Otis
Idag har vi träffat lilla Otis (S*Avots cembolina) som är 5 veckor, lite drygt. Hon blir bara sötare och sötare, den lilla! Trots att man inte sovit en blund på hela natten blev man klarvaken när man fick syn på den bedårande kullen hemma hos Anki!
Tack Anki för att vi fick komma och träffa vår lillflicka och de andra katterna idag!
Här är Otis och två av syskonen!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Och syster Celesta är fortfarande inte tingad (!)
Jag som trodde hon skulle gå åt först, näst efter Otis, då ;) Hihi!
Celesta är bara för gullig!
www.mytwiggs.com

Det var kul att ni kom på besök i dag, trots att det blev lite tidigare än planerat
och tack för den fina T-shirten med Tindra på!
Vilken fin bild ni fick på tre ungar samtidigt som tittar åt samma håll!
Celesta är fortfarande ej formelt tingad, men det är tre personer som visat ett seriöst intresse fpör henne så det är nog bara en tidsfråga.
Jag som tänkte behålla en…. nu blir jag nog utan…..dålig planering.. eller….
Sötplutta! 
Vilka ögon!!
# 3 Det Vi tog rätt mycket bilder, och du ska få bilder där alla är med också :)
Klart det inte är svårt att hitta någon som vill ha Celesta. Hon är ju söt som socker!
Hihi! Du kanske ska vänta tills det är dags för Otis att lämna någonting efter sig ? ;) Det kommer nog :)
www.mytwiggs.com

Åh vilka fina bilder, Myra är en riktig fena på att fotografera!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
# 7 Ja, hon är ju det!
www.mytwiggs.com
Men guuud vilken liten goding! Vilken härlig färg hon har! Jag gillar ju maskat! 
/J
Men guuud vilken liten goding! Vilken härlig färg hon har! Jag gillar ju maskat! 
/J
# 9 Ja, visst är hon fin! Vi funderar på vad hon är för färg… Det är lite svårt att avgöra det just nu. Hon har rosa trampdynor och inte svarta, vilket kanske innebär att hon är choklad (?) eventuellt tonkanes. Vi får se vad det blir för ögonfärg. Hon är så fin, så det är knappt att man kan fatta det!
www.mytwiggs.com
Ja, det verkar ju vara lite trixigt att färgbestämma…. Min Enya är chokladmaskad… Hon har ljusa trampdynor hon med, eller lite ljusbruna, tror jag har en bild i mitt galleri. Men Enya är inte lika mörk på kroppen, men det är väl olika från katt till katt. Enyas ögon är isblå och det är ju såå snyggt me blå ögon…
Oavsett färg så är Otis otroligt vacker!
/J
#12 Ja, då låter det ju som att Enyastumpan inte är tinkanes i alla fall :) Hon är såååå fin! Jag kan ju inte låta bli att kika när du frestar med trampdynebilder i ditt galleri. Ska kolla direkt!
Otis är vacker som en dag!
www.mytwiggs.com
Makalöst söt tösabit!!!
# 14 Ja, visst är hon! Det är härligt när man bor så pass nära att man kan besöka sin kattunge med jämna mellanrum. Hon hade vuxit ordentligt sen sist jag såg henne!
www.mytwiggs.com
D e ju d ultimata… att få "bonda" med sin kattunge innan den flyttar hem…

Vilka sötnosar!
Celesta är helt underbar, vad är hon för färg?
# 17 Ja du… Det är lite osäkert ännu. Troligen som sin far.. Vad han nu är för färg.. Jag tror att det kan stå något på Ankis hemsida www.avots.net
Här är det bus i Celesta
www.mytwiggs.com

Hon står som maskad. Svårt att se färg men hon är SÅ bedårande med det svagt tigrerade i pälsen! "dreggel". Tänkte köpa en katt till nästa år så jag är intresserad att veta alla färger och mönster jag är mest såld på 
# 19 a.. hon är ju maskad… frågan är bara om det är chokladmaskat… Jag kikade lite på henne och konstaterade i alla fall att hon med största sannolikhet är vitfläck… och att hon är förbaskat söt. Hon är mycket pälsig också.. och stor :) Och busig…
www.mytwiggs.com

Hon är verkligen underbar! Hoppas man kan följa hennes uppväxt. Vad betyder vitfläck? Ser ingen fläck….
Ja… Anki brukar uppdatera hemsidan ofta. Om du är intresserad är det nog bäst att vara snabb, för de andra är ju bokade. Vitfläcksr brukar framträda sent på ljusa katter. Hon kommer troligen att få vita tecken i ansiktet.. :) Urfint! Som pappa Pyret!
www.mytwiggs.com

#12 Det går inte att avgöra maskanlag med hjälp av ögonfärg. Eftersom vi inte avlar med tanke på färg så har ögonfärgerna blivit lite tokiga med tiden. Det enda ni kan bestämma maskanlaget med är DNA-test som man gör lätt.
Jag tycker Celesta ser bruntabbymaskad ut, vilket maskanlag går inte att säga. Men hon är mer svart än brun på nosen på de bilder jag har sett och svansen ser också ut att gå mot svart och inte brunt. Trampdynorna kommer nog att mörkna efter hand, hon är ju inte fullt utmaskad än och det dröjer något år innan det är klart. Om hon är choklad eller brun kan man också få reda på genom DNA-test, likaså blodgrupp så slipper man sticka och dra blod.
Supersöt är hon i alla fall :-)
#23 Jag påstod inte att ögonfärgen har nåt me maskanlaget. Jag skrev bara att Enya Har isblå ögon, och att jag tycker att det är vackert. 

#24 Skrev fel, menade #13