Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: sjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 706 ggr
Buffy-co
0

Bra info om FIP, corona mm.

Jag råkade hamna på denna websida i ett helt annat ärende - ni vet hur det är när man surfar-det ena leder till det andra till det andra….

(Jag har alltså ingen sjuk katt!!)

Fastnade dock då jag tyckte den var mycket intressant och informativ..om än lite skrämmande..

Nu kan säkert många av er mycket om det här - men jag tycker det är så bökigt detta med corona och FIP..och fler än jag kanske vill lära sig mer..

Jag har ju varit lyckligt ovetandes om dessa sjukdomar under alla år med bara Danne och Buffy-som ju inte ställts ut (jo Danne i unga år..) och jag var länge utanför "hela kattvärlden".Hade dom enbart för sällskap.
Nu har man hört mer och mer när man lärt känna kattfolk och ju mer man sätter sig in i allt och bl.a läst mycket på internet..(tänk vilken kunskapsbank det är!!-även om man bör vara skeptisk till viss "fakta")

Denna webplats är 4 år gammal!! så mycket har kanske hänt - men jag vet inte….
Det är iallafall en veterinär i England som forskat på detta sedan-87 (översatt -04 ..det står att siten uppdateras och nytt material tillkommer-vet ej om det skett senare på denna variant )

Det står också en del om blodgrupper!!!

Titta in ni som är intresserade..

Dr. Diane Addie

Lullan1
0

Tack för infon, ska sätta mig ner och läsa när jag har lite mer tid!

Eine
0

All info är bra, och även om jag läst den finns många som inte har det. Tack för länken!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A-M.H
0

..jättebra info…Glad

Sewena
0

Jag har läst all informtion som fanns på hemsidan,mycket intressant läsning.  Men jag måste nog ha missat hur man ser att man ens har haft Coronaviruset hemma!
Är det någon som vet eller känner till hur man ens kan se detta?

Natali
0

Oftast märker man det inte alls. Det man kan se är att katten har ett par dagars diaree ca 14 dagar (tror jag det var) efter den fick i sig coronaviruset.

Om katten blir sjuk märker man det ju på ett annat sätt. Jag har också skrivit en artikel om alltihop kring corona och Fip. Finns att läsa bla på Sphynx I Fokus. Jag kommer också så småninom lägga upp den på hemsidan.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.