Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2148 ggr
MyTwiggs
0

Vad ful jag blev!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi människor har ju en tendens att tycka att vi blir väldigt fula på kort. Man ser sig själv på en bild och tycker nästan alltid att man blev dålig medan alla andra på bilden blev bra. Eller hur?

Katterna blir för det mesta bedårande på bild… om de fastnar på bilden vill säga.

Elvis är inte en sådan katt som gärna sitter stilla, men när hon gör det blir hon nästan alltid fin på bild. Förutom på denhär.

Om hon hade varit människa och sett denhär bilden hade hon säkert sagt "Oj, vad ful jag blev!"

Har ni andra tagit några riktigt misslyckade "vad-ful-jag-blev-bilder" på era katter?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Bookia
0

Hahahaha…..vilken underbar fulbild.  Skrattande

Jag har massor med fulbilder på mitt måndagsexemplar men tyvärr försvann de i datorkraschen. Hårddiskens kretskort fick spatt så nu har jag 120gig med grejor på en hårddisk, som jag inte kommer åt. Men jag sparar hårddisken för säkerhets skull, om nåt år har man kanske råd att skicka skiten till Norge, punga ut med 15k och få tillbaka innehållet.

Då minsann, blir det fulbilder så det står härliga till. :D

RexPect
0

Ja, det här är väl inte Buffys bästa kort, hon som hr ett sånt feminint sött ansikte..vanligtvis…lite bad eye-day…..

MyTwiggs
0

# 1 Oj. vad tråkigt!

#2 Oj! Vilken fulbild Flört

www.mytwiggs.com

Eine
0

Finns det fula bilder på våra pälsklingar?Oskyldig

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RexPect
0

Ja vad är det med mina katter som förvandlas till troll när de dyker in i kameran??

MyTwiggs
0

# 4 Ja… det gör faktiskt det.. Men det är lite tvärt emot när man fotar människor. Om man tar 100 kort på en människa så blir alltid något bra.. Om man tar 100 kort på en cornish så kan man riskera att få en eller annan fulbild :)

# 5 Hahaha! Vissa katter (och människor) bara är så :P

www.mytwiggs.com

Lullan1
0

*fniss* Det finns ju inga fula bilder, alla är kanske inte lika vackra bara… Glad Men det måste ju såklart bero på fotografen eller… Oskyldig

La_Joz
0

#7 Där måste du ha fel! Jag är världens bästa fotograf, och ändå ser Isa ut som en riktigt knäppis på denna bild! Förstår inte hur hon lyckas förstöra mitt foto… Flört

Lullan1
0

#8 Skrattande Vad har du gett henne? Hon ser helt drogad ut!

La_Joz
0

#9 Jo, du förstår. Min katt är ju världens sötaste, så jag gav henne ett fulpiller bara för att se hur hon skulle se ut om hon var en ful katt! Skrattande

MyTwiggs
0

# 8 Oj vad söt Isa är! Men det är definitivt en ful-söt-bild!

www.mytwiggs.com

chikan
0

"Vaddå inte så snygg Matte? Jag håller faktiskt på och uppfostrar den dryga lilla skitkatten, då kan man väl inte hålla på och hålla koll på hur man ser ut också".

chikan
0

- Men jag är då ALLTID söt!
- Eller så är du det inte…

MyTwiggs
0

# 12 och 13 Hihi! De är ju ALLTID söta dedär två! Men lite fula också Flört

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

#13 jag tycker att den bilden är jättesöt…

Här kommer en lite läskig bild på Charile som ligger hos mig och hussen och njuter när vi kom hem från fjällen i lördags… trodde att det blev en fin bild men…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

La_Joz
0

#15 Hm… Han ser ju verkligen ut att njuta. Fundersam Eller inte! Flört

Lindaluring
0

Vilken rolig tråd. Tänkte bidra med en bild på Reber. Glad

MyTwiggs
0

#17 Vilken fining! Rolig bild!

Nu ska Elvis få lite upprättelse eftersom vi lyckades få en riktig icke-ful-bild på henne!

www.mytwiggs.com

Lullan1
0

#18 Wow! Hon är som i en saga… helt bedårande!

[Johanna84]
0

Enya är inte konstant vacker hon heller!

[Johanna84]
0

Denna är väl fin? eller?

MyTwiggs
0

# 19 Javisst! Så du anar hur glada vi är att det verkar som att hon inte har Ekorrsvans! Hon är verkligen helt fantastisk!

www.mytwiggs.com

Lullan1
0

#22 Jasså? Vad skönt i så fall! Skrattande  Har ni varit vid någon veterinär, eller hur har ni konstaterat det?

Avots
0

Jag har lyckats fånga min lilla Celesta i ett inte alldeles "fint" ögonblick, hon ser ju lite tokig ut på bilden.

MyTwiggs
0

# 23 Vi ar pratat med veterinären som tittat på henne och berättat om hennes svans och hur den beter sig. Den blir rakare och rakare istället för tvärt om, och hon kröker den mer och mer sällan. Veterinären sa att det inte är omöjligt att han kan ha haft lite tillväxtrubbningar i senorna som gör att de inte växer lika snabbt som skelettet när hon växer så mycket som hon gör nu. Då dras ju svansen ihop, men det rätar till sig när senorna hinner i kapp. Vi hoppas att den teorin håller och att hon fortsätter att utvecklas som vi hoppas. Hon ska i alla fall ställas i örebro i Juni som det ser ut idag. Vi fortsäller forska i tendensen ekorrsvans i alla fall :)

# 24 Åh Lilla Celesta då!

www.mytwiggs.com

Lullan1
0

#25 Vad skönt att svansen går åt rätt håll Glad Jag är verkligen jättenyfiken på vad ni kommer fram till i ert forskande om ekorrsvans, jag är jätteglad att ni håller på!

aggeelin
0

#21 Vilken gosekisse… Kyss

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MyTwiggs
0

# 26 Javisst! Ni kommer att få läsa om det. Vi körde fast lite när vi försökte sätta oss in i ärftligheten eftersom allt talade för att anlaget varken var dominant eller recessivt, men det är ganska uppenbart nu att det är både det ena och det andra. Ekorrsvans blandas ganska lätt ihop med ringtail-katternas svansar, som tycks vara en helt annan femma. Den är dominant.

www.mytwiggs.com

Lullan1
0

#28 Intressant! Måste läsa på lite om ringtail svansar… aldrig hört talas om. Lova att ni återkommer i ämnet! Glad

MyTwiggs
0

# 29 Det är det som är meningen! Vi lovar!

www.mytwiggs.com

KatternasMatte
0

Här har vi en inte så smickrande bild av Shaggy ;)

KatternasMatte
0

Mera Shaggyknas

KatternasMatte
0

Tindra i grodperspektiv: en "Oj vad tjock jag ser ut"-bild

KatternasMatte
0

Bubblan: en "var du tvungen att knäppa just då"-bild

MyTwiggs
0

# 34 Nu är det Fritz tur att skicka kärleksbrev. Han gillar Bubblans pose!

www.mytwiggs.com

KatternasMatte
0

#35 Ha ha ha ha Jag ska se om jag inte hittar ett riktig fult foto på henne. Jag vet att jag har ett i gömmorna ;)

MyTwiggs
0

# 36 Bäst så så att de inte blir för betuttade i varandra, han och Bubblan! ;)

www.mytwiggs.com

KatternasMatte
0

#37 Ja, annars kanske nån tror att det är något på riktigt och inte bara en cyberflirt ;)

MyTwiggs
0

Hahahahaha!

www.mytwiggs.com