och ta hand om bebisar, hihi.

Den största skillnaden mellan Ocicat och Cornish Rex, enligt vår erfarenhet, är att Ocicats är betydligt smartare än rexarna. Bimsie har en väldigt livlig fantasi och klurar ut de mest utstuderade busen. Hon är alltid jätteglad och spinner mest hela tiden. Båda raserna är lika aktiva, men Bimsie har aldrig varit förtjust i höga höjder som loftsängar, bokhyllor eller gardinstänger ;) Och så är våra rexar litet mer plåster på alla människorna än vad Bimsie är ;)

Bimsie älskar alla och alla älskar henne <3 På bifogad bild har hon (med sina mastiga cirkus 6 kg) lagt sig på Silly ;)

Bims-Lena
0

Måste bara visa en till bild på Bimsie och hennes lockiga familj som jag tog för fem år sedan. I en kattsäng gjord för en "vanlig" katt, får det faktiskt plats hela fyra stycken knasiga Bimsie-katter. Högst upp, som grädde på moset, ligger Elsas dotter Eldis (som ser precis ut som Rådis i färgen).

kissan78
0

Har förutom 3 cornishar en sphynx, snart två. ;)

Skillnaden tycker jag är att sphynxar är något 'lugnare', inte lika nyfikna och på som cornisharna. Fast dem är rätt vilda dem med. *hihi*

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se