Månadens Cornish maj
Tema: "Hungrigaste Cornish"
Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - maj 2008 tema "Hungrigaste Cornish"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 april. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan
Jurymedlemmar som är klara just nu
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
ÅsaF - Sajtvärd på Iller iFokus

Vet inte om denna bilden är ok,men här har jag fångat upp två små tjuvar
när matte försvann i från bordet ett tag, så passar Änglatassen's prins Toulouse och Änglatassen's Prinses Tussie att smaska på min dotters smörgås.
Bilden är lite suddig. Tussie och Toulouse är födda den 22/11-07
Tussie är till färgen n 03 och Toulouse är i färgen c
Och dessa två sötnosar är jämt ute efter mat.Och självklart fick min dotter en ny smörgås.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Här är Jade. Att äta ifred är inte lätt med denna matfriska lillkisse. Sitter hon inte på axeln så kryper hon ner i famnen och försöker sno åt sig en eller femtio matbitar. Ibland får vi t.om. stänga in henne i sovrummet för att få äta ifred.
Namn: Seglin Rex Jade (tysk uppfödare)
TilltalsnamnNamn: Jade
Född: 8/10-07
Färg: svart och vit (enligt papper, tycker dock hon ser mer blå och vit ut.)
Kön: Hona
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Dethär med mat är Allans specalitet! Han äter nästan allt (nåja) och är alltid hungrig!
Allan heter S*Brave new curl Evil doer CRX a 02 och är snart 4 månader!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#3 vilken fantastiskt intensiv svart färg han har!
Jättefin!

Här syns S*Avots Cittra, 5 veckor gammal. Hon är ute ur kattungehagen ett tag och träffar hunden Saga för första gången utan glasruta mellan, men är man hungrig så är man.
Lax är ju gott och ska man få något i sig och måste tävla med en sådan sak med så där stor tunga så får man inte vara blyg….. Vilket Cittra definitivt inte är..

#9 Ser nästan ut som ett gäng råttor
men visst är det häftigt och att de kan samsas så bra. Känner igen set i mina kullar också
# 9 Nejmen vad liiiten Nappsan har varit då!
www.mytwiggs.com
Som vanligt fina bilder!
Var positiv -må bra

Åhh vilken helt underbart ljuvlig bild!!!

Isis tog när hon var liten alltid med sig sin lekkompis Morrgan garnkatten till matskålen. Taskigt om bara hon skulle få äta liksom…
Isis heter på söndagar S*Djäknens Great Gift of Godess och är en vit oddeye hona, numera kastrerad, född 2006-05-25. Min motivering är att hon är världens goaste lilla katt (och mattes gosegris!) som har så många söta egenheter för sig att hälften vore nog. :)
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
# 15 Vi har sagt det förr, men det tål att sägas igen: VI ÄLSKAR ISIS!
www.mytwiggs.com
Vet inte om det här kan funka men jag har en fightbild om mammas tutte när bebisarna bara var 1 dag gammal …
S*Shaneequas-bebisarna födda 080114, färgerna är CRX 2133 med vitt (09, 02 och 03) men jag kan ju inte säga exakt vilka bebisar det är som ligger där …
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
S*Qurra Moyaz Urd "Elvira" betraktar BARF-tillverkningen. Hon är inte så förtjust i BARF ännu, men när det kurrar lite i magen så går vad som hälst ner. Elvira är en riktig finsmakare och gillar kronhjortsfiléerna bäst när det bjuds. Hon äter duktigt sina vitaminer och är ett riktigt hälsofreak.
Elvira är 4 månader på bilden. Hon är cremetigrémaskad med vitfläck, och har de allra ljuvligaste isblå ögonen!
www.mytwiggs.com

Tack vännen!
Mindre än en vecka att bidra med bild
#6 Tack! Ja, han har fin färg!
Nu är det inte många dagar kvar
Tråden är nu låst och juryns arbete börjar igen