Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: färger-och-färggenetik
Läst 788 ggr
Avots
0

Färghälp å min ena maskade hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle behöva hälp med att färgbestämma en av mina kattungar.

Det är den mörkast maskade honan Cembolina.

Hon är ganska mörk på kroppen redan nu, (tonkanes?)

Hon har en väldigt kall mörk ton på öronsptesarna, (blått?) (svart?)  

Jag tycker inte att nosspegeln är svart utan mer åt det mörkbruna hållet.

Jag har gjort ett bildspel med bilder på henne, från dag 1-21. Tyvärr är jag ju inte en så duktig fotograf, men några bilder är bra (MyTwigg och Chikan) var ju här och fotade i fredagsGlad)

Länk till bildspel http://wb515891.bahnhofbredband.se:80/ckull/lina/index.html

Länk till stamtavla  http://www.pawpeds.com:80/db/?a=p&ids=3:122445;2:508105&g=5&p=crx&o=0.5

Så en bild här också fotad av Chickan

Dolleminas
0

Min första tanke är bs 33 dvs chokladsilvermaskad, är absolut ingen expert men jag har för mig att tonkanes brukar vara ännu mörkare på kroppen, sen funderingen som jag fick är vad har hon för ögonfärg eller är det för tidigt att säga än??

hur som helst en riktig sötnos…Kyss

AnneAlva
0

Jag såg henne ju häromdagen och jag tror mig kunna säga med ganska stor säkerhet att hon varken är choklad eller silver. Nosen är lite mörkbrun som Anki säger och hon är stålgrå på öronen och runt nosen. Hur mörk hon är på kroppen syns bäst i jämförsele med mönstermaskade syrran (som jag däremot tror är chokladmaskad) på bild 26 bildspelet. Eftersom hon inte är mönstrad tycker jag inte hon borde vara så mörk på kroppen varför både Anki och jag funderade på om hon kunde vara tonk. Det kan ju finnas felreggade maskisar i stamtavlan eftersom det inte är några tonkar så långt ögat kan nå, dock en burmamaskad. Jag gissar på a 32.

Skickar med en bild på Pyret från när han är 4 veckor (alltså något äldre än de här små trollen), han är chokladsilvertabbymaskad med vitt. Kanske kan vara svårt att jämföra bilderna dock eftersom de är tagna med helt olika ljus.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Jag säger brunmaskad..Tonk ser man på ögonfärgen. Min maskade Pei Pei var jättemörk i pälsen men hade strålande blå ögon.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
0

Som jag skrev i mailet så tror jag att hon är CRX n 33.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Eine
0

Bild på min gamla Pei Pei som gammal, nästan 14 år. n33

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

KaCee
0

Jag tror som Monica och Eine. n 33.

KaCee
0

Lägger in bilder på mina n 33:or från förra kullen.

Sashimis
0

Jag tror också att hon är brunmaskad. n33

miano
0

Jag tycker hon ser ut att bli brun maskad n33.Min Nikita är brunmaskad.Du kan gå in på min hemsida så ser du Nikita som liten och nu som vuxen katt. Änglatassen's

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Avots
0

Tack för hjälpen!

De flesta verkar ju tycka brunmaskad, det var också det första jag trodde. Då kör jag på det ett tag frammåt, så får tiden utvisa vilken ögon färg hon får.

Jag behöver ju inte skicka in registreringspappren än på några veckor.

MyTwiggs
0

Ojojoj! Våran lilla flicka! Vi tror att hon är sötmaskad utan vitt!

(Har också hört att hon kommer att bli avmaskad… Annars är vi osäkra) Fin blir hon i alla fall!

Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Man kan inte se på ögonfärgen alls vilken masktyp de har. Vet en DRX som blev färgbestämd genom DNA-test som burmamaskad och borde då ha gulfärgade ögon men den hade aquafärgade. Vet också tonkanesmaskade katter med isblå ögon.

Det enda säkra sättet att ta reda på färgen är genom DNA-test.