Östersund 26-27april!
Tja, jag provar så här så kanske det trillar in några resultat (annars skvallrar jag, jag lovar!!!).
Det var en trevlig helg i alla fall trots att mina raringar var hemma och jag nu har riktig utställningsabstinens. Det var kul att hoppas och glädjas med alla er andra i alla fall. Jag kan säga att jag i alla fall är stolt efter helgen (hade ju katter från min uppfödning på plats i alla fall).
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Är väl bäst att jag berättar om Tjorvens utmärkelser…annars så kommer väl Ingela efter mig! 
På lördagen så fick han ett till cert mot Gand.
Idag så fick han cert och blev NOM till panelen. Där blev han slagen av en Bengal. Men han skötte sig bra båda dagarna så jag är jättenöjd med honom!
Vem vet? Kanske norpar han datorn av matte och berättar med egna ord hur han tyckte att det gick?
Jättegrattis till Tjorven !!!

Hej!
Ja, det gick ju jättebra för Fantomen (trots allt). Han fick ett CAP i lördags (ställde bara då) så jag är jättenöjd! Tack Ingela för stöttning:) Kul att träffa några av er som skriver här. Grattis till era framgångar!
Kram till er alla! Malin
#2 Tack! 
#3 Grattis än en gång!

#1 Grattis till Tjorven! Roligt med panel även om det inte blev BIS. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#5 Japp det är det. Tackar.

#3 Tack för att du ställde honom och grattis igen till CAP och en jättefin bedömning. Ge honom en kram från mig.
#1 Jaa du, tur att du berättade annars hade jag inte kunnat hålla mig. Det var så kul att se honom i panel igen även om det var lite snopet att inte Evita fick vara där och tillgodoräkna sig framgången som avelshona som jag tänkt. Nu håller jag tummarna att det går lika bra nästa gång så Evita har chans på en BIS avelshona även i år.
Jag bara tänkte tillägga "mina" resultat för Alma… På lördagen blev hon Ex2, vilket jag absolut hade räknat med innan… sen på söndagen så fick hon sitt första CAC!!! (ensam men allt är inte helt självklart…)

Idun fick sitt Cac med näppe av Eiwor på lördagen. Pepsi fick sitt Cagcib med glädje (en en annan domare). Han ropade även upp henne för nominering, och till min förvåning så tog hon det! Mot två andra BIS vinnande katter. Men sen upptäckte han att han totalt tappat bort en hel ras han bedömt, så han kallade upp för nominering igen, och då tappade hon det. Men var endå stolt. =)
På söndagen fick Pepsi draget Cagcib, av Eiwor. Idun gick det bättre för denna dag, och hon fick certet med glädje och tog till våran glädje även NOMet.
Sen i panelen så blev det lite tokigt för henne, för hon klängde lite på assistentet. Så fick hon en röst, mot två på den vinnande katten.
Måste bara få tillägga att min långhårs husis blev på lördagen bästa långhår, men inte bis totalt. Men han blev BIS totalt i senior klassen. På söndagen tog han dock rubbet, BIS huskatt och senior.
Min lilla Ego (sphynxen) tog BIS junior på lördagen. På söndagen ble vhon Nom, men en röst från biset.
Glad i dag är jag, även om jag är totalt off. Blev ju lite mycke ti helgen…
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Grattis Natta, vilka fina resultat!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Grattis allihop både till Cert NOmineringar och BIS Det är kul när det går bra för våra rexar !
Grattis alla vänner till de fina resultaten!! Helgen var verkligen jätterolig men jag är ledsen att jag jobbade så mycket att jag knappt hann prata med er!!! Vi får försöka ta igen det på nästa utställning!!
Bäst vi lägger in våra resultat oxå innan Racer Donnan gör det! ;)
Rexjens Gråis fick CAGCIB på lördagen och CAGCIB på söndagen samt att han blev BIV då med. Han klådde våra småkatter då. :) Grattis!!!
Mina katter då? Wapi fick Ex 1 båda dagarna och blev BIV på lördagen, Aki blev Ex 2 båda dagarna, Winnie blev Ex 2 på lördagen och Ex 1 på söndagen, Sickan blev Ex 1 på lördagen och Ex 2 på söndagen. Sen blev kullen BIS Kull på lördagen, snopet nog UTAN konkurrens men på söndagen - då stod det mellan en jättevacker kull bengaler och oss och vi VANN!! :) Phoebe blev BIS Avelshona båda dagarna!
Behöver jag säga att jag gjorde en "Cherish"? Dvs grät …. ;) På söndagen kände jag att jag helt enkelt inte kunde gå fram och böla igen så jag lät mina vänner och barn få hämta priserna samt visa kullen. TACK för att ni ställde upp!!!
Extra tack till Rexjen oxå som kom upp och hjälpte till i försekretariat samt fotograferade!!
Metsäkansans burma Mette tog sitt CACE hos oss på söndagen. Då hade Mette tagit CACE i Helsingfors dagen innan där Tuuli var assistent. Sen tog Tuuli flyget till Arlanda, hoppade på tåget till Uppsala där hon tittade på Mois kattungar innan hon åkte vidare med nattåget upp till Östersund. Sittplats med Mette!!!!!! Vi väckte henne med en puss på kinden på Östersunds centralstation ….. :D Snacka om att vi är impade jag och Jenny över den bedriften!! Vi är oxå trötta efter att ha varit på samma utställning och jobbat sen i fredags men det är nog inget i jämförelse med Tuuli!!! Du är fantastisk, vännen!!
Nu åker de snart hem Rexjen och Metsäkansan …. ska fotografera kullen en sista gång ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Mysak (IP S*Fylgias Särimner) tog sitt tredje CAPIB och blev Internationell Premier på lördagen! Han blev även kallad till NOM:et men blev där slagen av en vacker europé. På söndagen fick han sitt första CAGPIB
!
Och Iduns resultat har ju Natali redovisat
På lördagen passade jag även på att få katterna fotograferade hos kattfotografen som var där, så nu längtar jag tills bilderna kommer!
Grattis till alla fina resultat!!!

#12 Tack för att jag fick låna, visa, mysa och pussas med de små raringarna. Fick några härliga bilder igår på dem. Wapis "blåsbilder" blev ljuvliga. Är så nöjd även om han inte ser riktigt klok ut
. Fångade några riktiga ögonblicksbilder. Grattis än en gång till välförtjänta framgångar.
Kul att träffa er som jag inte träffar så ofta. Det var så roligt att få träffa Tuuli också som jag hört så mycket gott om. Mette verkade vara en riktig liten raring. Fattade inte att hon haft en såååå hektisk helg. Trodde hon varit hos Jenny hela lördagen och sen åkt upp. Hörde något om Helsingfors men missade att det var utställning där i lördags. Jag är imponerad!!
Trots att jag inte ställde själv (men fick äran att bära allt från naket, lockigt till långhår) är jag helt slut fortfarande!
Grattis till resultaten

Nu är jag hemma igen, jag tog med lilla Winnie till Uppsala där jag mötte upp hennes nya familjemedlemmar. Vilken cool katt! Jag blev inte alls kär i henne…
Sara och Zarah jag hoppas resan hem gick bra. Gissar att det är gos-VW idag

Grattis alla med mycket fina resultaten 
#14: Så lite så, det är JAG som tackar för att du ville! :D Tack för allt stöd när nerverna spökade och all peppning ..j ag är verkligen superlarvig på utställning och jag skäms!!! 
#1 & #3: Sååå roligt att det gick bra för er och det var jätteskoj att få träffas igen!!
#8: Så roligt att träffas igen och Alma har verkligen vuxit! Lycka till med de andra två CAC - de fixar du! :D
#9: Grattis till alla fina resultat än en gång! :D Extra grattis til Chevvy, goseplutten!!!
#13: Phoebe hälsar STORT grattis till syskonen!!!
#16: TACK än en gång för ALL hjälp i helgen och extra tack för flaskan som var gömd i skåpet bakom alla priser .. vilken överraskning!! *rörd* Den får vi sprätta nästa gång vi ses för vi hann ju aldrig sprätta den!! Saknar Winnie men vet att hon får det jättebra hos Geiputaus (Zarah och Sara) och nakenhunden Falcon!! :D Vilken tur att du aldrig kattnappade henne, jag hade inte velat ha Zarah efter mig …. :P
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Jag tycker det var kul att träffa alla vare sig de hade med sig katter eller tittade/hjälpte till med dem, inga nämnda inga glömda… Jag känner mig bara så generad nu när jag förstått att det var Metsäkansan jag hade i buren brevid Alma
, sorry men det blir väl fler tillfällen, när jag inte springer som en skottspole som assistent…
Jag hoppas vi blir minst lika många "här i Ö-vik"…
#16: Mmm Jenny…det va bara bra att du inte kattnappade henne… Hade inte blivit vackert. hihihi. Men du har rätt det är sjuuukt mycket gos här nu! Även nakenfisen Falcon (hund) är lycklig! ;)
#18: Hahaha…nä det hade nog inte varit skoj att se Zsarorna komma springande som galningar till Ösd 
Förresten…nu va vi otrevliga och glömde gratta alla för era resultat
Så här kommer ett lite försenat: GRAAATTIIISSS!!! 
Var verkligen jättekul att få träffa er alla!! Även om jag nu är helt knäckt efter helgen så känns det bra! Försökte förklara för min kontaktperson på psyk idag när jag var där om den kärlek man känner när man far på utställningar!! Nu blev jag tillsagd att dra ner på antalet utställningar jag bokat in här framöver, det är visst inte bra för min hälsa… :( Tyvärr har hon så sant.
Vill iaf tacka er alla underbara människor som var där!! Och enormt grattis till alla fina kissar!
Metsäkansan… Att du orkade!! Ändå var du så glad och trevlig där!! Blev ju nerkärad i din underbara Mette så pussa henne lite extra från mig!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Man orkar väl vad som helst då man sovit tillräckligt i förväg ;) Tusen tack till Rexjen och Cherish - utan er hjälp skulle det ju inte ha blivit nån resa. Det var en glädje att träffa vänner och nya bekanta - jag hade jättekul i Östersund som är en verkligen vacker stad. Jag kommer helt säkert igen!
Jag träffade ju inte bara vänner, utan också avkomma till katter jag fött upp. Dom var alla sju verkligen fina och jag får vara stolt av Metsäkansan Corleona och Dynamiitti, Moi och Spike :) Vi började redan planera med Cherish nästa gång jag ska komma över… förhoppningsvist händer det nästa vår och då har jag ganska säkert en cornish med mig. Kommer det vara Aino eller nån annan, det får man se sedan.
Jag har sovit en massa efter resan och är lycklig över att jag har en chans nu ännu att vara hemma - skulle säkert inte orka annors jag heller.
TACK än en gång och grattis till en och annan av er. Det var Natali's sphynx som vann min Mette på nominering och det kändes bra :) Cert i klass 3 är faktiskt inte automatiska, så jag väldigt glad över att Mette fick sina. Mette ska få sina extrapussar, tack Kissan :)
[hmm… om Ego är i junior-klassen, vem var det då som Gullset nominerade i honor på söndag?]
Det kan nog ha varit den andra sphynxhonan som var där för hon blev BIS på söndagen.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se