Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 3831 ggr
RexPect
0

Skicksagan om Cornish Rexen Saga

Jag har fått lov att låna den här tråden av "Trumman" i ett annat iFokus. Tänkte att vi skulle göra en egen saga som handlar om våra små "älsklingar"…sen kommer vi nog att hamna från ämnet, men det är ju det som är meningen….

Detta är alltså en Skick-saga, alltså en saga vi skriver tillsammans. För att få lite fart och fläkt och för att det inte ska bli kaos, kommer jag dra upp en par enkla regler som vi försöker följa.

* En eller två meningar max.

Detta för att om vi skriver längre saker kanske ngn annan hinner före och då blir det bara konstigt då vi väl postar. Dessutom är det roligare att få lite fart och mycket variation och svängningar i en sån här forum-lek.

Skriv bara fortsättningen direkt efter ett par …. Ta inte med föregående skrivares sago-snutt. Det blir så svårt och läsa då efter ~100 inlägg :)

* Inget onödigt avdödande av karaktärer.

Att bara döda av karaktärer är inget kul "åsså fick hon en sten i huvudet och dog!" då har man förstört leken och pajat för alla.

* Inget obscent skit.

Håll er på mattan och var rumsrena. Lite underlivshumor är ju kul så det är ok, men vi vill inte ha grejer som liknar återberettelser av Cicciolina och Hästen liksom, ok?

* Sluta alltid hängande….

Avsluta alltid ditt inlägg med en HALV tredje mening så att näste man får ta över. Tex: "Och det var där, mitt i salen som Saga för första gången såg….."

OM det skulle vara så att du postar och märker att ngn postat före dig så sura i det bitna äpplet och redigera ditt inlägg lite snabbt så det passar in. Kill your darling, är alltid lika aktuellt i konstbranchen! ;)

Så då kör vi:

"Lilla Saga var en ovanligt kavat liten rextös redan från det att hon var liten kattunge, och då är nästan ALLA rexar kavata av födsel och ohejdad vana, och nu ska vi följa med henne på lite äventyr:

En dag när hennes matte skulle dammsuga…

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jagade hon efter dammsugare, som om den vore en leksak. trot att matte fösiktigt dammsugade runt henne för att sedan fortsåtta bortåt, så förjde hon efter. Hon var en väldigt kavat liten tös. Detta gjorde att matte…..

Saga finns ju i verkligenheten. Hon har sprugit efter dammsugaren. =) Bifogar en bild på hennes första gån gute, med sele.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

RexPect
0

….blev alldelsen svettig av allt dammsugande soch öppnade fönstret, vips hoppade….

Eine
0

..Matte ut och katten efter.En riktig katt räddar sitt husfolk oavsett hur tokigt..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

KatternasMatte
0

…de än gör. Väl därute så såg Saga en jättestor lastbil med en massa cirkusdjur på flaket. Hon blev nyfiken och hoppade upp…

RexPect
0

..på ryggen på en elefant som stod på lastbilsflaket, hon vinkade hejdå till sin snopna matte, och tänkte…

[trumman]
0

…att nu börjar äventyret!

Saga var precis i färd med att putsa pälsen då det …..

RexPect
0

….plötsligt skymtade en magisk trumma inne i cirkusvagnen, försiktigt trummade hon med sin kattsvans på trumman och vips…

Eine
0

..slog det henne att hon skulle ju rädda matte som uppenbarligen inte visst vad hon gjorde ute, alldeles övergiven av alla sina….

RacerDonnans
0

vänner. Nej tänkte Saga, hon klarar sig en stund till måste först

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Niffi
0

få ha mitt alldeles egna äventyr med alla cirkusdjuren innan jag

aggeelin
0

åker till badhuset, det var så länge sen jag var där. Nu fick hon syn på att det satt en katt ovanpå elefantens…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Avots
0

högra öra. Katten var röd med vitt bröst. Saga tyckte den såg väldigt spännande ut. Den främmande katten hoppade plötsligt….

aggeelin
0

ner framför Saga. Vill du följa med på något roligt sa Katten. Jag heter Wille - det är för att jag alltid…

KatternasMatte
0

… är villig … att gå på nya äventyr. Vill du följa med mig till …

aggeelin
0

godisaffären. Jag har hört att de öppnat en butik som säljer kycklinghjärtan och annat smaskens här bortom hörnet. Och förresten så har jag några fler kompisar som…

Ylva-Li
0

.. jag brukar jazza med ibland. Vi brukar uppträda nedanför människornas fönster. Konstig nog så..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

MyTwiggs
0

… fick saga fjärilar i magen, trots att wille var lite småfånig och alldeles kal runt örnen. "Jag gillar…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

dina vackra öron och din stiliga svans sa Saga. Kom så sticker vi iväg till godisaffären jag blir så…

MariaT
0

sugen på gelehjärtan..sa saga. Dom rusade iväg och innan dom han fram kom en stor schäfer…..

Ylva-Li
0

..som hest fick fram ett "voff". Han ville..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

aggeelin
0

leka med Saga och Wille. Men det ville inte de, så de sprang så fort tassarna kunde och gömde sig sen…

emiya
0

i en stor låda full med choklad som stod utanför godisaffären. Schäfern tyckte inte om choklad, så han lomade besviken iväg. Kom nu, sa Wille till Saga, vi tar

aggeelin
0

och går in i godisaffären och äter oss mätta. I sagt och gjort så gick de in och hoppade upp i en hylla med …

Natali
0

kattmyntebollar. De knaprade som besatta. Wille hoppade till nästa låda, med torkade fiskkulor, då sa Saga att hon gick vidare, dför att hon inte tålde Fisk. Wille tänkte för sig själv….

emiya
0

att det var ju en konstig tjej! Sedan hoppade han upp på en annan hylla full med

Sashimis
0

…igelkottar! Igelkottarna blev lite fundersamma och undrade vad han var för en och sen…

RexPect
0

..tog  de ändå mod till sej och frågade _vad är ni för några konsiga djur? Kängrur, eller lemurer? Ni ser iallafall inte ut som katter…..

MyTwiggs
0

… igelkottarna tycktes förargade över katternas okunnighet.

"Kan ni inte se att…

www.mytwiggs.com

Alade
0

jag försöker putsa fönster här? Piggarna är alltid ivägen och jag behöver inte fler saker som stör mig! Wille svarade snabbt att…

RexPect
0

…med sin svansföring skulle han kunna putsa klart på ett kick, bara han fick låna en trasa, men igelkottarna…

aggeelin
0

blev förnärmade, det var bara de som skulle få äran av att putsa fönster. Kom Wille så drar vi sa Saga och spurtade ut ur affären på väg mot badhuset. Wille efter och skrek…

RacerDonnans
0

Inte så fort, jag stack mig på en av de konstiga djurens piggar. Det gör ont i

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Dragonrebell
0

..nosen, måste klia….efter en stund så kom Saga och Wille fram till badhuset och….

aggeelin
0

… löste inträde till den stora bassängen. De gick snabbt in och …

Eine
0

…och upptäckte att det var bara nakenkatter i bassängen!!Hur i hela världen…

RexPect
0

..kan det vara tillåtet att bada naken på ett offentligt badhus…..

KatternasMatte
0

Saga blev väldigt skär om kinderna och visste inte riktig hur hon skulle bete sig, men Wille rusade uppför trampolinstegen och ännu högre upp… och ännu högre upp tills han stod allra längst upp och allra längst ut alldeles ovanför vattnet med alla nakna katter. Saga blev så…

MyTwiggs
0

imponerad att hon hav upp ett lilet upprymt läte. Wille blinkade åt henne där uppifrån och sedan…

www.mytwiggs.com

emiya
0

kastade han sig ut i en mollbergare för att en stund senare

RexPect
0

landa med ett stort plask så att nakenfisarna flög åt alla håll..

Eine
0

med små förskräckta pip och fräs.*Vilken tur att de har stora öron till fallskärmar allihop och landar relativt mjukt * -tänkte Saga , medan hon lätt förnärmat slickade sin vackra päls torr. Blääh det smakar klor….

RexPect
0

….och då menar jag inte klorna jag har på tassarna, dax för nya äventyr! Kom Wille så sticker vi, och är det några nakenfisar som är sugna på äventyr…

KatternasMatte
0

Ja, jag är, pep det lite ynkligt under en stor badhanduk. Wille gick dit och lyfte på den och där satt världens skrynkligaste katt alldeles naken. Den såg ut som om den legat i vattnet alldeles för länge. Vad heter du? frågade Saga.

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Ego, svarade nakenkatten. Trevlig att träffas sa Saga och Wille. Nu drar vi. Vart hade ni tänkt er frågade ego? Jo, sa Wille, vi ska…..

*Fniss*

aggeelin
0

… kolla runt hörnet, jag har hört att det ska finnas en slaktare där som har så goda…

MyTwiggs
0

…rester till alla katter. Vid slakteriet träffade de Puffen, han var en riktig…

www.mytwiggs.com

Dragonrebell
0

…don juan och försökte att charma saga men hon blev rädd av hans närmanden, så Wille gick emellan som den gentleman han är….

KatternasMatte
0

och inte är det så konstigt att Saga blev rädd eftersom Puffen är en bulldog. Inte ska hundar stöta på söta kattflickor Kyss Puffen försökte muta Wille och Saga med lite…

MyTwiggs
0

korv. Kattsällskapet fortsatte längs en stig påväg mot ingenting då de fick syn på en lapp som satt fasthäftad på ett litet äppelträd. På lappen fanns en bild på Saga och texten "Har någon…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

sett denna vackar katt som sprungit bort från Körsbärsvägen 14. Saga såg lappen och tänkte att jag vill nog vara ute på äventyr en stund till, så hon plockade ner lappen och

Lullan1
0

… rev sönder den i småbitar så att ingen skulle se den.

Himlen blev mörkare och mörkare, Saga började känna sig lite….

MyTwiggs
0

… frusen. "Jag ska värma dig, sötnos" sa wille och satte sig tätt intill henne med ena tassen på hennes lilla tass. Saga kännde sig helt…

www.mytwiggs.com

Eine
0

..förvirrad.Han var så mysig  och varm och trevlig.Tänk om man skull vara lite romatisk och passa på att……

Lullan1
0

… fråga om en liten dejt tillsammans på tu man hand?

Nä, det var Saga alldeles för blyg för, men…

aggeelin
0

… då tog Wille mod till sig och sa, du är så…

MyTwiggs
0

… speciell. Jag har aldrig förut träffat en tjej som har detdär lilla extra som du har. Wille…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… skulle just fortsätta prata och böjde sig fram för att stryka sig emot henne när det mot dem kom en stor svart …

Eine
0

..hatt flygande med vinden.Den landade..

aggeelin
0

utanpå katterna och de blev först stela av rädsla sen for de iväg en åt var håll. Wille for ner i en…

Dragonrebell
0

…grop och Saga for upp i ett träd…

Lullan1
0

… ur hatten hoppade en vit kanin som hette…

aggeelin
0

Plutten. Plutten såg sig om och ropade till Wille och Saga, hallå…

Lullan1
0

… kom fram! Ni behöver inte vara rädda för lilla mej, jag är ju bara en vanlig…

aggeelin
0

… liten ovanlig kanin. Jag är ovanlig för jag kan prata på alla djurspråk och då har jag träffat och pratat med…

emiya
0

allt ifrån elefanter till små näbbmöss! Men Saga vågade sig inte ner från trädet i alla fall, så hon

RexPect
0

bad kaninen och wile att göra henne sällskap på grenen. En pratsjuk papegoja gjode dom sällskap, och presenterade sej som…

MyTwiggs
0

… Direktör gyllennäbb. Saga kännde igen den snobbiga uppsynen från en av hennes mattes bekanta som alltid brukade schasa undan saga från favvofåtöljen innan han…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… pustande for ner i fåtöljen innan Saga hunnit få undan svansen. Den gubben hade Saga aldrig tyckt om så nu…

Lullan1
0

… tog hon tillfället i akt och slog till papegojeländet med tassen!

Direktör Gyllennäbb blev så förvånad av Sagas reaktion så han…

RexPect
0

..ramlade ner från trädet. Kan han gott ha! tänkte Saga belåtet. Dax för att sätta lite fart på äventyret, tänkte hon  och..

aggeelin
0

… hojtade till Wille och Plutten att "nu drar vi ner på stan" jag tänkte att vi skulle…

MyTwiggs
0

… leta efter något party. Jag menar, det är ju ändå fredagkväll, och jag är sugen på att svänga mina lurv… eh… lockiga! Hänger ni på eller?

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… sure, vi kommer - men sa Wille - jag vill ta med mina andra kompisar så vi blir ett helt gäng, vi kan hämta dem borta i …

EvaG
0

…parken där de sitter och rullar boll och gör annat onyttigt. Men det är kul att…

Medarbetare på Vilda västern iFokus

aggeelin
0

… de är så bra på att spela gitarr och trumma. Kom så får ni se, jag tror vi säger åt dem att ta med instrumenten för då kan vi…

MyTwiggs
0

… få ackompanjemang när vi sjunger våra fina ballader. Wille fick något lurigt i blicken och saga tyckte att…

www.mytwiggs.com

AnnaOAstrid
0

att det hela kändes jättespännande. Undrade vad det var Wille gick och lurade på…för något lurt var det med denne….

aggeelin
0

… vackre krullige vältalane kille. Vad var det han tänkte hitta på, hon hoppades att det var…

Dragonrebell
0

…nåt spännande och mysigt ty Saga hade blivit lite småförtjust i denna Wille. Han är så stor, stark och vacker tycker Saga…

MyTwiggs
0

… hon känner sig helt darrig i benen när deras blickar möts…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… och då blir det ett förfärligt väsen (för den ovane) det är Willes kompisar med …

MyTwiggs
0

… alla instrumenten. De spelar så ihärdigt att våningsplanen i huset rammlar ihop. Alla snubbarna tågar ut ur huset med instrumenten…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… i full fart med hög musik. Wille, Plutten och Saga travar efter. Det är så högt ljud att de inte märker att …

MyTwiggs
0

… en moppe närmar sig…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… oj, vad är det som händer? Katterna flyr åt alla håll när moppen far rätt igenom orkestern och …

Lullan1
0

… dyker rakt ner i sjön som ligger därvid. Upp tittar en förvånad…

MyTwiggs
0

sphynx med cylinderhatt. Han hade ångrat sig och ville hänga på sällskapet, så han hade  snott moppen utanför badhuset…

www.mytwiggs.com

Eine
0

..när alla gick ifrån honom.Shit tänkte Saga, att Wille och jag aldrig ska få vara lite ensamma och romatiska. Det dyker…

MyTwiggs
0

… allatid upp nya snubbar. Saga tog mod till sig och frågade "Wille, vill du ta em bit mat med mig på tu man hand?"… Wille sken upp och sa…

www.mytwiggs.com

Eine
0

…sure Babe, jag vill verkligen lära känna dig.Jag tror..

aggeelin
0

… vi går till Jac´s restaurang härborta på hörnan där har de alltid så goda…

MyTwiggs
0

… småfiskar i sås. Saga tyckte inte att det lät så frestande, men desto mer frestande var ju Wille, så hon…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… sa att o ja, småfiskar i sås var det godast hon visste, hon riktigt längtade. Något hon fick ångra lite senare för…

MyTwiggs
0

…de små fiskarna var verkligen små… och i sås… hon gillade varken att de var små eller att de var i sås.. Ska det vara fisk så ska det vara…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… Saga försökte äta fint nu när hon var ute på date med en så tjusig kille men det var omöjligt att få in de små fiskarna imunnen utan att såsen rann i pälsen och det var…

Lullan1
0

… FRUKTANSVÄRT!!! Var det något som Saga hatade så var det att bli smutsig!

Saga fick panik, hon…

aggeelin
0

… reste sig och sa, jag måste uppsöka damrummet… vet du var det är? Wille tittade förvånat upp från sig mat med såsen rinnande…

Eine
0

..ur mungipan.Hmm du får nog gå ut i rabatten. Men …

MyTwiggs
0

… var inte orolig för att det inte finns drapperier, jag ska inte kika. Saga kännde sig…

www.mytwiggs.com

Eine
0

..långt borta hemifrån , där hon hade egna rena pottlådor, vatten i skål och mat utan drällig sås…och sin snälla matte som hon inte har en aning om vart hon tog vägen mitt i allt.Det..

MyTwiggs
0

…började skymma. Saga kände sig plötsligt eländig och lite kall. Hur ska dethär sluta, tänkte hon. Saga kännde hur det brännde i halsen, och det var inte fiskarna.

www.mytwiggs.com

Lullan1
0

Sagas matte var helt ifrån sig, hon letade efter Saga och ropade och ropade!

Som tur var så befann sig Saga inte långt hemifrån och…

aggeelin
0

… matte kunde höra hennes svaga jamande närma sig mer och … när hon…

trixi3851
0

svängde runt hörnet så fick hon till sin förvåning se……

RexPect
0

..en ynklig Saga som satt och såg mer eländig ut är nåt som katten släpat in….

trixi3851
0

men mitt lilla hjärtegull, vad matte har letat efter dej snyftade hon medans hon lyfte upp en smutsig, frusen men glad kisse som…..

Eine
0

..försökte förklara att hon från början bara skulle leta efter matten men hamnade i en massa äventyr och träffade en trevlig kille och….

MyTwiggs
0

… då klev wille fram ur en buske med en förvånad min. Sagas matte…

www.mytwiggs.com

KatternasMatte
0

… blev alldeles kär när hon såg Wille. Hon tyckte att han var jättetjusig och sa…

aggeelin
0

… nämen vilken tjusig kille som kommer här. Är det honom du har varit ute och …

MyTwiggs
0

slarvat med? Honom tar vi med oss hem! Wille…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… såg alldeles förlägen ut och gick och gömde sig bakom …

MyTwiggs
0

en maskros. Han syntes ganska bra. Saga tyckte att han var söt, så hon fnissade och…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… strök sig mot mattes ben, åh vill du verkligen ta med honom hem - men vad ska…

RexPect
0

..grannarna säga…

Eine
0

om vi låter en kille bara flytta in sådär? Vi struntar i grannarna, vi tar iaf ansvaret för en hemlös kisse! Vill…..

MyTwiggs
0

… han flytta hem till oss så får han gärna göra det! Både saga och matte tittade förhoppningsfullt på den lätt förnärmade Wille. Wille verkade…

www.mytwiggs.com

RexPect
0

..mest besvärad…."-Jag är liksom en Alley CAt, vill komma och gå som jag vill!….men Saga misstänkte att han bara…

MyTwiggs
0

… saknade erfarenheter av inomhusliv. Om han visste hur härligt det kan vara att bara ligga inne och titta ut på…

www.mytwiggs.com

Eine
0

..snö och slask och slippa vara i det,att kunna ligga trygg innanför rutan och titta på de lösspringade hundarna som alltid jagar katt, att alltid ha god mat , färskt vatten och varm ren liggplats, ja då kommer han att tänka om!Och..

MyTwiggs
0

… mycket riktigt såg hans bestämda min ut att smälta en aning när saga berättade om…

www.mytwiggs.com

RexPect
0

..sin fina puff som hennes matte beställt av JohannaK som var med på hennes kattforum. -Jag är säker på att även du kan få en puff med ditt eget namn, eller så kan vi dela på min! då..

MyTwiggs
0

… såg saga ett leende ta överhanden i willes ansikte. Han kunde inte stoppa impulsen att stryka sig mot sagas mattes jeansklädda ben. Sagas matte blev…

www.mytwiggs.com

RexPect
0

…lite snopen, för nog var det ett litet strilande som kom från Wille……

Jasså, då måste det nog bli lite snipp snipp innan du får flytta in till oss……

DRAMA:::::::::

Eine
0

..hihi, tänkte sara, matte skulle bara veta vad vi hann med! Hon blir nog väldigt överraskad om ca 9 veckor när..

MyTwiggs
0

hon inser vad vi har haft för oss. Wille förstod som tur är inte vad matte menade med det hon hade sagt, så han nickade bara lite instämmande. Saga tänkte att..

www.mytwiggs.com

Dragonrebell
0

..jojo…du skulle bara veta, log hon för sig själv….

Eine
0

..fast då tycker du desto mer om att vara i vår egen lilla vrå av världen och ha det lugnt och fint.En av ungarna kanske till och med får…

MyTwiggs
0

Stanna. Vi kan bilda en liten familj tillsammans.

Mycket riktigt blev det som så, att Wille flyttade in till Saga. Till en början…

www.mytwiggs.com

trixi3851
0

…tyckte han att det var lite ovant men började snart känna sej hemma. De trivdes bra tillsammans allihopa och allt var frid och fröjd…ända tills Sagas matte en dag bekymrat sa till Saga att hon beställt tid hos veterinären då hon tyckte Saga blivit så rund om magen….

MyTwiggs
0

… saga rodnade under pälsen… Hun undrade vad matte skulle…

www.mytwiggs.com

Eine
0

göra nu då? Hon tänkte"När jag äntligen träffat en kille jag vill bilda familj med, och det är Han och ingen annan. Ska jag rulla runt och visa min fina mage kanske? Då ser hon ju *rött*..och förstår att..

Lullan1
0

… det finns små Saga-Willebebisar där inne? Saga bestämde sig för att…

trixi3851
0

invänta rätt tillfälle och visa……

MyTwiggs
0

… matte magen med geléhallonspenarna när hon ändå är på gott humör. Man vill ju inte att hon ska sätta morgonkaffet i vrångstrupen en gråmulen måndagsmorgon. Nej, här krävs planering och…

www.mytwiggs.com

trixi3851
0

…….taktik tänkte Saga och smög högt spinnande fram mot mattes ben……….

MyTwiggs
0

… "Mjaaaaau"

Saga jamade med sin allra spädaste röst och tittade med mild blick på matte, som var i färd med att…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… ändra riktning på handen för att klappa Saga under magen… matte böjde sig ner och strök handen från frambenen mot bakbenen…

trixi3851
0

hon klappar Saga sakta, stannar till, ser lite undrande ut och stryker med handen en gång till………

MyTwiggs
0

Matte fick plötsligt något misstänksamt i blicken…

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

… matte lyfte upp Saga, höll henne framför sitt ansikte och …

Eine
0

Älskade lilla vännen, är du dräktig, och har dragit med dig pappan till kullen hem hit för att ni ska få bo….

MyTwiggs
0

här som en riktig familj? Ja, det var väl himmla tur att du kom hem igen, så att inte…

www.mytwiggs.com

Eine
0

..ni kom bort i stora världen. Du ska veta att du alltid är välkommen hem oavsett vilket tillstånd du befinner dig i. Det säger jag till barnen och det säger jag till dig!…

Dragonrebell
0

…min vackra Saga…log matte mot mig. Jag sa mjaou=tack matte. Wille ville också få lite uppmärksamhet…så han härmade Saga, som hade blivit nedsatt på golvet, och strök sig mot mattes ben och spann högt…

MyTwiggs
0

Matte log och sa "Det här kommer att bli kanon! Jag måste bara ringa och berätta det här…

www.mytwiggs.com

emiya
0

för husse, han kommer säkert också att bli glad!" Men Saga kände en viss oro i magen, för

aggeelin
0

hussen kände hon sig osäker på. Han såg ibland lite fundersamt på henne och bjöd aldrig på …

Eine
0

..något gott från sin tallrik. Men, å andra sidan så visste Saga att det är Matte som bestämmer hemma om viktiga saker. Så hon kände sig lugn..

MyTwiggs
0

.. eftersom matte också är kvinna så vet hon naturligtvis allt om vikten av en sund kosthållning, en trygg vardag och förstår om smakfulla babyarticklar. Saga drömde sig bort och…

www.mytwiggs.com

Eine
0

..matte tog resolut katterna i famnen och gick in.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.