vart är dem?
I morse när jag skulle mata kackerlackorna så hade en sjukdom brutit ut i den lilla familjen. "Kakan" mådde pyton och hennes familj var också påväg att insjukna. Med en stor klump i halsen fick vi besluta att ta bort dem. Det känns så tomt, speciellt eftersom alla katterna sitter vid terrariet och väntar. Vart är dem?Katterna har kunnat sitta i timmar vid dem och spana. nu är det sluttittat.
Man tror lätt att "en kackerlacksfamilj" inte kan lämna ett stort tomrum och saknad, men ack vad vi sörjer. De är speciella djur, och katterna älskade dem.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Vad trist, beklagar.
Kanske kan en annan familj flytta in i terrariet vad det lider?
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Tror man lider vad det än är för levande som går bort

Ni har inte en bild att visa på hur en sådan ser ut..Jag har bara sett sådan på film.. Beklagar sorgen.. Om det är ett stort eller litet djur så blir ju saknaden lika stor iallafall..
Vad tråkigt… vi upplevde samma sorg och saknad när våra ökenråttor plötsligt inte fanns hos oss längre… Katterna brukade alltid sitta och kolla och "gnabbas" med ökisarna, det var verkligen en bra sysselsättning för båda parter…
jag har kämpat för att kunna svara på ett bra sätt. Ledsen för er förlust.
För egen del är K bland det värsta jag utsätts för….reser mycket utomlands och kommer i kontakt med K på ett helt annat sätt..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Här är en bild på mig och lille sumpenstumpen… Han sitter på min hand.. fast han var ganska liten där… En liten unge.
www.mytwiggs.com
..jag tänker inte titta..

Jag förstår att det alltid är hemskt då man förlorar ett husdjur och känner med er….
….men jag måste nog hålla med Eine, just kackerlackor har jag lite svårt för, men jag tittade på bilden!
:( Inte roligt.

Visste inte att de kan bli så stora, tror att de har haft det bäst hos er. Becklagar att ni var tvugna att låta dem få gå vidare.
Tycker att kackerlackor är väldigt intressanta då de har funnits i oförändrad form väldigt länge på jorden (ca 250 miljoner år). Prata om överlevare och ett vinnande koncept… lite OT
Känns lite konstigt att ni inte vill se våra små underverk. Det är helt okej, och jag förstår er verkligen, för det är inte lätt att ta alla djur till sig… men nu när de är döda så känns det lite märkligt att ni säger det, för vi älskade dem och tyckte alltid att de var så fina…
Fast det är klart… vi får nog ha förståelse för det…
www.mytwiggs.com
De var säkert fina det säger jag inget om.Det finns andra djur som jag heller inte kan titta på…inte bara K.Fjolligt av mig, jag vet, men så fungerar jag.

Häftigt med udda husdjur. Vilken sorts kackerlacka är det?
Det var verkligen ledsamt, MyTwiggs. Att förlora vänner är alltid sorgligt, och en hel familj dessutom.
Beklagar sorgen, en vän är en vän oavsett vilken skepnad den har … jag tillhör tyvärr de som ryser när jag ser dem på reseorter osv … Men jag tycker det är fascinerande att se dem!! Vi har ju haft råttor och möss här hemma i omgångar och de är för oss familjemedlemmar, till andra vänners stora förtret och förtvivlan så jag förstår era känslor .. vi sörjer fortfarande våra små gnagare … :(
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

#6Beklagar eran sorg över era vänner…
Ni skulle ha varit med mig för många år sedan då jag bodde i lägenhet i Stockolm,och hela huset blev fullt med kackerlackor.Ni kanske inte tror mig med de små och de stora kackerlackorna var överallt i hiss,som korridor till alla lägenheter.Det var som att leva i en skräckfilm…
Jag höll på att bli tokig,jag hittade sammanlagt 8 st i min lägenhet.Efter fyra månader flyttade iallafall jag.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Vi är medvetna om att våra älsklingar ofta blandas ihop med skadedjur. Våra kakerlackor vad av en Australisk art och inte samma art som många av er har erfarenheter av. Jag fårstår om ni ryser på sätt och vis.
Råttor och möss har vi också haft gott om här hemma.. som husdjur. De är underbara. Betänk att i andra länder är det inte ovanligt att katter ses som ohyra.
Här är ett annat älskat skadedjur!
www.mytwiggs.com

Jag höll på att trilla ur stolen när jag såg bilden.
Hon är ju ENORM. *ryser*
Du har verkligen tagit alla skadedjur till ditt hjärta. 
Katter är ohyra här i Sverige med. Det blir lätt så när lata och snåla ägare inte tar sitt ansvar och kasterar de. Eller låter de gå ut om man bor i stad, så katterna går på barnens sandlådor och kissar i rabatterna.
Bor man inte ute på landet, och då menar jag verkligen landet, så är det i mina ögon ytterst oansvarigt att låta sin katt gå fritt ute. Sen om man råkar bo i ett kattälskande område och kattens revir är typ halvt kvarters omkrets, så är det en annan sak. Men hur många har den turen eg.

Skulle inte denna tråd flyttas till Övrigt??
"Lite" OT rubriken- Allmänt Cornish rexprat…
Beklagar sorgen!
Hör ju också till dem som inte gillar 'ohyra' eg men kan inte låta bli att tycka att era kackelackor var vackra! Eg är allt 'ohyra' i 'fångenskap' inte så hemskt tycker jag, det är när dem springer runt fritt som dem kan va besvärliga. Hoppas alla förstår vad jag menar… Har en önskan om att ha råttor själv för tycker dem är så oerhört vackra!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Ohyra är ett märkligt begrepp!
# 19 Det är sant.. Hur flyttas en tråd då?
www.mytwiggs.com

Har också haft råttor och skulle inte ha något emot att ha en igen. Otroligt mysiga och intelligenta djur. Kunde släppa ut mina i skogen och ropa så kom de tillbaks. Hatar kryp men kackorlackor känns mer som skalbaggar så de skulle jag nog palla, så länga det inte handlar om en invasion utan i terrarium. Som sagt, kul med lite udda djur 
# 22 Råttor är verkligen underbara! Vi födde upp råttor innan vi bestämde oss för att satsa på katter. Våra råttor fick mycoplasma. Det var en skräckupplevelse!
www.mytwiggs.com

Mykoplasma? Låter läskigt…
Flyttat tråden till övrigt
Mycoplasma är en bakterie som bla orsakar lunginflamation.

Gillar alla era "skadedjur", skulle dock inte vilja hålla en kackerlacka, tråkigt att de blev sjuka. Råttorna är supersöta, jag tycker att i en viss ålder när de är små bebisar så ser du ut som små hundvalpar i ansiktet……….så söta
# 27 Tack! Visst är råttisarna fina! Den minsta råttungen på bilden som är svart med vitt i ansiktet hette Kendo. Hon förblev som en liten hundvalp hela sitt liv.. Hon blev vackert grå i pälsen också :)
www.mytwiggs.com
Nu är våra kära småkryp begravda. Vi saknar dem ibland. Nu har vi ställt upp terrariet på vinden, så att det slipper påminna oss om familjen kaka!
www.mytwiggs.com
#29 Vilken söt liten minnessten ni har gjort!
# 29 Tack! Vi ville att de skulle ha en egen liten plats.
www.mytwiggs.com
#30: Håller med, en väldigt vacker minnessten … Förstår att ni sörjeer dem ….
Eftersom vi är lite OT och pratar om råttor i tråden vill jag visa er vår älskade Cornelia som dog för 1,5 år sen och som vi saknar ännu. Hon härskade över katterna och ingen vågade göra henne illa. Celli, vår hund, vaktade henne och nåde den som försökte ta henne … ;) Jag kommer absolut vilja ha en råtta igen …
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
# 32 Oj! Vilken fantastisk sötnos! Hon liknar vår råtta Pillan som vi hade som var egen uppfödning. Hennes pappa Gandhi blev 4 år och bodde praktiskt taget på min axel :) Jag saknar råttorna!
www.mytwiggs.com