Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 326 ggr
majsan
0

OT..Söt som socker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är min lilla dotter Tilda nio år gammal, när hon i lördags var min lillasyster Jennys brudnäbb..Jenny och Joe hade ett fint bröllop både svenskt i kyrkan och sedan Thailändsk cermoni då Joe kommer från Laos..

Här är kort på min dotter..sötisen

LinusCRX
0

Jättefin är hon!!!

majsan
0

Här är två kort som visar olika traditioner..tyvärr är mitt lite dåligt men jag hoppas att kunna få bra kort av andra som var med på börllopet.

Vacker brud med make i kyrkan

majsan
0

Sedan Thailändsk cerimoni alla Buddha

Mycket intressant hur det skiljer sig mot våran.. Här får alla som är äldre än brudparet gå upp och hälla vatten i deras händer som välsignelse..

Eine
0

Så vackert!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MyTwiggs
0

Tilda är ett litet underverk! Så fin!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Buffy-co
0

Jättesöt brudtärna Tilda!!

Intressant med buddhistisk cermoni…Var det någon munk el.dyl. med som höll i den??
Min sambo är mycket intresserad av buddhismen..genom att han först läste Dalai lama..och ville veta mer..
Vi ska till Thailand igen i november är det tänkt..och vi brukar åka och kolla tempel osv.där..förutom bad och snorkling..

Buddhismen är en fredlig och trevlig livsstil tycker jag….utan att vara helt inne i den.

Lullan1
0

Vackert! Hon är jättesöt din flicka!

majsan
0

6# De hade ingen munk för då skulle cermonin ta för lång tid.. Däremot så leddes Joe upp av sin mamma och Jenny upp av sin mamma.. Sedan hölls ett tal som jag fattade inget av då allt var på Thai.. efter de så börjar alltid mor och farföräldrar att välsigna med att genom en konstig guldsked med en stor snäcka som fylls med vatten att hälla i brudparets händer.. Bara de som är äldre än brudparet.. Min andra lillasyster som är yngre än brudparet gick ändå upp och hällde vatten..Vissa tog illa vid sig och tror att hon har bringat olycka över deras äktenskap..

Jag sa till Malin ,minstsyrran att om de skiljer sig så är det ditt felSkrattandehaha.. När de skar tårtan så höll de tillsammans de första bitarna på tallrik fram till sina föräldrar samt de äldre..därefter tog brudparet själv..

Med munk vet jag att de ska ha tillgång till ett sovrum som de går in i ,bara två-tre minuter medans farföräldrar ska stå utanför och lyssna..HIHI..då är det fyra sekunder som gäller,,men det är ju bara seden i sig..Inte gör de något..

Men det är otroligt intressant med Buddhismen,,det är mycket med att man ska visa respekt och då till de äldre i första hand..

Jag kan tillägga att min storebror är gift med en Thailändska samt min morbror och nu syrran så det blir att man umgås mycket med Thaifolk..

RacerDonnans
0

Fin brudnäbb, helt överens om att hon är söt som socker. Intressant bröllo ni haft. Själv har jag varit i Thailand två ggr och hoppas åka dit igen i Januari om allt går vägen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MagicPaws
0

#8 Spännande då kan du lära dig mycket :)

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Buffy-co
0

Inne här mitt i natten..

#8 Tack för berättelsen om bröllopet-kul!!
Oj-vad mycket god Thaimat du måste få!!Fullkomligt älskar den maten…Tycker dock det är svårt att få till det lilla extra själv hemma med alla färska kryddor som ska till..
Funderar på att gå en matlagningskurs där när vi åker i höst..så man blir lite säkrare på alla små finesser..
Men..sånt som säljs på gatan som tex bananpannkakorna på stekhäll…de gåår inte att få till hemma tror jag.

**OT:
**Intressant detta med vatten och lycka-vi firade thai-nyår i Bangkok(ej samma som vårt) för några år sedan.. då sprutar dom ju vatten på alla de kommer åt-åker runt med bilar som värsta studentfesten..Vattnet blandas med krit/lera av ngt slag-och vi blev helt genomsura..De flesta frågar dock innan om de "får spruta"(vattengevär..) på en- det betyder lycka i det nya året för dom - ju fler de lyckas blöta ner..Skrattande(vet ej om den riktiga beskrivningen är så här -men i stora drag..)
Hela stan var ett kaos av lastbilar med vattenkastande/sprutande thailändare-mest ungdomar..Ibland hälldes hela hinkar över folk..Förvånad-men då sådana de kände..Helstopp i trafiken ett bra tag.
En del turister var väl inte lika glada  att få lervälling över sig- men vi gick i linne o shorts..och tyckte det var en kul(och svalkande)upplevelse…Men - in i dusch/byta kläder innan ut o äta!