Alfa dag 56

åååh vilken fin och rund kissetjej 

Å vilken fin rund och go katt! Haha! Blir lite full i skratt av bilderna på Elsa. Jag gillar hundar, även om jag själv inte har ork och tålamod att ha en.
Åh vilken fin prickig dam! Gos mage har hon också. Lite svag för prickiga magar.
Skrattade gott åt din kommentar till bild #2…. hon kanske behöver en sådan där orange cykelflagga, som man viker ut mot körbanan
. Pussa goa Alfa. Hon är så söt! Undrar just hur många hon gömmer i sin mage….

#6 det är ju onekligen mycket mer arbete med hund än med katt. Har man inte lust, ork, tid eller möjlighet så är man givetvis klok om man inte har hund själv.
#7 ja, en sådan där liten varningsflagga! Prickiga magar är toppen! 
Smiter med ännu en liten bild på Elsa, den visar hur "skoj" hon tycker denna väntan på kattungefödsel är. ;) Gäääsp!
Men vilken rund tjej… Sötisen!
Och vilken mysvovve!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#9 min badboll!
Elsa är toppen!

Åhh vilken mage, måste innehålla fem små godningar! Hon är sååå vacker Alfa!

Oj, vilken rund "liten" Alfa! Hon är ju så vacker, älskar odd-eye! Och Elsa går inte av för hackor hon heller, hon är så fin!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Hon är ju bara för himla tjock och go! Roliga vinklar på bilderna, du har verkligen "fångat" henne från hennes bästa sida!
Ett litet + för bilderna på Elsa… Mmmm hon är så fin! Jag vill också ha en Dalmatiner, om jag ska skaffa hund alltså! 

..bred last..uuuuunderbar bred last….
..också barnsligt förtjust i prickar….
Vilken underbar bild #2……..
Min syrras första hund var en brunprickig dalmatiner med det passande namnet Zebra, det var en MYCKET bestämd dam!!

Hon är ju verkligen rund!
Tänk att Tindra var sådär för bara några dagar sedan, nu är hon vidjesmal igen (om man undantar mjölkbaren).
Jag tror på 6 ungar
Lycka till!

#11 lutar också åt att det är 5 småtroll hon bär på.
#12 tack vännen, du har ju träffat båda två live.
#13 hrm, menar du att Alfas bästa sida är baken!?
Skojar bara, kul att du gillar Elsa-bilderna också!
#14 Jeij, mer prickar till folket! Jag erkänner mer än gärna att "man" blir lite skadad som dalmatinerägare. Jag är till exempel mycket lätt att tillfredställa när det gäller presenter, är det bara prickigt så blir jag överförtjust! 
#15 nähe, Zebra!? Kul! Dalmatinern är nog den mest envisa ras som existerar. Kloka, men självständiga. En utmaning för de flesta. Och alldeles, alldeles underbara!
#16 egentligen vill jag inte spekulera i hur många som ryms där inne. Men skulle någon "tvinga" mig skulle jag säga fem, mest för att det låter bra.
Sedan är hon egentligen inte särskilt ojämnt tjock, lite men inte mycket. Ett udda antal känns ändå mest troligt. Ja, eller nåt… Huvudsaken är att hon med de vackra ögonen och hennes ungar mår bra så får det bli som det blir!

Jisse så bred hon är på mitten! 
Hon är ju bara för underbart söt, ja Elsa också förstås,pussa sötnosarna från mig och Mauritz!!

Gissar på fem st småttingar.. Villka underbara ögon hon har

#18 jo, hon är ju det! Men jag tror att jag vant mig lite vid hur hon ser ut nu lilla Alfa, för jag tycker inte längre att hon är så fantastiskt tjock.
Elsa och Alfa pussar tillbaka!
#19 tack, jag är helt såld på hennes ögonfärger!
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Inga nya Alfa-bilder, men jag ska försöka ta några nya kort på henne i morgon. Bra mår hon i alla fall! Men hon behöver hjälp med att hålla rumpan ren. 
Inte många dagar kvar nu för Alfa
! Ska bli spännande att se vad hon gömmer därinne i den stora magen. Fem vackra krullingar skulle jag gissa.
Lycka till!
Hon är så vacker tjejen…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#21 näe, nu är det inte långt kvar! Det har börjat pirra rejält i min mage nu inför kommande födsel, en del nervositet och några delar förväntning och spänning.
#22 mm, och du är ju lite "medskyldig" till att hon finns (tänker på blivande morfar Fafner).

#2 Helt underbar bild!! och katt förstås…
Och underbar prickig Elsa-mage också!
Så fina bilder på jättefina djur!