Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 203 ggr
omak
0

Bosse är hängig!

I morse ville Bosse nästan inte alls hälsa oss godmorgon. Han låg i sin korg och vägrade tom morgonskinkan! Nu är jag hemma en sväng på lunch och han verkar lite piggare, men inte helt hundra. Han har ätit en bit skinka och när jag testade favoritleksaken (laserpekare), gjorde han ett halvhjärtat försök till lek.

Han verkar inte ha ont någonstans direkt utan känns mest trött och håglös. Han spinner när jag tar upp honom och vill gärna gosa.

Nu när jag sitter och skriver, kräks han upp godbiten han nyss fått. Jag ser också nu att han kräkts två gånger till på sin favorikräkplats. Usch, nu blir jag orolig Gråter

Jag ska ringa veterinären på en gång och höra vad dom säger.

omak
0

Nu har jag pratat med veterinären (eller snarare en av personalen på mottagningen). Hon sa att jag skulle avvakta lite. Försöka ge honom små mängder kokt fisk och ris.

Stackars Bingo förstår inte alls varför hans brottarkompis inte vill ställa upp för match.

Jag åker tillbaks till jobbet och hoppas att Bosse piggar på sig under dagen. Annars blir det kvällsbesök hos veterinären för oss.

Håll lite tummar och tassar är ni snälla!

Leffe
0

Håller tummarna. Det är säkert bättre när du kommer hem

LenoreH
0

Stackare, hoppas allt ordnar sig

AnneAlva
0

Håller tummarna för att det bara är någon tillfällig mystiskt åkomma som snabbt går över!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Vi håller tummarna för att sötisen ska krya på sig!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AbigailGabble
0

Vi håller absolut både tummar och tassar! Sån där har Peter varit ett par gånger, men det har alltid löst sig av sig själv. Så vi hoppas att Bosse är pigg igen när du kommer hem från jobbet!

[Silkwaves]
0

Oj då stackars lille Bosse. Det går mycket magsjuka nu verkar det som. Vi har klarat oss helt här hemma som tur är - ta i trä !

Var försiktig med maten - skinka är nog inte det bästa. Viktigt att han får i sig vätska.

Många pussar till Bosse och bingo

RacerDonnans
0

Men lilla bäbisen min, hoppas han piggnat till igen och att det var en tillfällig svacka. Låter ju inte bra men det är säkert inget allvarligt, men man vill ju att de små raringarna får vara friska.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

omak
0

Pratade just med sambon (jag jobbar sent i kväll). Bosse är piggare. Han har druckit och lekt lite med Bingo och verkar mer likt sitt vanliga jag, men lite tröttare.

Skönt att det verkar gå åt rätt håll! Tack för hållna tummar!

Lullan1
0

Vad skönt att han verkar bättre, hoppas att det fortsätter åt rätt håll!

LinusCRX
0

Skönt att läas att Bosse verkar må nättre. Jag hoppas det fortsätter så.

AbigailGabble
0

Jag gläder mig också över framstegen! Hur mår han idag?

Aje-T
0

Stackars Bosse, hoppas det är bättre idag.

omak
0

Hej alla!

Bosse mådde betydligt bättre i morse. Han är lite trött, men dricker ok och äter lite. Han har återupptagit sitt ansvar som uppfostrare av slyngeln Bingo (han märkte väl att det inte fanns någon som kunde ersätta honom).

Min sambo sa i går att jag blev bra mycket mer uppjagad av sjuk katt än vad jag blir av sjuka barn. Det är ju så hemskt när man märker att dom inte mår bra men man inte vet vad det beror på.

Leffe
0

Skönt att det går åt rätt håll