Nu igen...
Kommer hem och Charlie hälsar med ovanlgt hög stämma, flera gånger och svansar runt mina ben riktigt ordentligt… - jag pratar i telefon och tänker inte på det förrän jag har pratat färdigt - var är Maxen, varför kommer inte han? Jo det är ju just vad Charlie har sagt, "Maxen är borta"! Börjar att leta i "skåp och lådor" och blir till slut orolig -
hittar sen Maxen i hussens garderob. Vilken lycka! Maxen är jätteglad att bli hittad, men inte ett dugg säger han. Charlie var instängd i torsdags kväll och han hojtar på en gång att han vill bli utsläppt!
Tänk ändå vad bra att Maxen har Charlie som kan "tala om" att kompisen är borta!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Haha! Vilken otroligt snäll kille, och tur som sagt att han har kompisen. Här märker man redan två trappor ner i trapphuset att något inte står rätt till om man råkar stänga in Hugin… I och försig vrålar han rätt bra även när han inte blivit instängd och han hör hur Matte kommer gående. Men ujujuj vilken jätteförnärmad och arg katt han kan bli när man råkat stänga in honom. Och tur är väl det! För då tittar man ju efter både en och två gånger extra nästa gång.
Hihi, så gulligt!

Vilken tur Maxen har som har en klok kompis i Charlie som talar om att "allt inte står rätt till".
Ja, visst är det tur! Maxen skulle nog inte göra det om Charlie var instängd… men det klart, Charlie skriker högt om han blir instängd…
Håller era katter koll på varandra såhär?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fina kompisar du har där!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ja….haha…känner igen det både ifrån när Danne levde och Buffy och han vaktade varandra..visade om någon var inne nånstans i ett skåp/garderob..
(den instängda var tyst i det längsta…ville ju vara där!!- sen ibland ett tyst "maaoou"…som var svårt att lokalisera för en annan..)
Dessutom har jag ju hunden Smilla som har full koll men då genom sugande ögonkontakt med mig - kollar att jag hänger på efter henne och sedan springer hon dit och visar var den tysta instängda är…