Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 381 ggr
omak
2008-04-02 20:22
0

Bingo!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag läste Chikans underbara inlägg om förtroendebus tidigare i dag. Bingo tog ju Bosse till sitt hjärta ganska så omedelbart men han har varit mer reserverad mot oss människor. Han har inte varit rädd, utan nyfiken och sällskaplig. Däremot har han inte velat gosa särskilt mycket och absolut inte bli buren eller hållen.

Nu när jag kom hem från jobbet och plockade upp honom för att hindra honom från att springa ut, formligen överfölls jag av kyssar och buffar. Han spann som ett tröskverk och mjölktrampade för fulla muggar. Nu har samtliga i familjen fått både pussar och försiktiga kärleksbett och han har suttit i 6-åringens knä och bara myst. Bosse är inte helt nöjd med konkurensen, men får han bara försäkra sig om att han är husses no 1 så lugnar han nog ner sig. Ibland är livet bra härligt!

chikan
2008-04-02 20:27
0

Å, vad fint. Jag blir alldeles rörd av din berättelse också. Tänk vad lite som behövs för att vi ska bli alldeles mjuka inombords. Söta små djur.

Lullan1
2008-04-02 20:43
0

Vad härligt!

[Wiveka]
2008-04-02 22:13
0

Åhh, vad härligt……

[Silkwaves]
2008-04-02 23:02
0

Så underbart att höra ! Jag tror att det är så att han i början satsade på att lära känna Bosse och det är först nu som han känner att han har tid för att lära känna restan av familjen.

Tack för att ni ger Bingo ett så härligt hem !

omak
2008-04-02 23:23
0

#4 Anki, det är vi som ska tacka. Han är underbar och han och Bosse är verkligen bästisar redan. Dom gör allt ihop. Oftast sitter  tom den ena och tittar på den andre när han går på toa Generad.

Jag tror också att han var allt för upptagen av Bosse i början och inte hade tid med människofolket. Därför lät vi honom vara så mycket som möjligt och väntade på att han skulle komma till oss. Barnen har varit jätteduktiga och lyssnat när vi sagt att dom inte får hålla fast honom eller bära runt på honom när han inte vill. Han är ju så söt att det kan vara svårt att låta bli att tvångsgosa honom.

LinusCRX
2008-04-02 23:59
0

Vad jag känner igen detta! Samma sak med Charlie. Först var det bara att lära känna Linus och efter ett tag var det dags för de tvåbenta. Nu släpper han oss inte alls ur sikte Skrattande. Känner även igen toabeteendet..det är liksom lite…hålla handen (tassen).

Roligt att det har gått så bra med Bingo! Massor med nospussar till båda sötnosarna!

Aje-T
2008-04-03 14:41
0

Underbar lite berättelse, han är ju sååå fin lille Bingo! Kyss

Gittan
2008-04-04 00:50
0

Underbart att läsa!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld