Hjälp till Gunvald..önskas..
Den 10 och 11 maj ska vi till SNRF:s utställning i Uppsala…husse har fått förhinder (dotters konfirmation) och här står jag med två svarta killar som ska ställas ut…
Finns det nån som vill hjälpa mig med att "bära" fram Gunvald till domaren om jag inte skulle hinna…han är en underbar spinnande pratig stångande herre…Cigge måste jag ta själv ty för honom duger ingen annan än matte..

Foto medföljer detta anrop…

Vi är ju fler som är där så det kommer säkert att gå bra.Jag har just i dagarna anmält min sjätte katt så behöver du hjälp så kan jag ju alltid hjälpa dig Skojar bara.
Stolt ägare till tre La permer

..då räknar jag med dig Monica…ha ha ha ha..

Dina katter kommer ju troligen att gå som ett och två och mina blå kommer att gå som tre och fyra.Om nu inte alla kastrater går först men det ger sig.Gittan och Roger kommer ju också upp.

Du får inte skrämmas så!!
Trodde det var något fel på honom ju!!
Tyvärr så är jag i Norge då annars hade jag gärna visat honom! Du vet, jag vill ha massor med rapporter!! 
Jag kommer att vara där och kommer även gå som assistent, man kommer ej att få bära fram katten till domaren utan man kommer att få lämna katten till assistenten så du behöver inte oroa dig, vi hjälps åt och du kommer i lugn och ro hinna med dina två gossar :) Vi ses där! N
Nu är jag äntligen inflyttad i Segeltorp.. har buss 173 utanför knuten ;) så vill du ha fika så hör av dig :) Vovvarna vill gärna få besök.. de hörde rykten om skogsprommenader.. :)
Kram

Anna..du är väl den första jag skulle ringa om han blev sjuk..
Han lever livet i allra bästa välmåga här i hufvudstaden
Vad roligt Alex..måste planera in en fika..jag är ju alltid med bil så transporten är inget problem…max 10 min hemifrån ligger Segeltorp….gu' va roligt…träffa Sture och dina tjusiga hundar..ja dig också förstås…
Säger som Anna… hjärtat i halsgropen när man läste rubriken, men nu kan man andas ut
Skönt att det löser sig…. sitter tyvärr själv på SpeedCat den 10:e….
Lycka till med skönheterna!

Hade velat komma men lite osäkert just nu…
Hör av mig till dig snart när du fått ordning på dygnet igen..!!!

Puhh vad du skräms! Och jag gör Linus sällskap i Märsta, annars hade jag gjort vad som helst för att få bära honom!

Jag ska också till Uppsala! Nu skrev ju Alex att vi ändå inte får bära katterna själva, men skulle det vara nåt så har jag ju bara en katt, och hon brukar vara i mitten någonstans. Dessutom så kanske Gunvald känner sig trygg i närheten av en nästan lika snygg tröja som matte har. 

# 10..
…..hade för mig att det var en "bära själv" utställning…oj vad Cigge blir besviken…

Jag ska också till Märsta som #7 och #9, hade varit kul o se Cigge och Gunvald. Stackars Cigge som inte får bli buren av Matte.

..får väl hoppas att det blir en snygg kvinnlig assistent…han gillar tjejer…ja mer än killar….
..Gunvald är inte så nogräknad…
…alla duger…

Det ska verkligen bli spännande att se hur Isa reagerar när någon annan bär fram henne. Jag har funderat på det några gånger, men inte riktigt vågat. Tänk om det skulle bli galet! Men nu har jag ju inget alternativ, så det blir ju perfekt!
#13 Då får vi väl hoppas att Cigge hamnar hos Alex! 

#1 Dig är det alltid kul att träffa Monica….och kul att se dina sex katter!!
Så jag hoppas kunna komma!
#5 Jag blev helt paff över detta att man inte får bära sin katt själv!!Knäppt tycker jag!!
Går det verkligen inte att få göra det alltså???
Varför??
Skulle vara kul att ses Alex!!
#13 Och…jag vill ju se Cigge "in action" vinna !!!
Och få hålla Gunvald lite kanske…även om han bärs av annan..självklart ska det gå bra för den killen också!
(- minns ju inte vad Gunvald skulle ta..
- min novisa utställningshjärna har svårt att få in alla nya termer..)
#14 Och..det skulle vara jätte kul att träffa dig och Isa också La-Joz!!
Så…jag ska måste försöka ta mig till Uppsala…

När jag började ställa ut för sju år sen var det i princip alltid assistent buret,Nu är det tyvärr väldigt sällan så,NERK är väl den enda SVERAK klubben som alltid har assistenburet.

Hmm du tycker alltså det är bättre med assistenburet?
Tycker man skulle vilja bära själv med smittorisk osv..men det är klart om man har 6 med sig så..
då behöver man väl hjälp.
Jag tycker dock att man skulle få välja själv..
Eller menar de att det är en test att katten ska tolerera att vem som helst bär??

Fördelen med assistenburet är att domaren (förhoppningsvis) inte vet vems katten är.Tyvärr spelar det in i bedömningarna ibland.Jag tycker att en utställningskatt ska tåla att bäras av en assitent.Ofta är det faktiskt så att det fungerar bättre med en assisten än en nervös matte/husse.
Smittrisken är ju likadan även om man själv bär katten till domaren och assistenten och domaren där tar i katten

OK!!