Domarfördelning Birka 12-13 april
Nu har domarfördelningen kommit till Birkas utställning.
Mina båda gossar får Mira Fonsén på lördagen. Vad praktiskt att ha samma domare 
Hon är dessutom supergullig med kissarna 
#1 Vad kul! Har aldrig haft henne tidigare. Alltid roligt med nya domare.
Å så roligt hon som är så fin med katterna (säger lördagens hejarklack
)
och på söndagen då jag själv ställer blir det Gulsett (som jag gillar skarpt) och Martti Pelltonen (som jag också tycker om)
Härligt - och jag längtar redan … måste ha drabbats av utställningsfeber.. En farlig återkommande åkomma…

Hur många fler ska ställa ut då?? *nyfiken*

Jag har anmält Mäski till den 12 men vet inte om vi kommit med än.
#5 Alla som har anmält sig har tydligen kommit med enligt hemsidan

Jag fick Lotte Borch till småtjejerna; Neffi och Zenobia och Mira Fonzén till lillkillen Attila och i kullklassen Nurit Pahl. Det kan bli stressigt…
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#7 Ingen fara - Du vet hejarklacken är ju där
Ska bli såå kul att se din Stevekull i verkligeheten- de är verkligen suuperfina !!
#7 Åh en Steve-kull till på g!!!! Gu va roligt!!!! Hmmm… inser nu att det blir konkurrens mellan halvbröderna 
Som sagt, vi får hjälpas åt med våra cornishar. Du visar och vi hantlangar 

#8&9 Tack! Det känns bra att veta att man inte är ensam i kaoset, dessutom ska Neffis fodervärd Anna vara med för första gången så jag har både katter och folk att hålla reda på. 
Jag kommer med två katter.Nu har Crille varit iväg och fått sin vaccinering så jag kommer med honom och Stella.
Stolt ägare till tre La permer

Har inte anmält till BIRKA, men får kanske släpa mig iväg ändå nu rå när Anne kommer med bebisar (ses ju så sällan). Verkar ju vara en hyfsad klack på plats på lördagen. Får se om jag orkar och har möjlighet.
Lycka till allihop!

#12 Oh! Det vore jättekul om du ville kika förbi Angela! Jag lovar att du får gosa med de "små" liven så mycket du vill. 

Vi har fått bekräftelsen nu och Mäski har fått Nurit Pahl, som vi inte har haft innan, skall bli jättespännande o träffa alla den 12.
Nurith är bra , på bra rexar,
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

..ser ut som jag måste komma förbi jag också…..utan katt…minns inte längre om det var en utställning jag inte kom med på ..eller om jag rentutav inte anmält….
…men det finns många fina missar att kika på och många trevliga ägare….så jag svänger väl förbi som sagt…

ja då får man hoppas att Mäski faller henne i smaken
Hans uppfödare har varit här idag och tycker att han har utvecklats mycket bättre än vad hon hoppades *lite skryt*
Själv tycker jag han är värdens goaste katt. Men både hon och jag är partiska.

Jag kommer tyvärr inte och hejar på er i helgen, jag är sjuuuk. Åkte på en förkylning efter Oslo-resan och har legat nerbäddad hela veckan med feber och "hostan från helvetet".
Lycka till allihop!
Så trist..Krya på dig.
#18 Fy så tråkigt. Krya på dig ordentligt! Tänkte försöka komma ihåg att ta med kameran och ta lite bilder att visa här sedan. Men med mitt enormt korta minne, så får vi se hur det blir med den saken… 
Jag kommer inte heller fastän det är årsmöte med NRr och allt. Har haft jobbiga gallkramper sista veckan och törs inte ge mig iväg för långt. Och jag har ingen att åka med heller.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#21 Huvva - låter inget roligt. Krya på dig du också!
Nämen vad tråkigt Angela och Eine
Hoppas ni kryar på er snart. Inte roligt att vara sjuk.
Hoppas att någon kommer i alla fall - jag som är så galen att jag funderar att åka och titta på lördagen även om jag bara ställer på söndagen…
Så roligt att bara vara hejarklack ! (och så kan man gå när man vill…
)

Åhh vad trist att jag missar det, jag har födelsedagskalas…
Krya på er Angela och Eine!
Jag håller alla tassar för er som ställer ut!

Hur gick det?
Var lite sugen att åka å kolla men jag orkade inte.
Lägger in Grabbarnas bu här också 
Charlie blev Ex2 slagen av sin vackra halvbror Attilla. Grattis Anne.S!
Linus fick sitt CAGPIB och blev tvåa i nomineringen efter en jättefin aby, som sedan blev BIS.
#25 Kommer du till NERK? Då kommer vi 

Mäski fick sitt första CACIB 

#26 Det kan tänkas att jag kommer och tittar.
Grattis till era fina resultat!
Jag ställde ju bara på söndagen (fast jag var där och tjuvkikade lite på lördagen) Annes fina kull och Linus Charlie 

Så nöjd med söndagens resultat både Libelle och Kenny blev NOMinerade
och jag är verkligen jätteglad !!

Grattis allihop till fina resultat. Åh vad jag önskar att jag kunnat komma dit.

Grattis Anki, de är värda det, de är ju hur fina som helst! 
Ja helgens utstälning var ju både ros och ris.På lördagen tog Stella cert i klass 6 och Crille tog cert i klass 10.Crille tyckte inte att det var så kul han är inte ställd på över ett år.På söndagen fick både Stella och Crille dragna cert och Stella fick magsjuka.Tydligen var det katter som varit där på lördagen som kräkts på natten mellan lördag och söndag och dom ägarna kom dit oh hämtade sina saker på söndagen.Stellas nummer ropades ut i högtalaren och jag fick veta att katten var sjuk och med tanke på vad som hänt tidigare höll jag väl på att dö Nu är det inte så allvarligt men jag blev väldigt rädd som ni nog förstår.Men sannolikheten att två av mina katter ska dö på en utställning det tror jag ju inte på.Idag mår Stella lite bättre men hon är inte helt okej.Vi fick dispans och åkte hem när ettans panel var klar.
Grattis till er alla som var där.yvärr hann vi inte säga hej för vi bara drog .

Vad tråkigt Monica…förstår att du blev rädd!
Men skönt att Stella redan är bättre!Och- Crille slapp bli sjuk altså?Han var så maffig Crille-pojken har ju bara hört talas om den mannen innan…
Känner lite rädsla för smittorisken som tydligen ändå finns vid utställning…men,men..De flesta människor tar väl alcogel på händerna mellan ev. klapp av andra katter iallafall?
En sak jag kände på denna utställning var att det stank väldigt mycket av "fertil-kattkiss"….med den lilla erfarenhet jag har av utställning var det första gången - men det har väl inget med magsjuka att göra..om det inte är så att vissa katter inte var tvättade som de ska vara innan??
Pussa sjuklingen på nosen från mig!
Kisslukten kommer sig av att det finns många fertila katter där och en del kattägare lägger kissklumpar direkt i soppåsen utan att lägga den i en lite försluten plastkase.
Visst finns det en viss risk för att katterna ska bli sjuka men under de sju åren jag ställt ut så har mina katter drabbats två gånger.Dvs en gång tidigare.
#33 Usch vad tråkigt. Det måste ha varit jättejobbigt att få det i högtalaren och så nära inpå tidigare tråkigheter. Hoppas Stella mår bättre idag! Ändå skönt att någon som passerade var observant på att hon inte mådde bra och meddelade. RKam till dig!
#30 Grattis Anki!!!! Jättekul!!!!!!!!!!!!!!!
#33 Stackars dig Monica- Jag blev alldeles kall när de ropade ut namnet på din katt . Vilken "tur" att det bara var en magsjuka..
Pussa söta Stella från mig

Grattis Anki!! (missade…
)

Ohh fy vad läskigt Monica. Tur att det inte var värre….
Sorry skrev fel i inlägg #37 "numret" på katten ska det vara - lite diskretare.

#33 usch vad hemskt det måste kännts innan du fick veta vad det var med stackars Stella. Hoppas hon är piggare idag.
#30 grattis till fina resultat