Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 291 ggr
Sewena
0

Till Finland

Har fått en förfrågan på kattunge från uppfödare i Finland.Skrattande

Hur o vad ska jag göra med kattungen för att den ska kunna ev. flytta dit? Vad har ni haft för omkostnader? Är det någon som kan finska o kan kolla hennes hemsida?

Maila mig på vanlig mail eftersom jag kollar den oftare.
engtrom_95@bredband.net

Eine
0

vaccinering chip EUpass och jag tror att det fortvarande är en rabiesspruta som gäller.Jag brukar åka båt över.Jag tar betalt för allt extra, ev i förskott om det behövs.Brukar aldrig vara problem med det.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

mumsikoff
0

det är 1 rabiesvaccination som gäller samt chipmärkning inskrivet i EUpass. Det måste gå minst 21 dagar efter rabiesvaccinet innan katten kan flytta…. Detta var iaf det som gällde senast vi skickade katt till Finland. Lycka till!

Sewena
0

Tack för alla svar jag fått. Jag hör av mig när jag får svar från uppfödaren igen.

Elica
0

Om katten kommer till Finland före den har fyllt 3 månader, behöver den inte ens rabies. (Det finns ca. en veckas gap mellan 12 veckor och 3 månader).

ScatCat
0

#5: Kompletterar: vi har inte gjort detta men om man utnyttjar glappet mellan 12 veckor och 3 månader så ska man ha ett intyg ändå från Jordbruksverket. Det är vad jag hört från de som gjort så.

Elica
0

Från finska eller svenska sidan? Kmedists lenk visar de officiella kraven - och inte kräver Finland något sådant? Jag har kommit över två gånger med kattungar - och ingen har tittat på några papper heller.;-) Det som jag märkte som ny är en skriftlig försäkran, att ungen kommer direkt från uppfödaren och inte har varit i kontakt med vilda djur. (Om den inte är ny har det varit mycket bra, att ingen har kollat paprena! :-) )