Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 738 ggr
majsan
0

Helt otroligt

Ser en av mina katter till salu på blocket.. En vit hona.. Jag har med de flesta av mina köpare en god kontakt och innan omplacering ska jag kontaktas.. Står så i mitt kontrakt.. Men inte fått veta om denna kattaLedsen

Och den bor hos en så nära släkting till mig som man kan vara, och hon kräver det dubbla vad hon betaltat.. Jag erbjöd mig för ett halvår sedan att köpa tillbaka henne för att veta var hon ska bo i sin framtid men fick nej.. Då katten både ätit och skitit hos henne så ville hon ha det dubbla.. Om ni tycker att priset är lågt så är det pga vårt släktskap.. VEM ska man kunna lita på..Gråter Om någon ni känner köper henne ta gärna kontakt med mig så jag vet var hon bor samt att jag har lite annat som skulle vara av värde för köparen att  veta innan avel av honan sker..

chikan
0

Varför ska katten ens säljas?

Medea
0

Vad himla trist att köparen inte tagit kontakt med dig innan försäljning, självklart så vill man ju veta var ens katter tar vägen. Hoppas att du får kontakt med den nya köparen!

MyTwiggs
0

Hoppas det blir ordning på detdär. Inte kul för dig!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Sorgligt när det går snett i kontakten.Hoppas att det löser sig på bästa sätt för katten.

Stolt ägare till tre La permer

Gittan
0

Är det inte så tyvärr att sådana där klasuler i ett kontrakt inte har någon betydelse. Säger inte lagen att ett köp är ett köp rakt av. Men om det är en släkting eller bekant som fått katten billigare osv borde väl köparen kunna visa lite repekt för den som säljer i alla fall.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

majsan
0

Det kan man tycka.. Jag behöver inte hymmla.. Då jag vet med säkerhet hur läget är.. I det hem hon bor nu är ca mellan 25-30 katter, varav många är sjuka och har bla klamydia mm. Hon ,crx honan har varit utegående och felvteste är ett år gammalt.. Alltså inte aktuellt. Detta är en samlare av många djur.. Tycker dock att innan någon annat katteri eller dyl börjar avla så ska de får veta läget..

Lullan1
0

Nä… usch vilken tråkig historia, jag förstår att du känner dig orolig för "din" katt. Hoppas att allt löser sig på bästa sätt för er, det verkar inte som man kan lita på någon tyvärr…

Hur funkar det egentligen med sk kontraktsbrott? Går det att komma vidare med det, anmäla el liknande?

A-M.H
0

..men stackars katt..och du också…men jag undrar..inte för att strö salt på sår…varför sålde du till henne om omständigheterna hemma hos henne är så tokiga som du beskrivit…

..hennes katteri borde väl inte ens få bedrivas….anmälningsfall av vanvård låter det som för mig…

majsan
0

Hon är min mor och jag har ingen kontakt med henne idag..

Hon har allt från huskatter till siames, oriental och en crx..

Men så är det.. Naiv nog att tro på det bästa men jag har gett upp för länge sedan.. Att ta ställning i en tvist i ens egen familj kräver mycket men jag har valt att gå emot.. och så även offentligt nu när kissen är indragen..Ledsen

chikan
0

Jag tycker att det är förfärligt det du berättar. Jag hoppas att det ordnar sig till det bästa för katten i slutänden. Om jag var du skulle jag nog köpa tillbaka katten för det priset hon begär och sedan själv försöka omplacera henne kastrerad. Men jag förstår om du tycker att det känns onödigt dyrt och jobbigt. Men ännu jobbigare att gå i ovisshet kanske?

A-M.H
0

…men det är ju för j-t….ja ursäkta mitt språk…stackare…och stackars katt/er…

..oj vilken smittorisk för den som köper katten..förstå mig rätt…

..har inget vettigt råd att ge…

…..hade det varit min mamma (hon är inte i livet) som gjort så här hade jag åkt dit och hämtat katten, lämnat in på katthem där de kan isoleras, veterinärundersökas och provtas innan de friskförklaras…och sedan tagit hem henne…tror de skulle ge dig denna hjälp..eller är jag naiv nu…ja vet ju inte om detta är "vettigt" råd….bara en spontan reaktion hur jag hade handlat…

..eller gör en komplott med en bekant som agerar köpare och sedan katthems proceduren…

Buffy-co
0

Usch vad trist..har läst hela tråden och min direkta reaktion var som A-M.H i #11
Om det var min mamma hade jag åkt dit direkt och helt enkelt  tagit katten därifrån!!
Det spelar ju ingen roll eftersom ni redan är ovänner och hon väl har klart för sig din åsikt angående katter!? Hon kan knappast anmäla dig då hon själv har katter under förhållanden som lätt kan/borde anmälas…
Men om du inte kan komma in- kanske någon kan hjälpa dig-tex en djurskyddsinspektör?

Men jag förstår att det är jättejobbigt för dig…jag menar inget illa mot dig, ni har ju ingen kontakt och det är lätt att säga detta för mig som inte är insatt i er relation..

Jag hoppas att det löser sig både för dig och den stackars katten..

majsan
0

11#Din sista tanke har ju slagit mig.. Men som en ovan sa, köpt katt är köpt katt.. Sen att man tillförlitar sig till folks moral är visst överskattat..

Nåväl.. Jag har iallafall informerat och hoppas att den nått fram och att ingen annan blir drabbad.. Jag hoppas att kissen får det bättre och då helst som sällskapskisse.. Mer kan jag inte göra..Gråter

Natali
0

Men oj va jobbigt. Förstår din känsla. Jag vägrar att sälj anågon katt till min mor, men det är inte för att hon är djursamlare, utan för att jag inte tycker de skulle må bra. De vägrar bla. att ha kattlåda inne. Men det har varit väldigt jobbigt att säga nej.

Jag hade gärna köpt henne om jag hade haft råd, och sett till att hon mår bra och sen fick ett bra hem. Men tyvärr har jag inte råd. (Men mitt karantänrum står ledigt, så platsen skulle finnas!

Hoppas allt löser sig för dig o katten.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Leffe
0

Spinner vidare på #12. Har hon tillstånd för så många katter, man får bara ha 9 katter utan tillstånd. Har hon tillståndet är det bara att anmäla

Spotless
0

Jag är på inget vis gjord av pengar, långt ifrån, men jag skulle nog ha köpt tillbaka katten. Tror att det blir svårt för dig att få lugn och ro annars. Vilken hemsk situation du hamnat i!

[Silkwaves]
0

Å så förfärligt !! Jag såg annonsen innan och hann tänka några tankar innan. Min mardröm är precis det du nu råkar ut för att min älsklingar säljs i andra hand utan att jag är informerad.. och fertila dessutom . Såld katt är såld katt, men jag vill i varje fall får veta , få chansen att hjälpa till när de ska säljas vidare..

Fast i min mardröm var aldrig min lilla mamma inblandad -- då verklighenten för dig är värre än min värsta mardröm..

Många kramar till dig - jag hoppas det löser sig.

pallemaxwell
0

Så trist.

Ylva-Li
0

Fy så hemskt.. Jag som kattköpare skulle aldrig i livet ens kunna drömma om att inte kontakta mina uppfödare först om något skulle hända. Angela är nog den första som får veta om något händer och Puck måste bort.. (nog för att jag hellre dö än att lämna bort henne..)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Spotless
0

#19 Kyss jag vet, jag har tur!

MyTwiggs
0

# 16 Det hade vi också gjort, men alla har ju inte ett rum till övers att låta den katten bo i under karantän. Ett badrum är ju totalt oacceptabelt och inget alternativ, och det är jag fullständigt bombsäker på att Majsan håller med om. Att köpa tillbaka katten skulle ju vara en stor risk för hennes katter hemma, såvida hon inte hittar ett hem till katten någon annan stans.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Men åh vad tråkigt, jag lider med dig. Ledsen Det finns inget enkelt sätt när det gäller en person man har så nära släktskap till men jag önskar dig det bästa och hoppas att situationen kan lösa sig för både dig och lilla kattan. Många kramar!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MagicPaws
0

Finns ju tyvärr för många idioter här i världen…
Har själv köpt en katt med hjälp av en vän för att den inte skulle hamna hos vem som helst efter att min fd. bästa vän tröttnade på honom.

Värsta var att medan han fanns ute på blocket i över en månad var han instängd i hennes gamla sovrum hos sina förlädrar utan kontakt med varken människa eller djur annat än när dom fyllde på mat/vatten och rengjorde lådan.
Och bara det har gjort sina sår på honom psykiskt…

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike