Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 212 ggr
omak
0

Vi har fått en goding!

S*Silkwave's Bailey Piquin eller BP eller Milo har flyttat hem till oss i dag. Grabbarna springer just nu runt och lär känna varandra. Det går ganska vilt till. Just som jag trodde att dom skulle ha ihjäl varandra vandrar lill-killen fram till vattenskålen och dricker i lugn och ro medan Bosse passade på att slicka honom på huvudet. Sedan rullade dom iväg i en morrande, fräsande boll. Lillen är verkligen en kaxmört och Bosse har svårt att tro hur fräck en sådan liten sk*t egentligen kan vara.

Nu vill jag ha lite råd av er. Ska vi separera dem ett tag eller är det bättre att låta dem hållas och göra upp? Vi försökte stänga av lägenheten en liten stund för att låta lillen få en chans att nosa runt lite. Det resulterade i att killarna satt på varsin sida av en stängd dörr och jaaaaaamade olyckligt.

Jag skulle vilja visa lite bilder, men ingen är still tillräckligt länge för att fastna.

Vi är så glada att vi fått förtroendet att ta hand om en sådan liten goding!

Eine
0

Låt grabbarna hållas.Du märker om de mår bra.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pallemaxwell
0

Å grattis, lägg gärna upp lite bilder när de har lugnat ner sig lite. Glad

Den lilla erfarenhet jag har med att sammanföra katter så tror jag inte ni behöver skilja dem åt om inte någon av dem är jättestressad eller extremt aggresiv eller rädd. Det brukar gå lite vilt till i början. Men ni kan säkert få bättre råd av de "gamla rävarna" här på forumet…

Lullan1
0

Vad härligt att söta Milo fått flytta hem till er och Bosse, kan tänka mig att han blev alldeles överlycklig (?!?) över att få en kompis… om än en kaxig en… Skrattande

Låt dem hållas, det kommer säkert att gå bra! Ser fram emot lite bilder på dina grabbar!

RacerDonnans
0

Härligt att höra. Jag tycker Milo är en riktig goding. De får nog det bra ihop!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

omak
0

En uppdatering: Bosse är på lillkillen hela tiden. Den lille försvara sig med den ära och det är nu mer en viljornas kamp… Vad som är så häftigt är att dom mitt i allt bråkande kan stå och äta tillsammans. När lillen ville smaka ur Bosses skål, backade Bosse snällt undan och lät honom äta. Nu börjar klockan bli mycket och katterna börjar förhoppningsvis bli trötta. Det ska bli intressant att se hur natten förlöper. Jag hoppas att dom slocknar någon gång…

A-M.H
0

…åååh jättegrattis..vad roligt….för alla…och det är härligt att få en liten krulllig "kompis"…oavsett om man är två el fyrbent…..

..vad glad jag blir för lillkillen…träffade honom på utställningen förra helgen…han var uuuunderbar….sötnosen…

..det kommer att gå jättebra tror jag..kastrerade hanar är de allra bästa "barnvakterna"….Skrattande

mumsikoff
0

Yay! Va glad jag blir att Bosse äntligen fått en kompis OCH att kompisen är lilla söta Milo!

Du får ta och tvångsfota dem imorrn ;)

Buffy-co
0

Åhhh vad kul Gratttis! - och skönt att Milo kommer till en snäll-ja för det är han ju, eller hur - kastrat Bosse!
Jag blev helt kär i Milo på utställningen i helgen..hade svårt att slita mig från honom som var såå gosig i uppfödar-Ankis knä…
Såå söt och snygg var han!!
Ska du kalla honom Milo eller BP eller?
Lycka till-de är säkert kompisar redan i morrn/natt..Skrattande

chikan
0

Grattis grattis till er alla (katter och människor)! Det kommer gå jättebra. Låt dem hållas så länge det inte blir blodsutgjutelse. Det kan gå rätt våldsamt till i början (och sen lite då och då emellan åt också även efter att de blivit kompisar). Men det är sällan, för att inte säga aldrig, på allvar. Det är i alla fall min begränsade erfarenhet.

Spotless
0

Grattis, vad härligt för er allihop!

Mitt tips är att hålla ögonen på den lille. Så länge han är uppe och rör på sig så är det ingen som helst fara, det vore annat om han gick och gömde sig och bara låg och tryckte. Han äter ju redan vad jag förstått, och det tyder ju på att han på inget sett är räddare än normalt. Verkar vara en trygg liten man som flyttat in hos er. Ofta både ser och hör det värre ut än vad det är.

MonicaLagerquist
0

Grattis till en fin lillkatt.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Grattis till lill-killen och vad skönt att det löste sig så bra för honom!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LinusCRX
0

Grattis till en av världens goaste killar! Lycka till och massor med nospussar från brorsan Charlie!

Aje-T
0

Massor av grattis till en underbar liten Milo!

omak
0

#13 Så, brorsan bor hos er. Jag var inne på hemsidan och tittade. Vilka fina bilder på fina kissar. Bingo pussar tillbaks.

LinusCRX
0

#15 Jajemän! Känner igen kaxigheten Skrattande