Månadens Cornish april
Tema: "Busigaste Cornish"
Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - april 2008 tema "Busigaste Cornish"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 mars. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan
Jurymedlemmar som är klara just nu
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
ÅsaF - Sajtvärd på Iller iFokus
och fler kan kommer.
Hm, jag tror att dom senaste månadernas teman är alltför lika varandra för att man ska kunna hitta massor med nya bilder.
Den förra vinnaren som klättrar på gallret skulle nog ha kunnat vara den hjälpsammaste i februari (hjälper till att vakta), nyfiknaste kissen i mars och i april den busigaste. Eller?
Det är ingen kritik, bara en reflektion …. 

Njah, vad jag har tittat, so har alla - speciellt ni soma har haft ungar - en massa fina kort på cornishbus. Mera är det fråga om vilket kort skall man välja! :-)…… Fram med underbara foton bara….
Bifogar här en kort när Elica var liten och hon och Ascanio busade i soffan:
Jokikatin Ascanio är två årig kastrathane. Varför skulle han bli vald? För hans "harembyxor" är så söta.

Här är Attila som busar i vårt hemmabyggda klättertorn. Han är busigheten personifierad, någon mer motivering känns överflödig. 
S*Godreign's Attila heter numera Linton, på bilden är han 2 månader gammal (i dagsläget 4,5 månader) han är en stilig pojke med färgen svartvit bicolor.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Här kommer ett bidrag på en ung Isis som leker uppochned-vänd sengångare på ryggstödet till soffan. Hon hoppade liksom fram i samma ställning som hon ligger i, som en fisk på land och såg helt galet busig ut under tiden. Motiveringen får väl bli att även stora "tunnor" har varit små och busiga en gång i tiden. 
S*Djäknens Great Gift of Godess heter till vardags Isis, hon är ca 3 månader gammal på bilden men snart 4 år nu. Hon är en en riktig dam och är vit oddeye.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#6 Haha! LJUUUVLIG bild.

Måste då bidra med en riktig bus-Mischa som nu heter Mis och bor hos fodervärd Pernilla(Swift), ägare är Anna Sjöberg och fin-namnet är S*Jazz-Annas Rory…CRX n24 - född 070527,på bilden 8 ½ mån.
Det var såå svårt att välja ett i en hel serie -men här har hon just blivit "upptäckt" och ser lite avvaktande ut…"kan jag fortsätta??"(Det fick hon…och brottades med rullen-som jag visat i annan tråd..)

Här kommer en bild på Änglatassen's Simba som busar för fullt med min dotters lilla nalle,som vi hade med oss när vi besökte paret han bor hos. Simba är en kille som älskar att ta saker och gömma undan dem för sin matte och husse. Han är idag tre år gammal och är fortfarande en riktig bus kille.
Simbas färg är d - röd
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Jaha, jag hade visst fel
. Det finns ju massor med nya fina bilder på busiga kissar.
Allan är busig. Elvira tittar på när han leker med sin favvoleksak.
S* Brave new curl Evil doer "Allan" Är just i sin busigaste ålder, 13 veckor. Han har så mycket bus i sin lilla kropp att det nästan kokar över, och då är han som en sån där kaffepanna som låter när det kokat upp.
Bara hans namn vittnar väl om att han är en riktig Evil doer, och när han inte sover så "spelar han Allan".
Han bor på S*My Twiggs Katteri i Vingåker tillsammans med sin lilla jämngamla flickkompis S*Qurra moyaz Urd "Elvira"
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
S*Brave new curl Dream of mirrors "Fritz" busar järnet med en mattkant. Här var lille Fritz bara 4 månader. Fritz är så busig att han knappt blir accepterad av andra katter. Han är en riktig lymmel ibland. Nu är fritz 8 månader, och inte ett uns lugnare. Den busiga kattungen i honom verkar ha ett hårt grepp om hans sinne.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
När vi skulle fotografera bebisarna från Bob Dylan kullen så passar Woman på att rymma. Hennes namn på stamtavlan är S*Rexmyntas Just Like A Woman född okt 2005. Motivering är att hon är en tuff liten tjej bland 6 bröder. Hon bor numera i Örkeljunga med sin kullbror Mr Tamburin Man.
www.rexmyntas.com
#15 Kom på att jag skrev fel namn på creme killen som flyttade med Woman till Örkeljunga han heter Blowing In The Wind, det är inte lätt att hålla reda på alla våra creme killar (11 st)
www.rexmyntas.com

S*Jazz-Annas Georgy Porgy…våran Gunvald en svart hane..nja numer kastrerad sådan, här är han ca 4 månader och denna blick från gömmor här o där säger allt om denna underbara kille.
Här tror jag han gömmer säger i sambons byxben för att anfalla första bästa som går förbi.
Han äälskar alla, kända som okända och är den vildaste buskatt jag någonsin haft.
Jag vill gärna lämna ett bidrag till busigaste Cornishen. Det är min Pyret S* Axioms Duty Free ( CRX f) som gärna är med och leker med kattungarna. Här kollar hon in kattungarnas nya leksak, en papplåda med utskurna hål i. Pyret är en svartsköldpadda som är född 05 och hon är en go och väldigt speciell tjej.
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

En bild på S*Avots Celesta som är nästan 1 månad gammal och choklad agouti maskad det är en hona.
Celesta är en väldigt livlig unge, här har hon alldeles själv klättrat upp på kojans tak, det suddig i nederkanten är mamma Tindra som oroligt tittar up och undrar vad Celesta gör. Tindra kurrar oroligt…. sekunden efter rammlar Celesta ner och får sig en uppfostrande slick av mamma.

Härliga bilder, vet inte vilken man skulle rösta på!
Världens busigaste katt gömmer sig tydligen i Hugin. Hugin har aldrig lekt på riktigt här hemma. Han har varit lite försynt, och lekt lite försiktigt, och mest för sig själv. MEN! I förra veckan köpte Matte en vippa… och då helt plötsligt kom en helt annan Hugin fram, nämligen världens busigaste katt! Han blir som förbytt, en busig liten kattunge igen, och han tröttnar aldrig aldrig på att Matte släpar runt vippan på golvet eller viftar med vippan. Han hoppar och kutar och rusar och busar tills han bokstavligen ramlar ihop på golvet av utmattning.
Hugins finnamn är S*Fylgias Hugin. Han är en drygt tvåårig röd kastrathane och världens snällaste katt. På bilden flyger han efter vippan.

Att Mysli är mer känd som "Myslimonstret" och "LillPrins Bus" är ingen slump. Det är full fart på honom för jämnan, med lekar och satyg, och lyckas han inte busa igång kompisen Lotus eller matte så leker han på egen hand med det han hittar. Pennor, leksaker, blomkvistar och snören är sånt som är uppskattat att jaga och döda.
På bilden är det stackars Bubbles som får sig en omgång på balkongen.
Mysli är en röd och vit, kastrerad hane på snart två år (på bilden dryga året gammal) när han sköter sig och är fin går han under namnet S*Rex Dandy Tygra the Architect.

Här kommer en katt som bara älskar datorn.Men att se sig själv är inte lika kul tycker Änglatassen's Prinses Tussie som försöker täcka över ögonen med tassarna.Tussie är 16 veckor gammal och till färgen är hon Svart Bicolour n 03 Hon är ett riktigt busfrö..
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Två dagar kvar

Tja, jag kan ju inte låta bli att lämna ett bidrag också då vi nog har den busigaste Rexen som finns.
Älskade Heman tillbringar mer tid i luften än på golvet jagandes allt som man kan tänka sig och lite till!
Racer Donnans Heman, en svartsilverspotted kille på 10 månader.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Nu tas inga fler förslag emot. Nu ska juryn arbeta