Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavelshane-finnes-sökes
Läst 1089 ggr
Avots
0

Avels hane med B-blod önskas

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hona från min förra kull, S*Avots Mavi ute på foder och enligt planerna skall hon paras någongång i sommar(juli?)

Hon har B-blod vilket ju tyvärr begränsar antalet hanar lite, men jag skulle gärna vilja hitta en riktig snygging till henne.

En  mönstrad gärna röd/creme, med mycket maskanlag, är det någon som känner till någon sådan hane som skulle kunna vara tillgänglig till sommaren, det bästa är ju om han inte bor allt för många mil från Stockholm. Självklart skall ha vara en ståtlig cornish hane med en krafitg haka.

Önska kan man ju alltid, har ni några andra bra förslag på B-hanar så kom gärna med dem, kanske har han något av det som finns med på ösnkelistan 

Ni kanske känner till någon unghane på tillväxt?

Mavis stamtavla är http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=507984&g=4&p=crx&o=0.5

och så en bild på den väntande damen

LenoreH
0

Gissar att du har kollat här men om inte…. http://rexringen.nu/crx/hanar.jsp?breed=0&bloodtype=B

MyTwiggs
0

Fritz finns ju alltid om du skulle komma över detdär med rödmaskat. Han är en ståtlig cornish med bra haka, B-blod och bor inte långt från stockholm. Han lär förbli fertil ett tag till.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Nattsmygarn Balthazar Roadrunner finns ju för  avel
han är ju rödsilver tabby.Dock ej troligen maskbärare.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

#0 med mycket maskanlag

Det räcker om han har en colourpointförälder för att vara säker cp-bärare. Det behöver inte finnas en drös bak i stamtavlan, fiffigt va?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Avots
0

#3 När du skriver det så kommer jag ju i håg att jag träffade den katten/ ägaren  på ArtDecos utställning 2006!  Har du några kontakt information till honom? Du kan ju maila mig det i såfall

LenoreH
0

Ang nattsmygarn… kontakta Marie-Louise, mlellingsen@gmail.com

Han bor i bandhagen Flört

Dragonrebell
0

Synd att min Tjorv är en A-hane då.:( Men maskanlag har han i alla fall. Fin hona! :)

Avots
0

Kollade  just på Nattsmygarn Balthazar Roadrunner, han ser ju fin ut men det gjorde inte inavelsgraden. Det blev nog lite mycket nattsmygare där… 3,12  på 4 generationer är lite väl högt….

#2 Jag vet ju om Fritz och även hans bror Börje, men just nu så känns det som vitt får vänta ett tag……..

Är det någon annan som har något förslag?

Ungkatt på tillväxt?

MonicaLagerquist
0

3.12 är väl inte hela världen.Det beror ju så mycket på vilka katter som dubblas också.

Stolt ägare till tre La permer

Ozons
0

Odens pappa är ju B-blod. Vet inte om dom har hunnit kastrera honom men jag är supernöjd med dom fina hannarna jag fått.

Du kan kolla på Nordiska Rexringen under avelshanar B-blod.

Annars kanske Oden eller Loke kan vara något i framtiden.

Båda föräldrarna är B-grupperade så möjligheten att dom är det är nog ganska stor.Lägger in en bild på GrabbarnaBus  igen. Den svart/vite Ymer är såld.

Förresten, har du din lilla maskade hona kvar?

Beatrice

Ozons
0

Hoppsan, märkte inte att du inte var intrserad av vitt.

Oden är ju inte maskad men är röd med vitt/ van(på tillväxt)Haha.

Beatrice

Kmedist
0

# 10 Om båda föräldrarna är B-grupperade, då ALLA kattungar är också B-gruppade säkert.

Avots
0

#10 Alla mina kattungar i c-kullen är nu tingade, och tyvärr tror jag att dina kattungar är lite för unga för att kunna para Mixa i juli, fast de kanske mognar tidigt?!!

Jag letar vidare… några fler tips!

Avots
0

Jag trodde jag hittat hanen som hade allt, men jag hade kollat lite för snabbt i pawpeds och förstår nu varför jag inte uppmärksammat honom tidigare även han är lite för nära släkt med min Mavi.

Är det någon som har några fler tips på hanar med B-blod gärna mönstrade och bärare av maskanlag…..

Denna kommentar har tagits bort.
Eine
0

Mer än 4-6% släkt? Då är det ok om alla katter är friska av de som dubblas.

MyTwiggs
0

# 14 Fick provsvaren på Allanballan idag och han har blodgrupp B. Hans pappa är ju röd, som sagt. Fundera på du. Vi kommer att låna ut två parningar.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Avots
0

#14 tror ni han kommer vara fertil i juli, hur gammal är han då?

Avots
0

#16 Detta blir tredje gången jag försöker få in detta inlägg, hoppas det fungar nu!

Inavelsgraden blir 3.12% på 4 generationer och stamtavlan skulle se ut så här

http://www.pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:507984;2:331949&g=4&p=crx&o=ajgrep

Verkar det vara en "vettig" dubbling?

Eine
0

Ja i mina ögon absolut ok.

Avots
0

Det kanske fortfarande är ett alternativ dåGlad

Hanna-H
0

#17 Varken Allan eller Nisse bär anlag för rött, de ärver bara färg från mamma katt. Glad Rött kan f. ö. aldrig bäras dolt.