Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 543 ggr
chikan
0

Photoshoplek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har lekt lite i Photoshop idag istället för att vara ute i det fina vädret. Vi var iväg och köpte en del grejer för att kunna näta in balkongen, men fick inte tag i allting. Så då lekte jag lite med min nya kamera och Photoshop istället.

chikan
0

Hugins ögon är ju inte riktigt lika extrema som Fuffens, men det blev ganska fint ändå.

Lullan1
0

Haha! Vad fiiint!

Natali
0

Ohh Fuffens har såå fin ögonfärg. Fick ett par ok kort på honom nu sist. När jag äntligen fick se ditt vardagsrum.. Räcka ut tungan

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

ylvan
0

Har Fuffens så där oranga ögon i verkligheten eller har du dragit upp färgen lite? Häftiga kort hur som hellst!

Buffy-co
0

Urläckert!!!Du är jätteduktig på att fota och fixa..
Jag vill också kunna photoshop…Ledsen
Jag får väl lära mig helt enkelt kanske..Tänk vilka mysiga foton man kan göra och sätta upp som fotomontage..

Rexjen
0

Häftigt! Härligt att du varit iväg och fixat prylar till balkongen. Räcka ut tungan

Natali
0

#4 Han har verkligen den färgen! Han är superläcker!

Natali
0

Hittade igen en bild på dem. Hoppas det går bra Chickan… =) Här kan ni se färgskillnaden mellan Hugins ögon och Fuffens…

Natali
0

Här kommer en till bild. De är såå läckra… =)

chikan
0

#2 Tackar! 

#4 Japp. Som Natta säger så är han verkligen så där apelsinfärgad i ögonen! Det är lite läskigt ibland när han spänner blicken i en. Haha!

#5 Det ser mer avancerat ut än det är. Det är faktiskt väldigt enkelt när man har lärt sig det en gång. Det finns en jättebra hemsida där man kan lära sig använda Photoshop, men jag minns inte nu vad den heter. Jag kan återkomma. Pm:a mig om du vill!

#6 Ja, jättebra! Nu ska det bara byggas också…

#8 Oooo! Har du den bilden lite större? Jag skulle jättegärna vilja ha den om jag får? Det vore jätteläckert att göra samma grej med den som jag gjort med bilderna ovan.

ylvan
0

Helt fantastisk färg! Jag har ju såklart sett andra cornishar med orangefärgade ögon, men Fuffens kändes så otroligt intensiva, särskillt när bilden för övrigt var svart-vit. Cool.

Natali
0

#10 Du har mail. Gjorde om den "lysande" pupilen först i ett annat fotoprogram. Jag råkade också leka lite med PS. Generad Gjorde om med ett filter dock…

Natali
0

Förlåt om jag tar din tråd nu, men gjorde samma sak på Saga för länge sedan… Fast hät förvandlade jag bakgrundsbilden till svartvitt, jag använde inget filter…

chikan
0

#12 Tack! Roligt roligt att leka. Det är helt lugnt att kapa tråden med fina Saga förstås!

RacerDonnans
0

Häftigt på #8 ser det ut som de är "spegelvända". En ljus med mörka ögon en mörk med ljusa ögon typ att de tagit kompisens pälsfärg till ögonfärg.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Buffy-co
0

Återkommer och pmar om det senare-Tack!!Glad

Otroligt att Fuffens har så knall-brandgula ögon…jag trodde faktiskt du förstärkt färgen…Urläckra ögon - har aldrig sett det på någon annan katt!!Kyss

chikan
0

#16 Bilden i #0 har jag tagit med blixt (precis som bilderna som Natali har tagit), så därför är ögonen så extremt starka i färgen. I vanligt dagsljus blir de inte fullt så glödande. Den här bilden är tagen i dagsljus utan blixt. Så du får något att jämföra med!

chikan
0

Och den "riktiga" bilden ser ut så här.

Buffy-co
0

Guuud så söt han är….och underbara ögon!!

Tyckte nästan de var lika starka i färgen som på de andra fotona faktiskt….Glad

MyTwiggs
0

Hugin och Fuffens är … Miaooo!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Lullan1
0

Wow! Vilka fantastiska "ögonbilder"!