God morgon allihopa! (13/4)
Jag satt uppe till runt 3 och jobbade, men nu är jag i alla fall vaken. Mina getter vill ha frukost klockan halv åtta vilka arbetstider jag äntar mig, så det är bara att lyda!
15 skulpturet har vuxit fram under natten. De har cornishdrag nästan allihopa, men med större eller mindra öron och liknande… Vet ni vad? Jag gjorde en exotic också :P hihihi!
Nu är priserna satta på dem!
Idag ska det tryckas tröjor. Det nya trycket OWNED BY THIS CAT går i tryck på förmiddagen, och håll tummarna för att allt går som det ska!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

God morgon !
Vad gör jag uppe så här tidigt…ja en tvättmaskin går redan, missar matade, kattlådor tömda och kaffet är på….
..häftiga skulpturer….
I hufvudstaden vräker regenet ner….hmm….
Lycka till alla som ska på utställning idag !!
Ha en jättebra söndag !
Gäsp! Jisses vad trött jag är och inte har jag vett att ta sovmorgon 
Igår var vi på Birkas utställning med Grabbarna Bus och det var så kul!!! Träffa fokus-folk, men varför sprider de ut raserna på utställnignen? Inte bra, tycker jag. Måste vara jättesvårt för assistenter att hitta katter och stackars besökare måste tycka det är stökigt och jag saknade cornishfolket i mitt hörn… Charlie var underbar och fick Ex 2 slagen av sin halvbrorsa Attilla. Grattis Anne!!!! Linus fick sitt cert och blev kallad till nominering och kom två där. Jag är så nöjd med grabbarna!
Får se om Åsa Petrés bilder blir något på dem…nyfiken…
Idag är det bara slappa och hålla tummarna för fokuskatterna på Birka idag!

Grattis Monika till utställningsframgångarna!
Kul att du fotograferade dem hos Åsa, maila gärna kort på Linus sen.
God morgon. Ska med syrran till stugan idag också.
#0 Otroligt snyggt, men vad händer efter 17/12 - tappar de öronen eller….
#1 Ta det lungt
#2 Åsa tar oftast bra bilder och grattis till reultaten
#4: 
Jag är hemma hos kattkillarna igen efter Stockholmsresa torsdag till lördag. Förutom jobb hann jag med en dos kattungegos hemma hos rexmamma och Scat_Cat.
Såna fina kissemissar! Som vanligt hade jag gärna tagit med mig både katter och rexmamma och Scat_Cat hem. 
Peter och Anthon tyckte om att få hem matte igen, och Anthon har i princip legat på mitt ansikte hela natten och spunnit. Obekvämt och svårandat, men myyyyyyyysigt! 
Idag ska jag först lata mig ordentligt, och sen skura köksskåp. Japp - jag börjar med det bästa först! 
#4 nej, då blir de fertila hehe
www.mytwiggs.com
#0 Så otroligt vackra!!!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#4,5,6 ?? Jag förstår ingenting. Jag måste vara lite trög. Jag skyller på osten och kexen från igår…
Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag ska använda den här söndagen till. Hamnade här framför datorn i brist på beslut. Men nu ska jag försöka slita mig.
#3 Visst kommer det en bild till dig
Blev ju så sugen att få fota hos Åsa efter jag såg bilderna på Simba och Rasmus, så äntligen var hon på en utställning där jag var…

….ingen prydnadsfantast jag inte…men oooooooh så snygga…hur höga blir de ?…..
…sen är väl jag kanske lite korkad…men jag förstod inte…vad händer den 17/12…är det ett speciellt datum för något…
# 5 ha ha ha..javistt är det bästa att lata sig först….risken är dock att sen blir inget annat gjort…eller är det bara mig det blir så för ??
..nu ropar min dammsugare….hupp..hupp…
Det står på underlaget på bilden Bäst före 17.12.2008
Har sovit lite dåligt fram på morgonkvisten, Charlie som är en nattgosare hade ett långt gospass med mig. Märkligt att det är mest roligt att gosa på natten.
Här har vi börjat packa inför kommande flytten i maj och vi har två bra hjälpredor… som ofta blir instängda i skåp och lådor så det gäller att se upp! #0 Fina skulpturer, det är härligt att skapa!
Måste laga lite mat, åka till jobbet en stund och sen blir de söndagsyogan, skönt.
Ha en bra dag alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Godmorgon!
Var uppe alldeles för tidigt i morse pga en vit, gosig katt som brukar husera på min huvudkudde på tok för tidigt (innan solen ens gått upp!) på mornarna.
Ont i huvudet av sömn- och vätskebrist sedan utställningen igår där det gick bra men jag ändå hade hoppats på lite mer, men man kan inte få allt. Jag är jättenöjd med bedömningarna och fick mycket fin kritik på småfröna av både domare och besökare och mer kan man egentligen inte begära. Det var också fantastiskt kul att träffa iFokus-folk där, man får ett ansikte på namnen här och så är ju alla så galet trevliga också! Anki.H, LinusCRX, pallemaxwell, A-M.H, Buffy-co och linnsto, ta åt er!
edit
Bild på Linton (Attila) i sin utställningsbur.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

# 11…

God middag!
Idag har hela familjen städat på balkongen (förutom Isa som låg och latade sig i en solfläck på soffan). Vi har äntligen lyckats ta oss tid att plocka bort grangirlanger och belysning! Borde kanske ha plockats bort i januari…
Nu ska vi iväg och färga vårt bomkapell till båten. Ska bli spännande att se om vi kan få en ful, blå färg att bli marinblå.
Ha en underbar dag allihopa! Hoppas ni har lika fint väder som vi har i Gbg!

#0 Häftiga skulpturer…
Hahaha…här sitter en mespropp som inte "vågade" fråga om detta med den 17/12….tänkte att jag var helt borta..
…- så skönt att jag inte var ensam
!
#11 Vilken falkblick du har!!
#2 Håller med om att det var dålig burplacering…Vi virrade runt ett bra tag innan vi hittade "alla"..
Jag tycker att burarna dessutom borde vara utmärkta sektionsvis med vilka raser det är-på alla utställningar..(i den mån det går..men vore inte så svårt!) Så brukar det vara på hundutställning.
Inte alla vill hålla på och fråga kanske…
Mycket roligare både för besökare och utställare med raserna "ihop"…
#13 Ja det var kul att ses…om än en snabbis-och fin Attilla mfl.. !!
Du får ta och vila i dag nu då efter både utställning och årsmöte..!!
Och ha en bra dag allihopa…!
Grått i Sollentuna i dag..
#10: Jo, det änder jätteofta. Men då har jag ju åtminstone fått det viktigaste gjort! 

# 7 Tack! de är dock inte klara ännu :)
# 10 Det är väldigt varierande storlekar på dem.. så som med våra cornishar. Hihi! Jag gjorde den allra minsta i natt. Det har tillkommit en familj på en hane, en hona och 4 ungar som ska säljas tillsammans. Ungarna var lite pilliga att skulptera ;)
www.mytwiggs.com

oj vad jag sov länge idag, var helt slut efter utställningen. Håller med #2 och #16 om burplaceringen, det var inte lätt att hitta andra cornish ägare. Mäski (Bimsie´s Maxwell Silverdröm) tog sitt första CACIB
och fick mycket beröm för sin päls. Det var jättekul att träffa alla focus människor och cornish ägare.
Idag blir en lugn dag, ska gå på stan en runda och sedan skall det städas.
#11 Ahaaaa! Säger som Buffy-co - värsta falkblicken!
Jag hade stora planer för dagen, men tråkigt väder och en spännande bok (Åsa Larsson - Solstorm) gjorde att jag inte alls hade lust med minstaste lilla grej annat än sängläge och bokläsande efter att jag faktiskt varit duktig nog att gå till gymmet en sväng.
Nu försöker jag piska på sambon att han ska laga mat till mig.
Sen blir det förmodligen film eller kanske en ny bok ikväll.