Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 555 ggr
MonicaLagerquist
0

Motorbarnen en vecka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bilder på mina små först ut är den mörka honan som jag i dagsläget inte vet om hon är svart eller  choklad.Hon såg väldigt svart ut som nyfödd men i lördags när vi var där så lutade det mer åt chokladhållet.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Sen har vi Unni som är chokladmaskad eller  chokladpaddsmaskad.Hon flyttar till Enköping när hon blivt lite äldre.

MonicaLagerquist
0

Vilda en riktig vildbase.Är brun eller brunsköldpaddsmaskad.

MonicaLagerquist
0

Sist och minst en bild på en sovandes Wilmer som nog är lilamaskad.

Rexjen
0

Åhh vilka härliga bilder #0 är bara för underbar!!!Kyss

LinusCRX
0

Kan bara hålla med Rexjen bild #0 är alldeles, alldeles underbar med den lilla söta tungan…

Englatassens
0

Jaa håller oxå med… vikka supernärbilder på gossingarna!!Kyss

mumsikoff
0

Åååh, lila chokladisen (tycker hon ser choklad ut på bilden) är ju bara för söt!!

Lullan1
0

Sötnosar Kyss

AnneAlva
0

Vilka härliga bilder! Det blev alltså Enköping för Unni, vad kul!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MonicaLagerquist
0

Ja hon hade lite svårt att motstå mitt erbjudande.Tur för mig eller hur?

LinusCRX
0

#10 Har mina aningar om vart det bär…. Skrattande eller så har jag helt fel Fundersam Söta är småmotorerna i alla fall! Kyss

aggeelin
0

Wilmer var så jättesöt och - lite roligt - som jag berättat ska jag bli farmor i augusti och om det blir en pojke ska han heta Wilmer! Kul va!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

AnneAlva
0

#10 Haha, det kan jag lugnt tänka mig, en blick så var hon såld eller hur? Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MonicaLagerquist
0

Jo som ni gissat så blir hon en Pepparotskatt men vi kommer att sammäga henne på något sätt så att Ullis kan ställa henne på SVERAK utställnigar.

Spotless
0

Vad roligt att det blir en liten choklad(padda?)maskad tös som stannar i din uppfödning. Söta ser de ut att vara hela bunten, men fröken på första bilden är ju redan ett charmtroll.

Hur bär du dig åt för att bestämma så här fort vilken av tjejerna som "stannar"? Frågar för att jag vet att en av mina brunmönstrade bicolor-flickor ska bli kvar i min ägo men jag kan inte för allt i världen bestämma mig för vilken av dem och de är ju 6 veckor nu. Jag avskyr verkligen att jag alltid ska ha en sådan beslutsångest.

MonicaLagerquist
0

ibland är det lätt att bestämma sig.I förra kullen sparde jag ju Q och det kom sig av att den maskade tösen inte alls var lika bra i typen det syntes väldigt tidigt och sen hade ju Q mönster och det hade inte pi.

I den här kullen så ville ju fodermatte ha en svart/mörk katt och eftersom att det bara blev en och då var ju valet enkelt,För att sen gardera mig om att få maskade katter framöver så erbjöd jag en annan uppfödare att ta en hona ur kullen mot att jag får en unge tillbaka efter den honan senare.Nu fanns det två honor att välja på den ena ser i dags läget bättre ut i typen och hon är dessutom choklad som Ullis som ska ha henne har jobbat i massor av år för att få fram men inte riktigt fått till det så därför blev det Ticka och Unni som blir kvar inom mitt avelsprogram.Med tanke på det avels sammarbeta som jag har ihop med Ullis så lär det väl bli jag som ser ut kommande pojkvän till Unni.

Så mitt råd till dig är att behålla en och sen se till att ha koll på vad den andra hamnar så att du ev kan nyttja den honan också.

Det gäller att ha många bra vänner som man kan placera katter hos.

Spotless
0

#16 tack Monica för att du tar dig tid att berätta hur du tänker och dela med dig av dina tankar. Som du säger ibland är det lätt (lättare) att välja och nu i ditt fall förstår jag varför det blir choklad-flickan som flyttar till Ullis. Du får se till att välja pojkar som ger både choklad, dilution och maskat framöver då rå, så att du kan ha möjlighet att få din blå hona. Skrattande Fodermattes katt visste jag ju var efterlängtad.

De två honorna jag väljer mellan är väldigt lika, eleganta och läckra båda två, en av dem har lite större öron men sämre placering och den andra bättre placering men aningen mindre öron. Utöver det har jag fallit pladask för Toulouse! Min prickiga choklad-pojke med det härliga uttrycket.

Lycka till!

Sewena
0

Choklad…o vad söta små kissungar..

Eine
0

Den lilla söta med tungan, ser då absolut choklad ut!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora