Vad ful jag blev!
Vi människor har ju en tendens att tycka att vi blir väldigt fula på kort. Man ser sig själv på en bild och tycker nästan alltid att man blev dålig medan alla andra på bilden blev bra. Eller hur?
Katterna blir för det mesta bedårande på bild… om de fastnar på bilden vill säga.
Elvis är inte en sådan katt som gärna sitter stilla, men när hon gör det blir hon nästan alltid fin på bild. Förutom på denhär.
Om hon hade varit människa och sett denhär bilden hade hon säkert sagt "Oj, vad ful jag blev!"
Har ni andra tagit några riktigt misslyckade "vad-ful-jag-blev-bilder" på era katter?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hahahaha…..vilken underbar fulbild. 
Jag har massor med fulbilder på mitt måndagsexemplar men tyvärr försvann de i datorkraschen. Hårddiskens kretskort fick spatt så nu har jag 120gig med grejor på en hårddisk, som jag inte kommer åt. Men jag sparar hårddisken för säkerhets skull, om nåt år har man kanske råd att skicka skiten till Norge, punga ut med 15k och få tillbaka innehållet.
Då minsann, blir det fulbilder så det står härliga till. :D

# 1 Oj. vad tråkigt!
#2 Oj! Vilken fulbild 
www.mytwiggs.com
Finns det fula bilder på våra pälsklingar?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

# 4 Ja… det gör faktiskt det.. Men det är lite tvärt emot när man fotar människor. Om man tar 100 kort på en människa så blir alltid något bra.. Om man tar 100 kort på en cornish så kan man riskera att få en eller annan fulbild :)
# 5 Hahaha! Vissa katter (och människor) bara är så :P
www.mytwiggs.com

Vad har du gett henne? Hon ser helt drogad ut!

#9 Jo, du förstår. Min katt är ju världens sötaste, så jag gav henne ett fulpiller bara för att se hur hon skulle se ut om hon var en ful katt! 
# 8 Oj vad söt Isa är! Men det är definitivt en ful-söt-bild!
www.mytwiggs.com
# 12 och 13 Hihi! De är ju ALLTID söta dedär två! Men lite fula också 
www.mytwiggs.com

#15 Hm… Han ser ju verkligen ut att njuta.
Eller inte! 

#17 Vilken fining! Rolig bild!
Nu ska Elvis få lite upprättelse eftersom vi lyckades få en riktig icke-ful-bild på henne!
www.mytwiggs.com
#18 Wow! Hon är som i en saga… helt bedårande!
# 19 Javisst! Så du anar hur glada vi är att det verkar som att hon inte har Ekorrsvans! Hon är verkligen helt fantastisk!
www.mytwiggs.com
#22 Jasså? Vad skönt i så fall!
Har ni varit vid någon veterinär, eller hur har ni konstaterat det?

# 23 Vi ar pratat med veterinären som tittat på henne och berättat om hennes svans och hur den beter sig. Den blir rakare och rakare istället för tvärt om, och hon kröker den mer och mer sällan. Veterinären sa att det inte är omöjligt att han kan ha haft lite tillväxtrubbningar i senorna som gör att de inte växer lika snabbt som skelettet när hon växer så mycket som hon gör nu. Då dras ju svansen ihop, men det rätar till sig när senorna hinner i kapp. Vi hoppas att den teorin håller och att hon fortsätter att utvecklas som vi hoppas. Hon ska i alla fall ställas i örebro i Juni som det ser ut idag. Vi fortsäller forska i tendensen ekorrsvans i alla fall :)
# 24 Åh Lilla Celesta då!
www.mytwiggs.com
#25 Vad skönt att svansen går åt rätt håll
Jag är verkligen jättenyfiken på vad ni kommer fram till i ert forskande om ekorrsvans, jag är jätteglad att ni håller på!
#21 Vilken gosekisse… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 26 Javisst! Ni kommer att få läsa om det. Vi körde fast lite när vi försökte sätta oss in i ärftligheten eftersom allt talade för att anlaget varken var dominant eller recessivt, men det är ganska uppenbart nu att det är både det ena och det andra. Ekorrsvans blandas ganska lätt ihop med ringtail-katternas svansar, som tycks vara en helt annan femma. Den är dominant.
www.mytwiggs.com
#28 Intressant! Måste läsa på lite om ringtail svansar… aldrig hört talas om. Lova att ni återkommer i ämnet! 
# 29 Det är det som är meningen! Vi lovar!
www.mytwiggs.com
# 34 Nu är det Fritz tur att skicka kärleksbrev. Han gillar Bubblans pose!
www.mytwiggs.com
#35 Ha ha ha ha Jag ska se om jag inte hittar ett riktig fult foto på henne. Jag vet att jag har ett i gömmorna ;)
# 36 Bäst så så att de inte blir för betuttade i varandra, han och Bubblan! ;)
www.mytwiggs.com
Hahahahaha!
www.mytwiggs.com