..lustiga prickar..vad tror ni...
…min en gång kolsvarta Cigge har bytt päls….och färg….kolla så får ni se….
..vad tror ni…spökmarkeringar….han ser lite häftig ut…men kolsvart är han ju inte längre…
…nu menar ju inte att han bytt färg….om ni förstår mig rätt..
…fyra bilder lägger jag ut på min svarta panter…

Då säger jag att hans bror ser precis likadan ut! Det kommer fram mer och mer vitt ju mer man borstar honom….
Hmmm… lustigt…. har ingen aning…. är det inte tvätt äkta färg
… överlåter till färgexperterna…

Ja jag vet ju ingenting om detta
…MEN han ser ju urhäftig ut i dessa prickar…som värsta vildkatten!!!!
Läckert!!
(kan det förresten inte vara att pälsen tunnats ur lite med åren -och det då kommer fram??spökisar alltså..Syntes de inte när han var riktigt liten??)

#7..tunnpälsad kan man inte beskylla den killen för…
..hårstråna som bytts ut har bara bytt färg….ja fotona ger inte riktigt rättvisa….men visst ser han häftig ut…speciellt när han sträcker ut i full galopp hemma….
..menar ju inte att han inte är grupp I..han är ju svart….med prickar…
..Hanna..är det en panter vi köpte och inte en CRX..
..men du vi behåller honom oavsett…

Håller han på att byta päls? Ser nästan ut som om de gråare var "gammalt" hår och svarta "nyare"? Hästarna ser ofta ut så där på våren när de byter till sommarkläder.
Alla mina kissar är just nu blekare kopior av sig själva. Deser rent av urtvättade ut. Tror att de har med vår och pälsbyte att göra, men har aldrig tidigare sett det så tydligt så jag funderarade precis på om det var dax att ändra ngt i utfodringen…
Cigge ser likadan ut -- så nu gissar jag på våren igen.
Våra ser också helt "urtvättade" ut just nu! Maya är helt grå liksom Phoebe (fast hon har ju laga skäl som relativt nybliven mamma). Troligtvis våren …..

Precis som Anki och rexmamma så tror jag att det har med pälsbyte och våren att göra. Mina i vanliga fall ordentligt genomfärgade katter har även de blivit "gråare" med tydligare spökmönster. Prickarna på Cigge är spökmarkeringar. Häftigt ser det ut i alla fall!
Jag märker på Linus päls också att det är väldigt urlakat. Kan det vara de tvära kasten i väderleken och den konstiga vintern som gör att det slår så i år???

..visst byter han päls just nu…ville bara visa några foton..tycker han ser lite häftig ut….lite orolig att jag får ställa honom bland bengalerna….

..Ankie..inte tror jag att det är fodret…bara pälsbyte och det verkar svårt att hålla svarta katter riktigt svarta….

Jag har också märkt av detta fenomen. Mysaks päls har blivit lite mer grådassig och han fäller rätt mycket päls nu, fast han är absolut inte tunnpälsad. Det är väl som ni säger, vårens intåg som orsakar detta.
Cigges spottar är ju riktigt läckra!

Hihi Bengal Rex- det vore något för de avelsintresserade……

Jag tror att han har fått en släng av "Svarta hund"
Stolt ägare till tre La permer
#16 Hihihihi…. Bengal Rex…
Fina fina fläckar! Tycker också att Bengal Rex låter mitt i prick. 
Snyggt! Jag tror det är spökmarkeringar.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Bengal Rex *OMG* då jag fött upp både Bengal och Cornish Rex kan jag ju bara säga en sak… HYPERAKTIVA Katter AB!!! är vad det skulle bli… dom skulle total riva lägenheten min i alla fall…
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Såna där spökisar hade Rasmus syrra Tjorven som är solid choklad när hon var liten.