Ändrade planer = tankeverksamhet!
Jahopps. Vi har haft en plan som vi varit riktigt nöjda med vad gäller detta med två jämngammla kattungar av olika kön. Tanken var att de skulle separeras så fort Elvis visar minsta tecken på fertilitet och att vi då håller dem isär fram tills dess att vi kunnat börja med p-piller på henne. Vi är av den åsikten att de inte ska behöva bo ensamma, därför var det ju så lägligt att vår lilla hona från Avots skulle dimpa ner hos oss och sällskapa med Elvira, medan Allan var bortrest hos en familj som är intresserade av en unge från oss i framtiden och vill känna på rasen lite, då vi berättat för dem att cornisharna är väldigt speciella. Suverän plan! Men nu ändrades den precis. Vi har tvingats inse att lilla S*Avots Cembolina förmodligen kommer att lämpa sig bäst som sällskapskatt, och även om det var just en sådan vi behövde just nu så hade vi ju andra planer för henne i framtiden. Vi vill ABSOLUT INTE hålla Elvira ensam! Man vet ju inte säkert hur lång tid det kommer att röra sig om från det att hon börjar bete sig lite pubertalt till dess att hon löper andra gången och kan börja med piller. (p-piller hoppas vi för övrigt slippa använda senare då vi inte planerat att hålla Allan fertil så länge). Nu behöver vi tips! Ska vi dela av lägenheten med en nätdörr? Blir de vansinniga då? Ska vi försöka låna en sällskapskatt från någon annan? (Jag har en kastrathane hos fodervärd, men jag tror inte att han är lämplig som sällskap till Viran). Vad tror ni? Ingen av dem visar några tecken på att fertiliteten närmar sig ännu, men man vill ju vara berädd. Det får ju INTE ske några missöden!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hmm.. jag har en liten tanke, men det kanske inte är ett dugg intressant för er.. mer jag slänger iväg ett mail till er iaf!
Bra! Ha tankar, det går fint!
www.mytwiggs.com
Nu har ni mail båda två 
Cool! ;)
www.mytwiggs.com
Jaha… Vi är fortfarande i behov av tips innan de börjar dyrka i kyskhetsbältena! ;) Såhär såg inte våra planer ut ju! Hihi
www.mytwiggs.com