Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattungar-till-salu
Läst 444 ggr
Ozons
0

Uppdatering Oden 11 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilltrollet växer… Han är inte lika busig som sina syskon.

Ibland har han en slags "tjuren Ferdinand-mentaltet"     -    så coool!

När komer lockarna??? Hans päls är sagoligt tjock och han är klart kraftigare än sina brorsor. Kommer att bli en maffig kille!

Ozons
0

en till…

Ozons
0

och sista…

MyTwiggs
0

# 0 En riktig liten charmör! Han kanske är lite av en Gandhi-gestalt, så.. som Ferdinand. Myspojke!

Det kan dröja innan det blir lockar. Våra katter har varit olika tidiga med lockarna. Fritz fick lockar när han var ca 15 veckor och allan likaså. Elvira hade lockar mycket tidigt och hon är jättefin i pälsen för att vara så liten (se bilden)

Pälsen utvecklas under en väldigt lång tid, och vissa katter har inte full rexpäls förrän de är fullvuxna och mer därtill. Det är dock inte alla som får så mycket lockar alls, men om föräldrarna har fina lockar så är det nog inga problem (med vissa undantag). Tjockpälsiga kattungar får inte helt sällan lite yviga lockar som inte ligger så tätt. Det är en smaksak vad man gillar. Jag själv föredrar små täta och blanka lockar som ligger tätt mot huden, så som Elviras lockar.

Oden är sååå söt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ozons
0

Mmmmmmm.tack. Han är en goding.

Fast det är eran Otis med. Har spejat lite extra på henne. Hur är det med henne? Tror ni att hon har underbett? Jag har en perserhona som har det. Chermigt, men funkar ju inte i avels- eller utställningssammanhang. Men hon är världens goaste myskatt iaf.

Odens mamma har världens finaste päls. Pappan minns kag inte så väl nu. Men snart får jag väl besked. Han är ju 11 v redan. Det går så himla fort…suck

MyTwiggs
0

# 4 Ja, verkligen en goding!

Tyvärr är det inte alltid man kan veta hur en katt ska utvecklas och vi har i samförstånd med Otis uppförare konstaterat att Otisflickan håller en perfekt sällskapskvallité. Hennes småtokiga utseende kan förstås komma att rätta till sig, men i dagsläget är det nog säkrast att räkna med att hon ska få flytta till någon som bara har sällskapsambitioner. Vi hade gärna haft henne här oavsett, men kan inte hålla så många kastrater.  Hon letar hem igen. Säga vad man vill om underbett, men det medför en stark charmfaktor!

www.mytwiggs.com

Ozons
0

Jag förstår. Men det var ändå tråkigt att höra. Hoppas att hon kommer till en bra familj.

MyTwiggs
0

# 6 Ja, det är jag säker på att hon gör! Anki hittar nog ett jättebra hem till henne. Jag hade verkligen önskat att hon hade kunnat flytta hit, men vi är så osäkta på hennes avelspotential. Anki är noggrann med att hitta bra köparer, så jag tror inte att man behöver oroa sig. S*Avots är definitivt ett av de många katterier som vi klassar som klart seriösa!

Vem kan motstå lilla Cembolina?

www.mytwiggs.com