..kycklinghjärtan...
..jag försöker ju ha en strikt mathållning på mina fyrbenta….barfa orkar jag inte…men läste en jättebra artikel nyligen i en av kattidningarna…försöker hitta ben för dem att gnaga på och det gör alla utom lilla snorkfröken Alma..hon skulle hellre svälta ihjäl än stoppa annat än Orijen och tyvärr tonfisk i sin lilla fröken mun…men pojkarna..pojkarna…
..så Orijen som bas och nu förstår ni har jag hittat kycklinghjärtan..i disken där det finns kycklingfileér..ja alltså måste det vara människomat….äter ni kycklinghjärtan ???…37 kr /kg…det är en herrans massa hjärtan…det var egentligen det jag ville tipsa om… till era smågrisar hemma…samt undrar om nån av er vet….vad gör människor av kycklinghjärtan ???
..hur långrandig och ostrukturerad blev jag inte…

Du var inte alls långrandig eller ostrukturerad Ann-Marie…
_Vårat långa tel.samtal var väl inte det heller!?!
eller?
…..Vi skulle nog kunna fixa världsfreden eller hur??
..
_Ja - dessa kycklinghjärtan ska jag leta efter snarast- om inte Buffy gillar dom så lär ju Smilla svälja dom hela…
(Sin egen mat äter hon dock inte ens sin foderranson av- skönt med en cocker som inte är mattokig..men kött osv…smaskens!)
Hmmm som människomat ja *urk*- kycklinghjärtssoppa med grön curry/kokosmjölk- det skulle väl vara något det!
Passa på att frysa dem om du hittar, det är inte jättevanligt ute i diskarna. det är godis för katter!Här är ett recept om du vill prova att äta själv:
Wokat marinerat kycklinghjärta
4 portioner
120 minuter
- 450 g kycklinghjärta
- 1 msk mörk soja
- 2 msk chinkiangvinäger
- 2 msk råsocker
- 2 msk finhackad ingefära
- 2 finhackade vitlöksklyftor
- 2 smulade thaichili
- 1 liten purjolök
- 2 morötter
- 1 burk vattenkastanjer
- 2 msk neutral olja
- 1/2 msk potatismjöl
- Putsa hjärtana. Klyv dem och skölj av eventuella blodklumpar inuti. Lägg dem i en bunke.
- Blanda samman soja, vinäger, socker, ingefära, vitlök och chili och slå över marinaden över kycklinghjärtana.
- Låt kycklinghjärtana marinera minst en timme i kylskåp, gärna längre. Rör om då och då.
- Strimla purlolöken tunt och skär morötterna i tunna stavar. Skiva vattenkastanjerna.
- Låt kycklinghjärtana rinna av från marinaden i ett durkslag, men ta vara på marinaden.
- Hetta upp olja i en wok eller stekpanna. Woka kycklinghjärtana tills de fått fin färg och är riktigt knapriga, ca 10 minuter.
- Tillsätt purjolök, morötter och vattenkastanj och stek ytterligare någon minut.
- Slå över marinaden utrört med potatismjölet och låt koka två minuter.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#2 Du skämtar Eine…
…
Huvva - jag avstår nog den maträtten, men kan tänka mig leta i disken till killarna… men finsmakar'n Linus lär väl rynka nosen åt det… Kanske nåt lilleman gillar istället. Vilket bra tips.
Nej det är allvar! Jag äter det inte själv, men har smakat hjärta när jag gjort kycklinggryta på hel kyckling.Det är lite segt i konsistensen men smaken är rätt ok!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jo jag tror att det är gott. Är uppfödd på stekt höns på söndagarna och gissa vilken del både jag och min bror tyckte bäst om? Jo krävan… hade inte något emot hjärtat heller.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet