Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: omplacering
Läst 1049 ggr
Tainted123
0

På jakt efter 2 vuxna och goa rexar

Hej allihop! Har länge tänkt, planerat, och tänkt igen om ett kattköp. Har kikat på många raser men har alltid fastnat för rexar, vad jag förstått så är crx och drx i stort sett likadana förutom utseendet. crx tilltalar mig nog mer måste jag säga, men jag har aldrig fått chansen att träffa någon i verkligheten tyvärr. Om ett par veckor flyttar jag och min dotter på 14 månader till en egen lägenhet, och vår nuvarande katt får då stanna här vart han är uppvuxen och har levt hela sitt nästan 14 år långa liv som innekatt.

Är på jakt efter 2 stycken, kastrerade, som kommit över puberteten med god marginal :) Jag kommer att vara hemma till i augusti så det finns gott om tid till att lära känna varandra och den nya boplatsen innan vardagslunken sätter igång. Undrar då om det finns någon som av en eller annan anledning inte kan ha kvar sina älsklingar, vi kan inte erbjuda mkt pengar men vi kan garantera ett livslångt hem med mycket lek och kärlek. Förutsättningarna är ju då att katterna trivs med småbarn, och att dom går på lådan, är chippade, vacc etc etc.

Vi bor i Mölnlycke strax utanför Göteborg, och har ingen bil så det bästa vore ju om det fanns någon i närheten.

Tacksam för svar!

[Wiveka]
0

Titta under omplaceringar.

Har du även tittat på rexringens hemsida?
Där går du in på Cornish rex och klickar dig vidare.

RexPect
0

Hej! Det låter dom om du tänkt igenom ditt anskaffande av katt ordentligt, och att välja Rex är ju att välja rätt! ;-)

Jag skulle ändå föreslå att du åker hem till någon som har Rex och lär känna deras mkt speciellt personlighet. En Cornish räknar ju stenhårt med att vara med hela tiden oavsett om du bakar bullar eller sitter på toa, och det kan vära lite skillnad mot andra mer "laid back" kattraser.

På Rexringens hemsida erbjuder flera att låta allergiker komma hem och träffa deras Rexar, och jag tror säkert du kan få komma dit på besök. Är du i Stockholm inom närmaste tiden kan du får komma och träffa mina vildingar.

Lycka till med att öppna ditt hem till väldens coolaste varelser!

Berätta gärna vidare hur det gått!

Annika

Rexjen
0

Du får gärna maila mig, jag vet två stycken äldre cornishar som behöver omplaceras.

Bollisarna@spray.se

AnnaS
0

Jag har en kastrerad hankatt som ännu inte är såld, han är 9 månader och superkelsjuk Kyss

Gå gärna in på min hemsida och titta på Kirk
http://www.jazz-annas.se

Tainted123
0

Hej igen, har kikat runt en del men hittar faktiskt ingenting, dom annonser som verkat lovande har svarat att katterna redan har flyttat :(

Rexjen: jag har mailat dig!

AnnaS: 9 månader är tyvärr lite för ungt för oss, letar efter en vuxen och stabil katt som är i sina bästa år ;) eller lite till hehe..

Natali
0

Jag har två killar för omplacering. 4 och 3 år gamla. De finns här under omplaceringar, de finns på Rexringen och rexunited. Kolla även om min hemsida

Mvh Natta

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

majsan
0

Sök på Blocket.se.. Kikade där igår och fann ett antal äldre crx som gärna placerades tillsammans för blygsamma summor..Sökord cornish rex och hela sverige..

Lycka till

Tainted123
0

majsan: Ja det finns en del runt om i sverige men som jag skrev i TS så har jag ingen tillgång till bil.. Vad jag hittat finns det inga i västra götaland som ännu inte blivit sålda även om annonsen sitter kvar uppe tyvärr..

Natali: Var inne och kikade på hemsidan, ser ut som fina grabbar :] Du skriver att dom bråkar en del med de andra katterna, hur är dom då med småbarn?

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det brukar inte vara svårt att hitta omplaceringar.

Vi har just nu en vuxen hankat som är heeelt underbar och söker hem… men kan är inte CRX tyvärr… 

Lycka till med (S)kattjakten!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Sashimis
0

Även om ni inte har bil så finns det ju tåg och flyg och buss så jag tycker inte ni ska låta avståndet avskräcka er.

Kubana
0

På KKS:s hemsida finns två CR i Göteborg som behöver akut nytt hem, två vuxna katter. Tror de finns under Lisbeths katter. www.kks.nu

Natali
0

#8 Den enda kommer inte överens med sin mamma, men övriga katter är inga problem, eller det är snarare hans mamma som inte kommer överens med honom. Figge är lite hårdhänt i lek ibland, Speciellt när de mindre honorna löper/eller om de råkar löpa igenom pillerna. Annars så går båda mycket bra i hop med andra katter, sover gärna i högar med varandra. De har inga andra problem med andra katter. Och absolut inte mot människor. Barn är ok, bara de inte använder de som leksaker, om du förstår vad jag menar.

Vi skall ev, söder ut i sommar och även till västerås i mars. Transport kan alltid ordnas på något sätt. För mej är det viktigast med hemmet.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Tainted123
0

Kubana: Tror det är samma katter som var på blocket, som redan fått ett hem. Och det står i beskrivningen att dom söker ett hem utan små barn.. tyvärr

Natali: Okey, ja min lilla tjej är väldigt lugn och försynt med djur, ibland blir det ju att hon klappar lite för hårt men då är man där och hjälper så det blir rätt igen :] Om inte annat så säger katten här hemma ifrån :p men hon springer absolut inte runt och jagar eller drar honom i svansen som tur är.

Hur är dom annars? pratiga? sover i sängen? kapplöpning mitt i natten? :)

AnnaS
0

Lilla Kirk är annars en kille som är väldigt nöjd med livet och är ganska lugn och vill bara kela Skrattande

Tainted123
0

AnnaS: Hmm.. har varit så mkt emot att ha en ung katt då jag gärna hoppar över det vildaste stadiet hos en ras som ändå är så aktiv. Kan inte du slänga iväg ett mail med lite info till mig? Typ pris, personlighet, några bilder etc etc :)tainted88@hotmail.com

har funderat lite till och från om ev en rex och en huskatt från något katthem. så det hade ju kunnat funka. men då är ju risken att dom inte gillar varandra.. vill ju så gärna ha 2 st så dom kan göra saker tillsammans som bara katter kan :]

Tainted123
0

flikar in igen att jag fortfarande letar..

MonicaLagerquist
0

Det finns ev en vuxen grabb på fem år som behöver nytt hem.Han är son till min första CRX.Jag kan ringa hans uppfödare och höra om han finns kvar som omplacering om du är intresserad.

Stolt ägare till tre La permer

Tainted123
0

#17: det hade ju varit super :) går han ihop med småbarn? och andra katter? pris?

Buffy-co
0

Det finns flera omplaceringar på Blocket som just vill flytta tillsammans!!

…bl.a 2 jättefina jämngamla rexar i Täby….Du får nog räkna med att resa en bit för att adoptera just 2 vuxna..

Ozons
0

Har en son pendlar Sthlm-Gbg varje vecka. Han hjälper dig nog gärnamed transport mot mindre ersättning.

Beatrice

Tainted123
0

kan meddela att jag var och kikade på en crx tjej idag som är helt perfekt! och att hon är precis den färgen man älskar är ju en stor bonus :D 3 år och supermysig!

Så nu blir det till att leta kattunge som hon kan bli "mamma" till också sen när hon kommer i maj. ekonomin räcker dock inte till en rex till tyvärr.. har snurrat runt lite på hemsidorna till katthemmen här, djurskyddsverket men det finns inga i passande ålder. någon som vet vart man ska leta? förutom blocket då..