Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 822 ggr
Tiss
0

Ungkatt sökes.

Vår ettåriga kastrerade Cornish kille blir i dagarna tyvärr ensamkatt. Vi söker därför efter en ny  kompis till vår kvarvarande katt i "passande ålder". Någon som orkar med allt bus. ;) Vi är en barnfamilj som bor i villa och vi kommer att ha någon i familjen hemma på heltid till minst augusti-september i år.(Troligen till januari-09) Vi har gott om tid att lära känna vår nya familjemedlem.:) Hane eller hona spelar ingen roll men en "problemkatt" är inte önskvärd. Att den sköter sig och går på lådan är ett krav. Det vi söker är en sällskapskatt, utställningar är inte aktuellt för vår del. Vi kan tänka oss åka ganska långt för att hämta rätt katt; från skåne i söder till Stockholm som längst norr ut.

Vi erbjuder ett mycket kärleksfullt hem, hoppas få "napp" här.

Leffe
0

Om det inte måste vara Cornish Rex så finns två helt underbara huskattsystrar som är ca 5 år och kastrerade och som behöver nytt hem. De är hur sociala som helst och verkar inte rädda för något. Just nu busar de med tre kattungar (inte deras) på ca ett halvt år. Finns i Sundbyberg

Tiss
0

Tyvärr har vi allergiproblem i familjen så vi vågar inte skaffa någon annan ras. Tack ändå!

lejets
0

Jag har en kattpojke på 14 veckor som vill flytta hemifrån.

Titta in på min hemsida där finns bild på honom

Han är väldigt social osh mysig.

Adressen är lejets.se

Hälsningar ylva

Tiss
0

Oj så ljuvlig! Ska ha honom i åtanke.

MariaT
0

Jag har kattungar nu som blir leveransklara om ca 12 v, du kan kika på dom på vår hemsida.

www.guzmaniasrexar.com

Leffe
0

Eftersom det är Cornish du söker kolla på grupperna här i menyn till vänster en bit ned på Kattungar till salu och Omplaceringar . Du kanske hittar något där

Tiss
0

Leffe: Har kollat omplaceringskatterna och inte riktigt hittat det vi söker i vår del av landet. Vi har 50 mil till Stockholm så längre norrut än så vill vi inte åka. Såg några som varit riktigt intressanta annars.

MariaT: Ska kika in på din sida också. Tack.

Medea
0

Jag vet att AnnaS här på forumet har en kille som är född i maj. Han bor dock norrut, men det kanske kan vara värt att kolla upp iallafall?

Tiss
0

Ok, det beror på HUR LÅNGT norrut det är…Vi har som sagt 50 mil bara till Stockholm…Kan vara värt att kolla upp det i alla fall. Tack för tipset!Glad

chikan
0

Det kan vara värt att kolla upp även sådana kissar som bor lite längre bort. Ofta är ett bra hem viktigare än avståndet även för säljaren, och då kan man ofta lösa transporten på något sätt, med kompisar eller att man åker halva vägen var eller så. Lycka till i jakten efter kompis!

AnnaS
0

Han bor i Östersund men vi hjälper till med transporten. Han är en guldklimp som bara har råkat blivit kvar hos mamma. Han är 9 månader och redan kastrerad.

AbigailGabble
0

#11: Och han är så fiiiiiin! Kyss

Natali
0

Saga finns också. 1 år gamal tös som är underbar. Hon bor också i östersund. Jag skall ner till stockholm/uppsala/västerås nästa helg. Kan ju förstås hjälpa till med din kisse AnnaS om transport behövs.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Tiss
0

Tack allihopa! Vi ska ta oss en funderare och prata ihop oss lite här hemma. Maken vill nog få vara med och bestämma misstänker jag.Glad  Helt klart kan det bli aktuellt med ngn av katterna som bor lite högre upp i landet  om man får hjälp med transporten en bit.

EvaG
0

Hoppas det går bra.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Tiss
0

Tack, tack!Glad

LinusCRX
0

Lycka till med beslutet!

miano
0

Hoppas ni finner den katten som ni bestämmer er för.

Jag har annars en tjej som är svart och vit och hon är i dag 15 veckor gammal.Om ni vill kan ni titta in på hemsidan www.anglatassens.se och även sidan här på forumet.

Lycka till!

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Ozons
0

Var bor ni?

Min Oden är fortfarande till salu. Han är nu 11 veckor och heeeelt underbar! Transport kan alltid ordnas.

Hälsningar Beatrice