OT..Mina tankar går till
Den stackars 23 åriga mamman som vaknat upp och som de nu ska tala om den fruktansvärda tragedin att hennes barn är döda..
Hur kan man slå ihjäl små barn med en HAMMARE.. Den minsta var väl ett år.. Hur kan man.. Stackars föräldrar..

Jag…håller med!!- sådana här nyheter sitter fast i ens huvud och man följer familjen varje dag..som om de vore anhöriga.
Livet är inte rättivist eller fattbart/förståerligt/logiskt överhuvudtaget- det är det enda man lärt sig..och lär sig mer för var dag som går…
Grymheterna blir bara värre både mot människor och djur..
Tur att hon iallafall har en familj som stöd i denna livskris..

De har visst berättat nu.. Stackarn

..ja hur kan man…helt frisk i hjärnkontoret är man ju inte och med det menar jag inte att det ska vara nån strafflindring…nu när det vidriga brottet är begått och inget kan man göra…livstid utan benådning…för dödsstraff har vi ju inte…och ibland kan jag tycka att………………………………….
..stackars mamma…ja det finns inte ord…
Det är fruktansvärt, men det lär väl sluta som det alltid gör - att det är så synd om brottslingen
Usch… jag orkar knappt läsa det… så himla tragiskt!
Det är bara för sorgligt!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Det är en jättetragisk händelse som aldrig borde fått hända, men jag tycker att det stora mediauppbådet runt den här stackars mamman och hennes anhöriga är helt vansinnigt. Stackars människor som blir förföljda varje steg genom den här mardrömsprocessen och djupa sorgen, att inte bara behöva leva igenom det vare dag utan också ha det på varenda löpsedel runt om i hela landet. Välmening eller uthängning? Jag tycker det är snudd på samma sak…
Förlåt majsan, menade inte att kapa tråden, men det här är något som får mig att tappa fattningen varje gång det händer något oförlåtligt i det här landet.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Håller helt med dig!!!!!
Jag blir alltid förbannad att de "låter" chockade människor uttala sig- ibland nästan direkt i TV!!
De vet inte vad de gör i en chocksituation och kan säga sånt de ångrar..
Det är hemskt med mediabevakningen runt dem som redan drabbats så hårt..kan tänka mig hur det är utanför Akademiska..
Ändå- tyvärr läser man ju det som står ofta..
Det har varit fler exempel på hur sjukt media beter sig nyligen tyvärr..bla även flickan som dog av anafylaktisk chock efter en brännmanet i Thailand..pappan intervjuades kort efteråt…
Och nu tjejen i Dalarna som är försvunnen…

Ja.. lilla Engla .. Så hemskt..Hoppas hon kommer till rätta och mår bra.. Stackar föräldrar att leva med denna ovissheten..