Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 547 ggr
Natali
2008-03-25 22:10
0

*Pust*

Ja, det är verkligen körigt just nu. Hade ju lite klen hälsa för ett tag sedan, (matförgifting….) Nu blev det ju lite panik inför umeå utställningen. Så ska ut nu och böja till ramar till ett par till hörnhyllor. Ska sen in och tillverka minst 6 st putsbord. Och sen packa ner allting inkl symaskin, inför morgondagens resa till umeå. Ev packar jag i morgon, är redan dunder trött. Var på stan idag hela dagen också. Ska ju också packa för Figge o Skirner. De ska ju provbo hos det ev, nya hem de hoppas ska få. Ett par underbara människor, som de föll direkt för. Kändes super bra. Men vi får se, jag kanske kommer dit och får ta hem dem direkt igen. För allt måste ju kännas bra om de ens skall få prova bo där. Men guuuud va jag kommer sakna dem, specielt FIGGE. Han har ett speciellt rum i mitt hjärta. Gråter Men ibland kan man inte bara. Osså ska ju Tilda med upp till Umeå, har varit underbart att få lära känna henne! Tack Anna. Jag hoppas jag hinner med o ta några kort innan hon åker, så kan jag lägga ut lite. =)

En sak som hände idag var att ego hoppade efter vippan! Det är första gången sen hon kom hit. Försöker ju veriera lekandet lite, och vill gärna att katterna övar lite hopp också. Men ego har varit tvärt omöjlig på att hoppa. Hon har varit lite försiktigare än de andra i lek. Men nu verkar hon ha kommit igång.

Vi hade påhälsning här av Petra, som har lakriskatten. Hon sa bestämt att Ego är Chokladtabbytonk med vitt. Hoppas jag kan skicka iväg ett dna prov innan utställningen. Vi får se. Dollarn är ju låg nu så…. =)

Hoppas ni har haft en något lugnare dag än jag. *Pust* Hoppas jag får träffa några av er på utställningen i Umeå! =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

chikan
2008-03-26 09:51
0

Verkligen Pust! Låter som att du har häcken full. Hihi. Och oj vad skönt för dig att kanske kanske ha hittat ett hem till Figge och Skirner! HOppas verkligen det funkar!

Lullan1
2008-03-26 11:51
0

Oj, vad du står i! Glad Lycka till med Figge och Skirner, jag håller tummarna för att det ska gå bra för dina killar!

Catwoman
2008-04-09 04:48
0

Hur har det gått?

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

Natali
2008-04-11 00:37
0

Jo, Figge o Skriner har flyttat. Faktiskt. =) Jag var o hälsade på på väg hem, och de hälsade på mej, men sen gick de o la sig. De var inte överdrivet glad o se mej, och hur knasigt det än hörs så var det helt underbart. När en katt i panik hoppar på en när man kommer, och sen även när man är på väg o ska gå, det är då katten inte trivs. Så att de bara hälsade på mej som kortast, och sen inte brydde sig om när jag gick, känndes både sååå skönt, men också lite hemskt.

Annars hann jag allt syandet färdigt. =) Så nu är det ett nytt race till Östersunds utställningen. =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.