Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 418 ggr
Avots
0

Tredje katten blir randig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det bestämt, jag kommer att behålla lille Cello från min c-kull, det blir den första kattunge jag behåller här hemma från min egen uppfödning!

Min tanke var hela tiden att jag skulle behålla en hane från den här kullen men jag har ju varit så velig om vem av ungarna jag skulle behålla så jag tingade i väg allihopFot i munnnen 

De som tingade Cello var allergiska och har varit här och nosat och gosat ett flertal gånger, och det har gått rätt bra, men lite sämre vid varje tillfälle så nu i veckan efter mycket funderande lät jag dem låna hem min kastrat hane Blaui som är en mycket trygg och stabil katt.

De hade honom hemma i drygt 2 dygn, det blev väldigt tomt här!. Men deras allergi blev för svår, och nu har Blaui kommmit hem och till deras stora sorg så var de tvungna att avboka Cello.

Trots att jag verkligen känner med dem och är övertygad om att Cellos skulle få det alldeles fantastiskt bra hos dem, så är en liten del av mig glad för jag har ju blivit så fäst vid min lille randige tuffing.

Eventuellt kommer han att få träffa någon trevlig hona då han blivit stor, men planerna är mest att få ännu en mysig kastrathane till sällskapGlad

Jag har säkert redan visat de flesta av bilderna på sötnosen, men kan inte låta bli att ännu en gång visa några…. Nu när han är min på riktigt.

Avots
0

En bild till på sötnosen ca 4veckor gammal

Avots
0

en till nu drygt 4 veckor

Avots
0

Och så en bild tagen igår, han är drygt 7veckor nu.

Visst är han söt!!!!!

MyTwiggs
0

Gud vad glad jag blir! Precis som jag och Anne var överens om sist vi snackade. Det var meningen att Cello skulle stanna hos dig! Han är snyggast!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Det är mening med allt, det gäller bara att förstå det. Lycka till med den lille godingen!Hur kunde du ens komma på tanken att *kasta ut* honom hemifrån…Förvånad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

chikan
0

Vilken tur i oturen att det blev just han som kom tillbaka! söt så att det räcker och blir över är han i alla fall.

AnneAlva
0

Åh, vad glad jag blir för din skull, jag vet ju att han är speciell för dig. Trist för köparna, men kanske var det bäst det som blev ändå, det hade varit illa om han hade fått flytta dit och de kom på det då. Grattis till din randiga lilla sötnos! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Silkwaves]
0

Så roligt - fast tråkigt för familjen då.. Han ser riktigt trevlig ut lilleman !

MonicaLagerquist
0

Trevlig liten grabb.

Stolt ägare till tre La permer