Förbjud tidelag!
Saxat ifrån Djurens rätt hemsida;
Den 9 april röstar riksdagen om ett antal djurfrågor. En av dem är ifall det ska bli förbjudet att utsätta djur för sexuella övergrepp. Vi kan redan nu avslöja hur alla riksdagsledamöter kommer att rösta. Inte en enda av dem kommer att säga nej till sex med djur.
I Sverige är det tillåtet att utnyttja djur sexuellt. Så länge som man inte utsätter djur för otillbörligt lidande.
I flera andra länder i Europa, t ex Holland och Tyskland, så har man redan infört förbud mot sexuella övergrepp på djur. I Norge är man i full färd med att göra det. Men när frågan kommer upp i den svenska riksdagen så har ingen ledamot ens någon möjlighet att rösta för ett förbud.
**Vad kan jag göra?
**Klicka på denna länk
, fyll i ditt namn och tryck på skicka. Det förskrivna mailet skickas till politiker som Mona Sahlin, Fredrik Reinfeldt och Lars Ohly.
Du kan även gå in på denna länk
och skicka samma mail till jordbruksministern Eskil Erlandsson.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

..vad är det för fel på folk…..sex med djur….och ingen ledamot i våran riksdag tycker det är kontigt…nä fy f------n säger jag….vart är vi på väg ???????

Var blåögt övertygad om att detta var förbjudet..så självklart förbjudet..även om det precis som när det gäller övergrepp mot barn -som också är svårupptäckt ibland- borde all sadism, för det är vad det är..sjävklart inte vara tillåtet!!!!!!!!!!
Har fått totalt politikerförakt
……Orkar tyvärr inte läsa allt- Jag går sönder då.

#2 Ja, det borde vara självklart att detta var förbjudet! Och en tid var det oxå de i Sverige.
Men då låg förbjudet om tidelag & homosexualitet under samma - ja, heter det paragraf tro?
Så när homosexualitet blev lagligt så blev även tidelag det. Vilket något som tyvärr aldrig ändrades tillbaka sen.
// Emma, aka Althea

Jag orkar inte läsa debatten men varför kan de inte säga nej..Hmm börjar undra varför de inte sätter ett förbud.. undrar lite över deras läggning..
Har läst och tycker det är lite lamt.. Trodde en regering kan ändra som de vill.. Det gick ju bra att ändra allt för arbetslösa och sjuka så det fick tuffare och det gick ju väldigt lätt att höja fackavgifter till en orimligt hög gräns.. Funderar fortfarande.. Skärpa lagen att ha katt gör de och nu ska vi bli styrda över antal sandlådor och hur vi ska aktivera vår katter men att ha äckelsnusk med dem är visst helt ok.. Så korkat..

#4..precis majsan..undrar också över deras läggning..eller är tanken..om jag skulle få lust nån dag så är det lika bra att det är ok…vi på 2000-talet och har inte kommit längre…
..men i Blekinge läns landsting har det kommit ett förslag att man inte får sminka sig som man vill om man jobbar på sjukhuset …för ingen patient blir galdare av det…vad är det man hör…men tidelag är ok…vet inte om förslaget gått igenom ..men det är väl ändå helt på tok…och vem ska bestämma hur folk ska sminka sig..vem kommer med sådana ideér…och vem /vilka tar ens upp det till förslag…lite O.T….blev det….men från den ena ytterligheten till den andra…

Hurihelvete!!!!
kunde man ha tidelag under samma paragraf som homosexualitet?????????
Ytterligare en ofattbar kränkning mot de homosexuella som de behövt utstå….en stor del av befolkningen..
Nej jag orkar inte helt enkelt…
Man undrar hur många idioter det sitter i regering och riksdag som inte uppmärksammar och direkt rättar till sådana här helt ofattbara fel….
HUR kan man låta det bli lagligt med sex med djur samtidigt som homosexualitet - så självklart -blir lagligt!! och som inte ens ska nämnas i samma sammanhag!
Det ena är en naturlig läggning, det andra en "sjuk" sadistisk personlighet - oavsett sexuell läggning..
Jag kan inte engagera mig tyvärr…jag vet att det är dåligt och att det väl är pga såna som mig det inte händer något-men jag sitter inte i beslutsställning heller- men jag kräver att de som gör det, som är valda av folket gör sitt jobb..men jag har gett upp för länge sedan..
Jag får hög puls bara av att läsa/skriva om skriva detta..jag klarar det inte längre…
När jag var yngre engagerade jag mig i sådant som jag ansåg vara fel - tyvärr har jag gett upp och försöker se på det bra som finns istället-för att överleva…annars går jag under.
Det är så..när fan blir gammal…
Men ni unga - (jag låter lastgammal hehe..49 år
)
Snälla gör något!!(jag fortsätter att heja på…)

Fått 3 personer att skriva på. Har även lagt länken på staffar.se 
Det där har aktivister försökt med i över 10år som jag kunnat läsa om utan resultat tyvärr
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

#8 Men nångång måste det lyckas, eller hur? =)
Kan ju inte lägga av med nåt som är viktigt bara för att det übertrögt!
// Emma, aka Althea