Perserkatten??
Vilka ska dit?
Jag åker dit på lördagen då en av "mina" kattungar ska ställas ut för första gången, S*Pontemonte´s Tindra - en lila tjej.
Lycka till. Ta med lite reklam för sajten (se här)

Vad kul för dig att få träffa Tindra och kul för matte att du är där som suport. Du har väl kameran med dig?
Jag kommer på söndag. Lycka till ni som är där i dag.
Hemmahelg denna gång, men önskar alla lycka till som ska ställa. Håller tummarna och tassarna här!

Lycka till önskar en nyvaken "nattjobbare"…

Ingen som har fått rapport om hur det har gått?
Stolt ägare till tre La permer
Nix…..
Tindra fick en jättebra bedömning av Mantovani. Har dock inte sett bedömningssedeln ännu men det han sade var i alla fall bra.
Hon har en fantastisk päls, silkig och fina vågor (utom på bogarna). Huvudformen ex, profil ex, längden på huvudet något liten-önskvärt något längre. Hon fick sitt Ex1.
Tindra verkade tycka att det hela var mycket spännande och var inte ett dugg orolig.

Har du några fler CRX resultat?
Tyvärr inte. Jag var för koncentrerad på Tindra och hennes matte.
Det var inte många cornishar, men Frida (Änglarnas - 6 katter) och Josephine (Fort Knox - 1 katt) var där.

Fridas ena blev BIS samt fyra av hennes sex katter var nominerade.. Har fått rapport från mina vänner S*Pemicos som ställt i göteborgstrakten att deras urläckra S*Änglarnas Ray of Light(Yoko) Blev Ex1 Biv Och BIS. Stort grattis till dem…
Grattis!
# 10 Förvånar mig inte alls! Det är ju urläckra katter!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Grattis till alla fina resultat

#0 Åh vad synd att jag inte visste att du skulle vara där! Jag var där som hjälp till en kompis och ställde hennes siames, hann inte kolla iFokus innan jag åkte för allt blev så stressigt. Kul att det gick bra för Tindra! Kanske det ger mersmak för matte? 
Lycka till Angela och jag vet att även Anki (S*Silkwaves) ska dit idag så jag hoppas det går bra för er båda!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Hur har det gått idag för alla.. Jag vet att S*Änglarnas fick ett till BIS och på spinneriet så blev S*Pemicos lilla tös S*Änglarnas Ray of Light (Yoko) BIS idag igen,, Stort Grattis..
Supernöjd är jag med dagen. Först BIV-total, NOM och sedan BIS för min rara lilla Libelle !! Jag som inte ens tänkte åka..
Magicbrooks lilla Partypingla blev också NOM till panel ochprecis som Majsan skrev så blev Änglarnas Magic-8-ball BIS ungdjur !!
Kul med krulliga katter i panel.
IC Spotless Lotus tog sitt cert och detsamma gäller för CH S*Miles HIghs Klarissa.

Grattis till toppen fina resultat.

Grattis till Libells BIS..
Wow! Vilka toppenresultat!
GRATTIS !!! 
Grattis till er alllihop!!!

#16 Grattis Anki!! Libelle är värd varenda en av domarrösterna!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Hej! Ja nu blev ju detta en liten tråd för Spinneriet-resultat också så jag tänkte skriva Tamsins (S*Silkwave's Good Choice) resultat också - hon fick väldigt bra bedömningar båda dagarna och särskilt Eric Reijers tog lång tid på sig att gosa med henne.
Lovord hela vägen igenom men visst kan öronen vara större - som hos superhäftiga konkurrenten S*Änglarnas Ray of Light (Yoko) som ju (som nämnts) inte bara knep Ex1 framför Tamsin utan blev BIV, NOM och slutligen BIS-U båda dagarna; hon slog ytterligare en äldre katt om BIV:en på söndagen. Jag är jätteglad för ägarnas skull! Men som sagt var är jag jättenöjd med bedömningarna och domarna gjorde klart att det i mycket var en smaksak vilken katt som vann eftersom båda var helt korrekta. Och Yoko är verkligen fierce, för att tala Top Model-språk. 
Jag bar också två cornish rex i panelen varav en blev BIS-J, S*Shangri-La Felin Ra-Atum. Lotte, som jag var assistent för, var helt lyrisk över den grabben, som hon inte kunde ösa nog lovord över; kallade honom den bästa katten hon sett under söndagen t ex. Den andra crx:en var S*Guzmania's Fashion Fever som var NOM-V honor. Hon hade en otrolig päls och kropp, framförallt pälsen var helt fulländad med långt lodräta, blanka och tättliggande "ripples". Det unga ägarparet såg också så glada ut åt sin kisses framgångar.
På det stora hela en väldigt trevlig helg!
GRATTIS Anki och Libelle!!!! Så roligt!!!! 
#22 Grattis till Tamsin också.
Var det inte den katten hon slog i Jönköping???? Kramp i armarna idag ? 

Stort grattis Anki och Libelle!

Massor av grattis till er alla! Som alltid är det så roligt när det går bra för våra forumkrullisar!!!
Tack alla och # 24 tack för trevligt sällskap i den kalla kalla lokalen.. Har kanppt tinat än…
#22 Tack - kul att träffa er igen - Denna gång slog vi er Tamsin - så är tävlingar…
Vi är supernöjda och stolta - Yoko blev BIV och BIS båda dagarna - vad mer kan man önska… Och jag fick äntligen åka i "prisskottkärran" kändes himla skönt.
Sushi fick otroligt bra bedömningar - lite mycket hormoner i båda ändarna på honom just nu… Prada här hemma flörtar och "triggar", hoppas på parning innom kort.
#22 Du gjorde dett fantastiskt bra jobb som assistent tycker vi - fortsätt fler gånger, kanske med en domare som inte håller på till sena tmmen (dvs lördagen) DU slet.
#27 Grattis till till dubbel BIS:en. En riktig sötnos är hon er lilla Yoko.
#22 Många pussar till fina Tamsin och jag vet ju att ni inte är allt för besvikna
En tävling är en tävling och inte hela världen.

Grattis alla - sjukt fina resultat, så herligt att så många crx klara sig bra i panlen