God morgon 2008-04-14
God morgon. Har inte kommit i säng ännu. Suttit och kollat svenska ishallar. Katterna däremot har sovit som stockar.
Sköt om er
God morgon! Jag har just varit ute och matat utedjuren med hö och havre. Katterna har slafsat BARF till frukost som vanligt (till och med Elvira pillade i sig litegrann). Själv ska jag snart göra råggrynsgröt.
Jag har suttit och slitit mitt hår över en icke fungerande hemsida. Om någon är bra på hemsidor så är det fritt fram att hjälpa mig med detta, för jag fattar noll nu!
Ha en fin dag alla och pussa era katter från oss idag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
God morgon!
Packar för att resa till Södertälje på en tredagars konferens. Bara nytt folk som jag aldrig träffat……lite nervöst.
Ha det bra! Återkommer på onsdag.

Godmorgon!
När jag skulle slå på datorn inser jag att en av katterna kräkts över sladdarna och switchen under skrivbordet, bara att börja med att göra rent. De väljer sina platser väl, häromsistens var det i det pälsiga klöstornet. *suck*
Idag får jag finbesök av Anki (Avots) med kattungar, jag kan knappt vänta! Ska bli jätteroligt att se dem i lite större format än sist och så är de ju så gudomligt söta också. 
#2 Lycka till på konferensen, det går nog toppenbra!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
God dag nu har jag vaknat och fått veta att min syster ringt karolinska sjukhuset för att fråga om det inte snart är dags för minhöftoperation och hon fick svaret att remissen var inaktiv. De hade skickat mig till thorax för att de skulle intyga att mitt hjärta var ok, vilket det var. Men svaret har kommit bort så jag blev lagd på en hylla i malpåse. Hade inte syrran ringt så skulle jag gått här resten av livet med onda höftet. Det är inte klokt det här
Säger oxå god dag. #4 Sjukvården av i dag!
#4 Vi som har så fantastisk sjukvård i Sverige *ironi* Vilken tur att hon ringde! hoppas det blir fart på dem nu.

Ja…vad ska man säga….*suck*
Trots allt finns det ju mycket bra sjukvård i Sverige också… de flesta av mina kompisar sliter som underbara sjuksköterskor…(men med sämre lön än de borde..de som borde ha högst lön av alla..enligt mig - vårdyrkena alltså!)
Men - det är något som är mycket snett i byråkratin i vården…man hamnar lätt mellan stolar och i hyllor eller rentav papperskorgar…..
Och det är byråkraterna/pappersmänniskorna, som är ansvariga för den dåliga organisationen i vården som tjänar mest…
De behöver heller aldrig stå till svars- utan det går ofta ut över vårdpersonal som gör sitt bästa..
Man måste verkligen vara frisk för att orka vara sjuk- orka ta strid för sina remisser, borttappade provsvar…..med mera med mera..(har själv tyvärr en hel del erfarenhet av detta….)
Tur att du har en syster som vågar säga ifrån!! Du är för snäll Leffe..eller du orkar väl inte.. - tyvärr krävs det att man ringer och kollar upp..ligger på osv - Tyvärr- det ska inte behöva vara så men..
Hoppas de väl fått eld i baken nu iallafall??
#1 Ang. ditt hemsideproblem. Ta en titt på datorn.ifokus.se
Där står det mycket om hemsideproblem och lösningar på dem. Om inte annat så kan du ställa en fråga…finns mycket duktiga datakunniga där.