Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 517 ggr
Lullan1
0

God morgon 2 maj

God morgon mina vänner!

Eller kan man säga god morgon redan nu? Äsch… jag gör det ändå Glad 

Vaknade av "ont i magen", förmodligen en cysta som ska till och spricka igen… *suck* Det gör så otroligt ont, men jag har lärt mig nu att ta värktabletter i tid, så förmodligen så kommer värken att avklinga snart…

Tack för inspriationsbilden chikan! Nu hittade vi inget nät igår i någon affär, men stommen är klar och jag ska ut på nya nätletaräventyr idag. Jag hoppas att de har nåt bra nere på järnhandeln. Sen ska vi lägga trall på golvet och bära dit balkongmöblerna! Katterna kommer att bli sååå glada!

Hoppas att min magvärk släpper och att ni alla andra får en härlig dag!

geiputaus
0

Inte så god morgon härifrån :(

Skulle åka tilljobbet och fick då se att rutan var sönderslagen på våran nya bil och dom hade rotat omkring i bilen. Usch va jag hatar att på i Vivalla… För er som inte vet är det ett jättefint, men jätebråkigt bostadsområde i Örebro.

Förra veckan fick vi reda påa tt vi äntligen ska få flytta utanför stan med en stor fin uteplats och vi skulle få garage… Vi flyttar den 1/7, men det här hann hända ändå *suck*

Hoppas ni andra får en finare dag!! Cool

Melle_bus
0

God morgon!

Har för första gången på en vecka sovit riktigt gott, sonen har varit riktigt sjuk hög feber och rejält förkyld. Nu har stakarn fått svinkoppor också men febern verkar gett med sig.

#0 Låter inget kul med ont i magen, håller tummarna att det går över. Ska oxå näta i min balkong snart, hinner du klart före får du gärna skicka foton så kanske man kan få lite bra tips.

#1 Fy vad trist……….att folk inte kan låta andras saker vara ifred, kul att ni hittat bättre boende.

Jag har faktiskt en liten hemlis som vi kanske ska åka och kolla på söndag………men det beror om sonen blr frisk först………..får återkomma om det senare……….men de ska bli så spännande.

God morgon på er alla, ha en riktigt bra fredag.

Sewena
0

En mulen dag o jag går till jobbet…

Tråkigt med inbrott o sjukdomar, själv fick jag käkledsinflammation pga att jag satt i kalldrag i ABB Arena-hallen när jag var där på hundutställning den 20 april. Det är snart 2 veckor sedan o jag börjar med ny antiinflammationsmedicin idag..den förra tog inte som den skulle!

Ha en bra dag trots allt…

Lullan1
0

Hihi, det verkar inte som någon bra dag för de flesta av oss *ler bistert*

Jag har sovit ett par timmar nu och sonen överraskade med att bjuda på frukost, åh… vilken gullunge! Jag blev så glad!

Eine
0

Godmorgon!Vaknade 0600, helt sjukt, för jag var utvilad!

Ha det gott.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

chikan
0

Godmorgon.

Ett tips när ni ska köpa nät till era balkonger är att ta svängen förbi ÖB. Priset på nät där är VÄLDIGT mycket billigare än på tex Bauhaus och Beijer.

Jag hade hoppats på sol idag så att jag kunde sitta på balkongen hela dagen. Men icke. Lillasyster ville ner på stan och shoppa, så det blir nog en sådan dag idag.

AnnaS
0

God förmiddag!

Sitter i bilen på väg till Stockholm, mobilt bredband är fantastiskt! Skrattande Jag ska på släktkalas i eftermiddag och det ska bli så skoj!!

Ha en bra dag allihop!

Leffe
0

Precis vaknat med hungriga katter sittande i köket och väntande på matservering. Sjuklingar krya på er.
#1 DEt värsta är ju att det är så hög självrisk samt känslan att någon har tagit sig in i ens privata. Har varit med om både bil- och lägenhetsinbrott.
#7 Välkommen till civilisationen

Sköt om er

cherish
0

God förmiddag! Här har jag suttit och redigerat bilder sen halv 8 i morse för att lägga ut lite på webben oxå sen. Är ledig idag men maken jobbar, ska åka in på stan med barnen och äta lunch med honom om ett tag, sen är det att kasta på mer jord och gräsfrön på gräsmattan som sorkarna har ätit upp i vinter. *morr*

#0: Ajaj, hoppas att det ger med sig!! Låter inte som nåt skoj iaf … *kramar om* Apropå näta in, min man har nätat in vår altan nu, ska ta foto så får du se. Vi köpte kvadratiskt nät på ÖoB - väldigt billigt och bra!

#1: Åh nej!! Hoppas att självrisken inte blir blodig …Trodde ni skulle få slippa det där, jag vet ju att ni är lite bekymrade över att bo där. Hoppas innerligt att tiden går fort till 1 juli nu!!! *kramar om*

#2: En hemlis?! Sånt är alltid kul! *ler stort*

#3: Krya på dig, låter itne alls trevligt! Har aldrig hört talas om det förut men man kan säkert få de mest underliga inflammationer.

#7: Ha ett trevligt kalas idag! Släktkalas brukar var så himla skoj! Blir ni många??

Ha en jättehärlig dag allihop!! *kram*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

A-M.H
0

God morgon !

Regnigt och lite kallt. Fy låter som det inte är en helt kanondag för en del av er.

Jag kan inte klaga, vaknat utsövd, båda är lediga idag, tapeterna är uppsatta, blev jättebra och vi är inte "skilda" efter tapetseringen….ha ha ha..om ni förstår…. min pappa var målare och jag har ju tapetserat sen barnsben nästan…och K ansåg sig vara tapetexperten…ja ha ha ha..nu kan vi skratta, men det var lite svårare igår under en viss period..

Anna kom förbi (om så bara en kortis) om du har tid och lust under helgen..(vet ju inte hur länge du blir kvar i huvudstaden)

Ha en jättebra fredag !!

MyTwiggs
0

Oj vad jobbigt med inbrott och ont i magen,… Lider med er!

Här är det finfint och Myra och jag her en sån där BRA DAG som dyker upp då och då… ganska ofta… nästan alltid!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Lullan1
0

Hallå!

Nyss hemkommen efter svärmors födelsedagskalas och jag måste ju bara får berätta för er om balkongen!

Det blev så fiiint! Katterna blev supernöjda, även om Findus var väldigt skeptisk till en början. Han ville mest sitta i min famn och spana in "utelivet" Glad Tjejerna var desto modigare och hade fullt upp med att undersöka allt nytt.

Jag är så nöjd! Äntligen! I morgon ska vi åka till Clas Ohlson och se om vi kan hitta trall och lägga på golvet. Jag har ännu inte tagit några bilder som jag kan visa er, tänkte vänta tills allt är klart innan jag fotograferar!

Dessutom verkar det som cystan har spruckit så nu gör det inte så ont längre, det är bara ömt liksom… *phu*

Hoppas att ni har haft en bra dag!

AnnaS
0

Tillbaka från släktkalaset och tar det lugnt på hotellet i Kista. SUPERDUPERTREVLIGT med släktkalas och det var kul att träffa dem på en annan tillställning än begravning…. Vissa har jag inte träffat sedan de var en tvärhand hög och nu är de stora och har barn. Usch, jag måste vara gammal Cool Vi var i alla fall drygt 40 stycken i alla åldrar.

Imorgon blir det shopping Skrattande Sedan blir det hemresa, så Skärholmen hinns nog inte med Ledsen Hade varit supertrevligt!

Inlägget är låst för nya kommentarer