Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 331 ggr
Leffe
0

Försvunnen Cockerspaniel

** 

Till alla snälla männinskor med hjärtat på rätt ställe håll ögonen öppna!!!!! 2008-02-13:Jag hade hoppats att få skriva om något trevligare än detta, på årets första tankar…
Söndagen den 10/2 rymde Folke och
Camilla**Länken öppnas i nytt fönsterLänken öppnas i nytt fönster *igen. Något som just dom båda har gjort vid ett par tillfällen förut. Dom har varit ute och sprungit ett par timmar och sedan kommit tillbaka. Denna gång kom bara Folke tillbaka ett par timmar senare.*

Camilla är fortfarande borta!

Vi har letat och letat och självklart är hon anmäld till polisen, lappar är uppsatta på bygden och otaliga lappar är utdelade i brevlådor på orten, men inte det minsta livstecken från Camilla…  Då jag nu fått höra att 2 män i en mörkblå/mörkgrön pickup åkt runt i området och försökt plocka upp hundar från gårdar, och tydligen även lyckats vid ett tillfälle, så inser jag att om Camilla blivit upplockad av någon kan hon ju nu finnas långt från orten. Camilla är en frimodig och kärvänlig tjej som gladeligen går fram till främmande människor, det skulle Folke aldrig gjort, han har alltid hållt sig bakom Camilla som han sett som en storasyster då dom är jämngamla. Därför går jag ut med en vädjan till er alla: Om ni hör något som helst om en 2-årig blue roan Cocker spanielflicka (se nedan), eller om ni hör om en cockertik till salu utan papper,  så snälla kontakta mig. Jag har insett att chansen inte är stor att hon kommer tillrätta om hon blivit upplockad av någon, men hoppet är ju det sista som dör och då griper jag efter alla halmstrån, det är outhärdligt att inte veta…. min mailadress är monica@manacas.se eller telefon: 070-257 9017kennel Manacas http://www.manacas.se src="http://hundar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />Länken öppnas i nytt fönster

![](http://hundar.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=c6182334-7daf-46aa-b050-ee5faa432fb2&Filename=cockerspaniel 2.jpg)

(Vidarebefordrade detta från hundar.ifokus, i tråden finns fler bilder på Camilla. Tycker det är viktigt att vidarebefordra detta, hoppas så att hon kommer tillrätta igen) //Starfall

**

Buffy-co
0

Fruktansvärt..bara rubriken gav mig rysningar..Gråter

Manacas är en av Sveriges största/mest kända uppfödare….och en av Smillas bästisar är därifrån..

Hoppas verkligen att hunden är oskadd och kommer tillrätta-trots den långa tiden..

Daniella
0

Jag håller tummarna att hon kommer till rätta.

Leffe
0

Hon hittades död 10 dagar efter sitt försvinnande. Hon hade blivit påkörd av ett tåg

LinusCRX
0

Usch vad sorgligt Gråter

Buffy-co
0

#3 Usch….jag har tänkt på henne - tack för att du berättade!

Men mitt i tragiken måste det vara skönt för ägaren att få visshet…det värsta är ändå ovissheten - tänk om hon aldrig fått veta vad som hänt, gå och undra om hunden far illa hos några andra osv…
Men, fyyyy vad sorgligt - självklart..GråterGråterGråter