Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 271 ggr
A-M.H
0

..rabiesvaccinering ????...

..jag har funderat…ponera att Gunvald tar sina cert till Premier i relativt rask takt så blir det ju till att ta utländska cert sedan….och istället för en lång mödosam bilresa till grannlandet Norge..kan man göra en lätt båtresa till Finland….Skrattande

….då är min frågeställning när är det lämpligt att rabiesvaccinera..hur många ggr….hur långt tid tar det innan man kollar titrar och vet att vaccineringen är ok….hur länge räcker vaccinet..livslångt eller måste det förnyas ??

..biverkningar på vaccinet ????

..ja det är funderingar jag har en lördagkväll i april..Fundersam

geiputaus
0

Jordbruksverket har all fakta kring detta :D

smirik
0

Alla vår katter är rabies vaccinerad eftersom vi tar dem med på semester till Danmark. Dem får en spruta och sen efter 120 dager kan man ta blodprov men vi brukar vänta lite till för att ge anti blodkropparna tid att utvecklas.

Du kan rabies vaccinera när som helst efter 3 månaders åldern, Abbe fick sin spruta då han var 16 veckor.

Det olika när man skal re-vaccinera, oftast är det 2 eller 3 år som gäller men det står i passet.

Jag har inte upplevt att vår katter har had några biverkningar andra än dem kan blir lite trötta efter och dagen efter sprutan.

LinusCRX
0

Nobivac som Linus fick rekommenderas att ges från 6 mån ålder och håller i 3 år (gäller för Finland)

Två sprutor med en månads mellanrum och sedan 120 dagar till blodprov. Det är sällan det misslyckas på katt att man inte har tillräckligt med antikroppar då. Hundar brukar det kunna var lite problem med.

Åhå - får man sällis till Åbo Flört

smirik
0

#3 Det är inte nödvändigt med 2 sprutor på katt, en räcker bra speciellt om man avvaktar lite mer än 120 dager med att kolla antiblodkroppar. Jag trodde också det var 2 sprutor som gällde eftersom det är så på hundar men vår vet gör det alldrig eftersom hon av erfarenhet har lärt sig att det är onödigt på katter.

Vi har vaccinerad 5 katter på detta sätt och det fungera.

A-M.H
0

#3..japp har tänkt så..trevlig båtresa..äta gott..sova på natten..Gunvald får vara i hytten… inte sitta i bur lång tur i bil…och vet du det bästa av allt..Kenneth vägrar sova på båten i hytt…så han kommer att sitta vaken hela natten och vakta så vi inte sjunker…Förvånad

..oj nu kommer då fråga nr två…när är nästa utställning i Åbo…och vi måste ju bli P först..men uppenbarligen måste man ha lite framförhållning…

A-M.H
0

..tack smirik …vore ju förträffligt om det räcker med en spruta…ska snarast kolla upp med kliniken mina katter besöker…om det alternativet finns…Skrattande

Buffy-co
0

Det är verkligen perfekt ju….vakt medan man sover..Hemlis  Skrattande

Skulle också vilja ställa ut i Finland…bara katt som saknas ännu då…Oskyldig

LinusCRX
0

#5 Nästa Åboutställning är i november någon gång i slutet, så du har gott om tid Flört

En eller två sprutor verkar vara olika, men jag blev rekommenderad två på min klinik och det funkade ju bra Skrattande

A-M.H
0

# 7….finns massor av fina goa missar som är mer än villiga att flytta hem till dig/er….hus..golvvärme…kompiskatt…hemma mycket…men främst en jättego' matte…Glad

LinusCRX
0

#9 vet du - det tror jag också Flört Roligt att träffa dig och A-M.H igår!

Buffy-co
0

#10 Antar du menade migOskyldig…Tack detsamma!! - det var kul att ses om än för en kort stund..!Och Grattis!!Tycker självklart Linus skulle slagit Abben också men..
Vilken blick han har också Linus-man blev knäsvag..Kyss

#9 Tack snällaGenerad…Ja nu gäller det bara att hålla huvudet kallt..för som vi pratade om..alla kattungar är ju söta!Cool..Jag behöver hjälp!

Förlåt- det blev lite OT från rabiesvaccinering- men det var ju    A-M.H som startade tråden så..Fot i munnnen..hoppas de är ok..

LinusCRX
0

#11 Jo jag menade dig… ooops… Generad Förstår precis. Jag var knäsvag när jag såg honom på bild första gången…