Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 462 ggr
Lullan1
0

God morgon 16 mars

God morgon mina vänner!

Jag ser fram emot en härlig söndag med allt vad det innebär… dvs tvättstugan och städning Glad Jaja, det blir ju bra när det är färdigt iallafall.

Funderade lite på om det inte var dags för att "vårbada" katterna, men jag väntar nog av ett tag till.

Hoppas att ni får en skön söndag!

A-M.H
0

God morgon!!

Host  o snörvel och uppe tidigt. Frukost och en stor kopp starkt hett kaffe, läsa tidningen och sedan lite dammsugning.

När sambon och "killarna" kommer hem ska vi re-näta balkongen inför stundande sommarCool Nytt tak måste på samt lite korrigering här o där. Sen har väl största delen av dagen gått, så där som söndagar ofta gör.

Inte en krona på V-75 så det är vväl bara att fortsätta att ingå i den arbetande skaran.Ledsen

Ha en jätte bra söndag !!

Leffe
0

God morgon. Idag är det städning som gäller

Sköt om er

AnnaS
0

Temat för dagen verkar vara städning Skrattande Här ska också städas…

Dolleminas
0

Halloj, jag ska väl inte vara nåt undantag… så det blir väl städning här också, gissa vad mycket skräp det samlas bara på några dagar… är lite bättre vad gäller yrseln men tar det fortfarande lugnt och inga hastiga rörelser…

MyTwiggs
0

Här förbereds T-shirttryck med Cornish rex. Två motiv är klara :)

Tyvärr går det halvdant med paintcornisharna just nu eftersom den tunnaste UVtäta pennan  har fått ben. Jag ska skaffa en ny!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

smirik
0

Jag får då bryta normen, här städas det inte. Istället  är det sol mys på balkongen båda katter och matte får plats i solen

Skönt med sol till att få humöret upp nu när det står klart att iris har gått tom.

Ha en underbar dag alla

cherish
0

Här var det städning i morse som gällde, sen besök av Dreamys uppfödare som ville ha lite nya bilder till sin hemsida (Dreamy ska få bli mamma under året, mot hösten!!) och sen åkte vi in till Badhusparken och träffade Racer Donnan och hennes familj i solen. :) Hann få en skön stund innan yngste sonen plurrade i vattenhålet och blev blöt från midjan och neråt (plaskade bra i kängorna) och vi fick snöstorm i håret …. ett litet tag. Snacka om aprilväder!!!!!!

Nu ska de stoppas i badet medan maken försöker piggna till (ni vet väl hur män är när de är sjuka …??) och jag ska försöka redigera lite bilder på bebisarna!

#4: Krya på dig!!! Kram!

#5: Får man se bild på motiven?? Coolt!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Avots
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagen började med köttfärs till bebisarna och Tindra. Både Cymbal och Cembolina (Otis), smaskade i sig varsinn tugga köttfärs.

Jag hann också med, årets första cykeltur, vid Norrvikens strand med hunden i det värmande solskenet. VårSkrattande

På eftermiddagen kom det ett par som var intresserade av kattungarna, som nu utvecklas minut för minut, idag har de börjat leka mer med varandra.

Lilla Cittra charmade genast in sig hos de enventuella kattköparna, hon vet hur man skall göra. Ligga i besökarnas händer och vifta med tårna!

Framåt kvällen kokade jag koljafileér, det gillade Tindra och som det visade sig, då jag smög fram och tittade även lilla Otis, jag hämtade fort kameran…..

Sewena
0

Har tillbringat dagen med Ylva Stockelberg och 25-30 andra kattälskare/uppfödare. Föreläsningen handlade om Avel o Genetik, korta ord" vad man ska tänka på vid val av avelsdjur osv"…Så mycket nyttig info, så frågan är om man kommer ihåg allt till nästa gång.

Jag gillade hennes första fråga: Kan en utställningskatt vara likamed avelskatt? Vad effektiv o negativ avel var? För att inte tala om alla genetiska defekter som alla katter kan ha eller få! Den listan blev lång o det var 13 raser representerade! Vissa hade man inte ens hört talas om.  En relativt ny uppfödare blev lite chockad när vi andra började tala om tidig kastrering och restriktioner…hon hade inte hört talas om detta tidigare. De flesta höll med om att det inte gynnade raserna, men visste att det förekom.

Ja mycket ska man höra innan öronen trillar av men intressant var det iallafall….

Inlägget är låst för nya kommentarer