Ida kastreras imorgon!
Hoppas allt går bra. Känns ju lite nervöst efter rapporten från den matten vars lillkisse blev så illa tilltygad. Men de har varit jättebra här borta på veterinärstationen förut och Kayos kastering var problemfri men han är ju en hane.
Ska lämna henne kl 9 imorgon så får jag väl hämta henne någon gång på em. Tänk på oss!
Det går säkert bra! Man hör ju mest bara om fallen där det går illa - inte om dom som går utan problem.
Usch, jag förstår din vånda. Men det kommer att gå jättebra!
Lycka till!
Lycka till! Det var ett klokt beslut!
Vi håller tummarna!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hej igen! Ida sov hela dagen och hela kvällen.I morse var hon pigg och hungrig och nu kom hon släpandes på en stor "rävsvans"som hon älskar och ligger och sparkar på! Katter har en otrolig återhämtnings förmåga! Hade det varit jag hade jag varit däckad en vecka! Såret var jättefint och ingen trasig hud på magen!
#4 Vad skönt att det har gått bra!
Så skönt att allt gick bra - det gör det ju nästan alltid - men det är de gånger som saker och ting går snett som man minns tyvärr..
Underbart att det gått bra!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Härligt att det är klart nu och att allt gick bra!

Nu är bara problemet att Kayo är skitsur på Ida! När hon kom hem och fortfarande sov så gick han fram och klappade till henne. Han fräser åt henne när hon går förbi och slår henne så fort han får chansen. Någon som har varit med om ngt liknande?

#9 Det är tyvärr rätt vanligt. Ofta blir de småelaka mot en som blivit svagare. I det vilda stöts de svaga bort så det är rätt naturligt även om det inte känns kul. Det brukar dock lugna ner sig rätt snart när de blir sig själva igen. Har hon tratt? Ibland håller det i sig tills de blir av med den. Så var det för min systers katt.
Jag hade förväntat mig den reaktionen hos oss men där blev det annorlunda. Candy kastrerades i onsdags och de andra gick försiktigt fram och nosade, men hoppade bakåt och tyckte hon var läskig. Dagarna efter ignorerade de henne totalt. De passerade henne precis som om hon inte fanns. Nu är Candy med oss i husvagnen i fjällen och övriga har kattvakt så jag hoppas allt blir som vanligt när vi kommer hem igen.
Candy blev ledsen av att de gick iväg så fort hon kom och la sig.
För att få höra fler positiva saker så kan jag berätta att Candys sår ser jättefint ut. Kanterna är exakt kant i kant och ett rakt snitt, rent och fint utan infektion. Hon har däremot varit riktigt utslagen. Hon har legat i två dygn med undantag på några få steg. Första dygnet hemma serverade jag henne vatten där hon låg för att få i henne vätska. Hon sov till kl. 23.00 som medvetslös första kvällen. Har inte varit med om någon opererad katt som narkosen tagit så hårt på, men nu repar hon sig fort.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Idas sår är oxå fantastiskt fint! Det är ju oxå otroligt då vi människor nästan alltid får lite irritation i sår. Ida har inte fått ngn tratt och verkar inte behöva den då hon inte tvättar sej överdrivet på såret. Ida var utslagen samma dag som operationen men nu är hon som vanligt igen. Hoppas Kayo taggar ner vartefter, för nu är han en riktig surbulle, även lite tvär mot övriga familjen. Lite svartsjuka är det väl oxå men vi försöker att gosa extra med honom, det är klart att det blev lite extrapyssel med lilltjejen när hon kom hem!

Förmodligen tycker han att hon luktar väldigt konstigt och känner inte igen sin kompis riktigt. Det går säkert över så fort hennes lukt blivit normal igen. Du kan ju alltid stryka henne med någon filt eller liknande så hon får normal doft igen.

#9 Mäski var sådan mot Palle när hon kom hem från veterinären efter kastreringen. Det är mycket bättre nu men ibland försöker han sätta henne på plats, vilket är rätt naturligt då hon fortfarande är högsta hönset här hemma.

Precis som Aje säger så handlar det om att hon luktar annorlunda efter en dag hos veterinären. Hoppas att Kayo är snäll mot lill-tjejen nu!

Hoppas att allt har ordnat sig efter kastreringen! Jag hade min Wera i mitt sovrum när hon hade kastrerats o där fick hon "min" lukt på sig o hade inte några större problem med de andra katterna…

Idag har de lekt som vanligt och han fräser inte åt henne, så det verkar som det löser sej!